مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

مفاصا حساب مالیاتی

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد.

براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی موظف است نسبت به مودیانی كه بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت نموده‌اند حداكثر ظرف پنج روز از تاریخ وصول تقاضای مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی ، گواهی مفاصا حساب مالیاتی تهیه و به مودی تسلیم كند. همچنین مودی و یا وکیل مالیاتی می تواند پس از پرداخت مفاصا نسبت به دریافت مفاصا حساب مالیاتی اقدام کند.

شاید مدیران کسب و کارها بهتر بدانند پرداخت مالیات قطعی مالیات عملکرد سالانه به هیچ عنوان حکم مفاصا حساب مالیات را ندارد و گاهاً برخی از مدیران و حتی حسابداران برداشت اشتباه از این موضوع دارند.

به‌طور واضح و مشخص باید بگوئیم که پرداخت مالیات قطعی، مفاصا محسوب نشده و اگر تاکنون اقدامی برای دریافت برگه مفاصا حساب مالیاتی انجام نداده‌اید باید مطابق ماده ۲۳۵ قانون مالیاتهای مستقیم عمل نمایید.

در این نوشتار قصد داریم مراحل دریافت مفاصا حساب مالیاتی را توضیح دهیم اما نیاز است که ابتدا با برخی اصطلاحات آشنا شوید و معنی آن ها را بدانید.

تعریف مفاصا حساب مالیاتی

برای آشنایی با مفاصا حساب مالیاتی که در واقع یک اصطلاح حقوقی است، ابتدا باید به تعریفی از این کلمه بپردازیم.

مفاصا در لغت به معنای تسویه‌حساب کردن و در اصطلاح حقوقی به برگه‌ای گفته می‌شود که پس از رسیدگی به تسویه‌ حساب مالیاتی و شخصی مودی مالیاتی یا مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی به او داده می‌شود.

به این معنی که پس از رسیدگی به این حساب‌ها و حصول اطمینان از صحت و شفافیت آن‌ها مدرکی به شخص داده می‌شود.

به بیان ساده‌تر به مدرکی که پس از روشن شدن تکلیف بدهی مالیاتی شخص به او داده می‌شود گواهی مفاصا حساب مالیاتی می‌گویند اما دریافت این برگه همیشه به معنای تسویه‌ حساب قطعی نیست و معمولا برای ارائه به نهادها و سازمان‌های دیگر صادر می‌شود.

مفاصا حساب مالیاتی به معنی دریافت برگه تصفیه بدهی مالیاتی است.

مودیان با کمک مشاور مالیاتی خود صورت حساب‌های سود و زیان، مدارک و اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره دارایی ارائه می‌کنند.

با بررسی های صورت گرفته صورتحسابی را مبنی بر میزان بدهی مالیاتی دریافت می‌کنند و این بدهی را تصفیه می کنند سپس می توانند برای دریافت تصفیه حساب خود یا همان مفاصا حساب مالیاتی اقدام نمایند.

گواهی مفاصا حساب مالیاتی مدرکی است که پس از رسیدگی به حساب های مالیاتی و اطمینان از صحت و شفافیت آنها به شخص، داده می شود.

ارتباط با حسابدار خبره

ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

شرایط صدور مفاصا حساب مالیات

  • قبل از هر کاری باید اصل بدهی مالیاتی را تصفیه کرده و گواهی پرداخت را به اداره مالیات تسلیم نموده و رسید دریافت کنید.
  • پس از پرداخت بدهی باید برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی، درخواست بدهید.
  • درخواست مذکور باید به اداره مالیات و به صورت کتبی باشد.
  • در درخواست قید شود که خواهان صدور برگه قطعی مالیات هستید و درخواست بخشودگی مالیات نیز دارید.
  • بررسی پرونده و تهیه خلاصه پرونده توسط کارشناس امور مالیاتی.
  • ثبت خلاصه وضعیت پرونده در واحد مالیاتی.
  • بررسی درخواست مودی و یا وکیل مالیاتی و اعلام میزان بدهی.
  • مودی یا مشاور مالیاتی پس از دریافت میزان بدهی تا پنج روز کاری زمان دراختیار دارد که بدهی مالیاتی خود را تصفیه کند و برای امضا به مسئول مربوطه تحویل دهد. انجام این مرحله حداکثر سه روز زمان نیاز دارد تا امضای مسئول مربوطه را دریافت کند.
  • در صورتی که مودی بدهی مالیاتی نداشته باشد، برگه عدم بدهی برایش صادر و به او تحویل داده می شود.

دلایل صدور مفاصا حساب مالیاتی

طبق ماده 235 ق م م، اداره امور مالیاتی وظیفه دارد کسانی که برای پرداخت بدهی های خود به اداره امور مالیاتی مراجعه کرده¬اند و مالیات قطعی شان را پرداخت نموده، تا پنج روز کاری از تاریخ تقاضای مودی یا مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی، گواهی مفاصا حساب مالیاتی آنها را آماده کرده و به آنها تحویل دهند.

با در دست داشتن برگه گواهی مفاصا حساب مالیاتی، خیال شرکت از بابت پرداخت یا عدم پرداخت مالیات راحت است و از طرف دیگر شرکت می داند که آیا بدهی مالیاتی دارد یا خیر؟

مفاصا نوعی کارنامه تعهد پرداخت است که اداره امور مالیات به مودیان می دهد.

مدارک لازم برای دریافت مفاصا حساب مالیاتی

درخواست گواهی مفاصا حساب مالیاتی اولین کاری است که مودی یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی باید برای صدور مفاصا حساب مالیاتی انجام بدهد.

مؤدی در این درخواست هر آنچه به صورت شفاهی خواستار آن است را به شکل کتبی و روی کاغذ می‌نویسد و در آن درج می‌کند که خواهان صدور برگه مالیات قطعی خود است و برگه تشخیص را قبول دارد ضمن آن که درخواست بخشودگی مالیاتی را هم قید می‌کند.

سپس فرم‌های مربوطه اعم از تهیه خلاصه پرونده و فرم گواهی موضوع ماده 235 ق.م.م را تکمیل کند.

بعد از انجام این مراحل و درخواست مفاصای مالیاتی مؤدی که با کمک مشاور مالیاتی خود ارائه کرده است باید منتظر بررسی درخواست، مراحل اداری آن و اعلام میزان بدهی قطعی‌ شده باشد.

پس از دریافت میزان بدهی و پرداخت آن توسط مؤدی طبق ماده قانونی مفاصا حساب مالیاتی (ماده 235 قانون مالیات مستقیم) گواهی مربوطه (مفاصا حساب مالیاتی) باید طی حداکثر پنج روز پس از تسویه کامل بدهی صادر و برای امضاء به مسئول مربوطه تحویل داده شود. مسئول مربوطه نیز موظف است حداکثر طی سه روز این نامه را امضا کند و به مودی یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی تحویل دهد.

این بخش از سازمان مالیاتی کشور دارای سامانه اینترنتی جداگانه‌ای است که با عنوان سامانه صدور گواهی‌ها و استعلام بدهکاران مالیاتی یا سامانه مفاصا حسابی مالیاتی هم شناخته می‌شود.

افرادی که می‌خواهند به امور مالیاتی خود رسیدگی کنند می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی از شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه شوند و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورند.

مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی

پیمانکار یا مجری کار ملزم است بعد از پایان قرارداد برگه مفاصا حساب بیمه یا همان تسویه‌حساب بیمه را بگیرد. به این منظور باید تمام مدارک مبنی بر پایان قرارداد که شامل اطلاعاتی از قبیل تاریخ آغاز و پایان قرارداد، مبلغ ناخالص کارکرد و … می‌شود از طرف کارفرما به بیمه ارسال شود تا کارشناس بیمه نسبت به تعیین ضریب و حق بیمه اقدام کند.

مدارک لازم جهت مفاصا حساب تامین اجتماعی

همان‌طور که گفته شد برای صدور برگه مفاصا بیمه تمام مدارک باید به بیمه تحویل داده شود. علاوه بر مدارک مبنی بر اتمام زمان قرارداد چند مدرک دیگر نیز باید ارائه شوند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اولین مورد اخذ کارگاهی و ردیف پیمان است که برای این کار شما به یک معرفی‌نامه از طرف واگذارکننده کار و یک نسخه از قرارداد نیاز دارید که برای افراد حقوقی شامل اساسنامه، آخرین تغییرات و گواهی ثبت ارزش‌افزوده است و برای افراد حقیقی شامل کپی کارت ملی و شناسنامه می‌شود.
  • مورد دوم معرفی‌نامه کارفرما است که باید شامل تمام موارد درخواستی بیمه باشد و آخرین مورد صدور برگه میزان بدهی کد کارگاهی و ردیف پیمان است.

مفاصا حساب مالیاتی شرکت

شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری باید در اداره امور مالیاتی کشور تشکیل پرونده بدهند و کد اقتصادی خود را دریافت کنند تا در پایان هرسال مالی پس از بررسی امور مالی و سود و زیان شرکت اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و برای تعیین مالیات به اداره امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

شرکت‌هایی که فاقد کد اقتصادی باشند اجازه فعالیت قانونی ندارند و در صورتی که اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره دارایی تحویل ندهند جرم مالیاتی مرتکب شده‌اند.

طبق آنچه گفته شد شرکت‌ها هم موظف به دریافت مفاصای مالیاتی هستند که شرط اصلی آن پرداخت قطعی بدهی‌های مالیاتی است.

مفاصا حساب مالیاتی خودرو

یکی دیگر از بخش‌هایی که به آن مالیات تعلق می‌گیرد بخش مشاغل مربوط به خودرو (صاحبان خودروهای مسافربری، باری، سنگین و نیمه سنگین، ماشین‌آلات راه‌سازی و صنعتی، صاحبان نمایشگاه و …) است.

برای دریافت مفاصای درآمد آن‌ها باید به صورت سالیانه به سازمان مالیات کشور ارائه شود و پس از تعیین میزان مالیات و تسویه آن شخص می‌تواند مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کند.

برای این کار شخص می‌تواند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر پستی مراجعه کند.

مفاصا حساب مالیاتی ملک

برای نقل و انتقال یا رهن و اجاره املاک هم مالیات تعلق می‌گیرد.

به این منظور فرد پس استعلام مبلغ مالیات و تسویه آن می‌تواند اقدام به مفاصا حساب مالیاتی ملک خود کند.

این مبلغ برای خرید و فروش چیزی حدود 5 درصد ارزش ملک است که در ظاهر مبلغ بالایی است اما قیمتی که اداره دارایی برای ملک تعیین می‌کند با قیمت واقعی آن متفاوت است.

به عنوان مثال اداره دارایی قیمت ملکی که ارزش واقعی آن متری 10 میلیون تومان باشد نهایتا متری 10 هزار تومان تعیین می‌کند.

مدارک لازم جهت مفاصا حساب شهرداری

همان‌طور که گفته شد برای نقل و انتقال ملک باید حساب مالیاتی به‌ طور کامل تسویه شود به این منظور دفاتر اسناد رسمی باید قبل از انجام معامله و عقد قرارداد به صورت کتبی مفاصا حساب ملک را از شهرداری دریافت کنند.

شهرداری هم موظف است طی 10 روز میزان بدهی را اعلام یا مفاصا حساب را صادر کند.

از طرفی برای نوسازی ملک نیز باید از شهرداری مفاصا حساب دریافت کرد.

مدارک موردنیاز برای این کار نیز شامل اصل سند مالکیت، اصل پایان کار یا کپی، نامه دفترخانه و اصل قبوض پرداختی نوسازی و خدمات است.

مفاصا حساب دارایی آپارتمان

آپارتمان هم شامل قانون مالیاتی رهن و اجاره یا نقل و انتقال ملک می‌شود و برای دریافت مفاصا حساب مالیاتی آن باید مبلغ مالیاتی تعیین‌شده آن تسویه شود و پس از طی سایر مراحل اداری مفاصا حساب آن صادر می‌شود.

مفاصا حساب مالیاتی نقل و انتقال سهام

مانند بسیاری از معاملات، نقل و انتقال سهام اعم از بانام و بی‌نام نیز شامل مالیات می‌شود.

میزان این مالیات 4 درصد ارزش اسمی سهام است که انتقال‌دهنده باید قبل از انتقال آن را پرداخت کند.

پس از پرداخت مبلغ و تسویه کامل صدور گواهی مفاصا حساب مالیاتی بلامانع خواهد بود.

ارتباط با حسابدار خبره


ارتباط با مشاور
مالیاتی خبره

مفاصا حساب مالیاتی ملک

اجاره و رهن املاک و مغازه ها، در کشور دارای مالیات می باشد که مالیات پرداختی توسط سازمان امور مالیاتی مشخص می گردد.

صاحبان املاک، پس از بررسی و استعلام مالیات و پس از پرداخت مالیات معین شده برای آنها، می توانند برگ مفاصا حساب مالیاتی ملک خود را از اداره مالیات دریافت نمایند.

مبلغ مجاز برای خرید و فروش ملک، ۵ درصد است که معمولا مبلغ واقعی آن با مبلغی که اداره دارایی برای ملک مورد نظر مشخص می کند تفاوت دارد.

مراحل مفاصا مالیاتی ملک

اولین گام برای فروشنده پس از فروش ملک، مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی به منظور اخذ مبایعه نامه می باشد که دفترخانه مذکور دو نامه برای مراجعه به اداره دارایی و شهرداری برای فروشنده تنظیم می کند.

اگر خریدار ملک، تصمیم به اخذ وام داشته باشد، بانک مورد نظر باید دفترخانه را تعیین نماید.

سپس خریدار با در دست داشتن نامه بانک به دفترخانه مورد نظر مراجعه نموده و اقام به اخذ نامه برای اداره دارایی و شهرداری نماید.

پس از این مرحله، مرحله اخذ مفاصا حساب مالیاتی می باشد که در زیر به شرح کامل آن پرداخته می شود.

اخذ مفاصا حساب ملک

  • مرحله اول اخذ مفاصا حساب، مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی شهر می باشد که باید هنگام مراجعه، اصل سند و کارت ملی مالک و نامه دفترخانه را به همراه داشت.
  • پس از ارائه مدارک ملک و مدارک شناسایی شخص به دفتر خانه مربوطه، ملزم به اخذ و ارائه پایانکار به منظور اخذ مفاصا حساب شهرداری می باشد.
  • سپس شخص مورد نظر بایستی منتظر اخذ مفاصا حساب باشد که این امر، یک الی دو روز کاری زمان می برد.
  • هزینه هایی اعم عوارض نو سازی، پسماند، آموزش و پرورش و… را باید شخص مورد نظر پرداخت کند.

مراحل اخذ مفاصا حساب مالیات ملک

شخص مورد نظر موظف است که به اداره مالیات منطقه خود مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهد:

  • اصل سند مالکیت و بنچاق و پایانکار دارای اعتبار
  • برگه انحصار وراثت و مالیات بر ارث در صورتی که ملک ورثه ای باشد
  • فیش پرداخت عوارض سال جاری، در صورت نداشتن پایانکار
  • کپی کارت های شناسایی خریدار و فروشنده

مدت زمانی که اخذ مفاصا حساب مالیاتی به طول می انجامد، یک هفته می باشد و مودی در طی این مدت بایستی در سه مرحله زیر به اداره مالیات مراجعه نماید:

 

 

 

  1. مرحله آخر جهت اخذ برگه مفاصا حساب مالیاتی

نکات اخذ مفاصا مالیات ملک:

  • اگر ملکی وقف شده باشد اخذ مجوز فروش از اداره اوقاف جز الزامات است
  • در صورت آماده بودن مدارک جهت تنظیم سند می توان به دفترخانه جهت تنظیم سند مراجعه نمود.
  • بنا به دلایلی اگر خریدار در دفترخانه حضور نیابد، مودی قادر به درخواست صدور برگه عدم حضور از دفترخانه می باشد.

نحوه محاسبه مالیات املاک و صدور مفاصا حساب:

با توجه به این که قانون مالیات های مستقیم اسفند ماه 1366 مجلس شورای اسلامی از اول 1368 به موقع اجرا گذارده شده است، به منظور تسریع در امور ارباب رجوع و صدور به موقع گواهی موضوع ماده 187 و اجتناب از بروز اشتباه در نحوه تشخیص و محاسبه درآمد و مالیات مربوط به نقل و انتقال قطعی املاک و حق واگذاری محل و رفع ابهامات احتمالی ضرورت رعایت موارد زیر را متذکر و مقرر می شود.

مراتب که به تائید هیئت عمومی شورای عالی مالیاتی هم رسیده است به کلیه حوزه های مالیاتی و هیئت های حل اختلاف مالیاتی ابلاغ و مورد عمل قرار می گیرد.

جهت دریافت هزینه مفاصا مالیاتی کلیک کنید …

تکلیف اداره امور مالیاتی جهت صدور مفاصا مالیاتی

مطابق ماده ۲۳۵ ق.م.م، اداره امور مالیاتی مکلف است نسبت به مودیانی که‌ بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت نموده‌اند حداکثر ظرف پنج‌ روز از تاریخ وصول تقاضای مودی مفاصا حساب مالیاتی تهیه و به ‌مودی یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی تسلیم کند.

مفاصاحساب مالیاتی می‌تواند همه جوره خیال دارنده کسب و کار را راحت کند که آیا تاکنون بدهی معوقه در پرونده خود داشته یا نه؟

و کلا کارنامه تعهد پرداخت خود را از حوزه مالیاتی دریافت می‌نماید.

اگر قرار باشد شما از یک مشاور مالیاتی جهت همکاری دعوت به‌عمل آورید اولین موضوعی که بررسی خواهد کرد اقدام لازم جهت اخذ مفاصاحساب مالیاتی توسط شرکت است چون وقتی تکلیف مشخص باشد بهتر می‌توانند در خصوص ادامه روند مالیاتی تصمیم‌گیری و مشاوره نمایند.

نکته مهم: شرط دریافت مفاصا حساب مالیاتی پرداخت قطعی بدهی مالیاتی از سوی مودی است.

روش دریافت مفاصا حساب مالیاتی

در سازمان مالیاتی کشور سامانه ای است با عنوان سامانه صدور گواهی نامه و استعلام بدهکاران مالیاتی یا سامانه ای به نام مفاصا حساب مالیاتی.

افرادی که قصد دریافت مفاصا حساب مالیاتی دارند با ورود به این سامانه از شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این برگه آگاه می شوند.

مراحل دریافت مفاصا حساب مالیاتی

  1. پرداخت اصل بدهی مالیاتی به اداره دارایی و دریافت رسید.
  2. تنظیم درخواست کتبی با موضوع دریافت مفاصا حساب مالیاتی و ارسال آن به اداره مالیاتی
  3. بررسی موضوع درخواست، تائید رئیس امور مالیاتی و یا رئیس گروه مالیاتی و ارسال درخواست به واحد مالیاتی
  4. بررسی پرونده و تهیه خلاصه پرونده مالیاتی مودی یا وکیل مالیاتی توسط کارشناسان امور مالیاتی
  5. تائید خلاصه وضعیت مالیاتی و تسویه حساب مالیاتی مودی یا وکیل مالیاتی وی توسط رئیس اداره مالیات و یا رئیس گروه مالیاتی
  6. ثبت خلاصه وضعیت پرونده مالیاتی تائید شده در واحد مالیاتی

2 نکته مهم در دریافت مفاصا حساب مالیاتی :

  • در صورتی که مودی بدهی قطعی داشته‌باشد این موضوع باید به مودی مالیاتی یا وکیل مالیاتی او ابلاغ گردد. سپس در صورت دریافت ابلاغیه بدهی باید این بدهی توسط خود مودی و یا وکیل قانونی آن پرداخت گردد.
  • در صورتی که مودی بدهی قطعی نداشته‌باشد برگه عدم بدهی صادر شده و برگه‌ای مبنی بر تسویه حساب مالیاتی به مودی و یا وکیل مالیاتی وی تحویل داده می‌شود.
    شرط دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی در ابتدا پرداخت بدهی های قطعی مالیاتی است.

 

درخواست مفاصا حساب مالیاتی به هیچ استعلامی نیاز ندارد

طبق بخشنامه 230/5939/11590 مورخ 1382/11/19، تهیه و صدور مفاصاحساب موضوع تبصره ماده 28 و ماده 235 مقید به ارائه هیچ‌گونه استعلامی نمی‌باشد.

لذا کلیه واحدهای مالیاتی مکلفند برای مودیانی که بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت کرده و در قبال آن تقاضای مفاصاحساب دارند نسبت به تهیه و تسلیم مفاصاحساب اقدام نمایند.

گواهی عدم بدهی مالیاتی متقاضیان خروج از تابعیت ایران

معمولا صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی متقاضیان خروج از تابعیت ایران همیشه در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد و در قالب یک دستورالعمل قابلیت اجرا دارد. این دستورالعمل شامل موارد زیر است:
1. دریافت نامه درخواست ترک تابعیت متقاضی از وزارت امور خارجه به همراه اسناد و مدارک مربوطه
2. بررسی اسناد و مدارک دریافتی و در صورت نیاز، درخواست سایر اطلاعات و مدارک تکمیلی متقاضی
3. استعلام بدهی مالیاتی متقاضی از سامانه وصول و اجرای تحت وب سازمان و همزمان استعلام سوابق مالیاتی از ادارات کل مالیاتی در خصوص بدهی های قطعی نشده سنوات قبل و دوره جاری توسط دفتر قراردادها و امور بین الملل
توضیح: در اجرای مفاد بند 3 این دستورالعمل، با توجه به فرصت محدود سازمان برای پاسخگویی به استعلام ترک تابعیت، ادارات کل موظفند ظرف مدت ده روز از تاریخ استعلام، نسبت به ارایه پاسخ به دفتر مزبور اقدام لازم را بعمل آورند.

در غیر اینصورت فرد مزبور فاقد بدهی مالیاتی قلمداد شده و مسئولیت ناشی از آن به عهده مدیران کل مربوطه خواهد بود.
4. در موارد وجود بدهی، اعم از قطعی شده یا نشده، اعلام مراتب توسط دفتر قراردادها و امور بین الملل به وزارت امور خارجه
5. در صورت احراز عدم بدهی، تهیه گواهی عدم بدهی مالیاتی توسط دفتر قراردادها و امور بین الملل، عنوان اداره امور سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه

اختیارات عوامل اجرائی در مفاصا حساب

برای انجام کار های مربوط به مفاصا حساب مالیاتی، کادری حرفه ای در نظر گرفته شده است که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • کاردان یا کارشناس مالیاتی: وظیفه بررسی پرونده و تهیه خلاصه وضعیت را دارد.
  • کارشناس ارشد مالیاتی: وظیفه بررسی و تایید خلاصه وضعیت و فرم گواهی ماده ۲۳۵ را دارا می باشد.
  • رئیس گروه مالیاتی: وظیفه بررسی و تایید خلاصه وضعیت و فرم گواهی ماده ۲۳۵ را دارد.
  • رئیس اداره امور مالیاتی: وظیفه تایید خلاصه وضعیت را دارا می باشد.

ماده 235 ق.م.م در مفاصا حساب مالیاتی

اداره امور مالیاتی مكلف است نسبت به مودیانی كه بدهی مالیاتی قطعی خود را پرداخت نموده اند حداكثر ظرف مدت پنج روز از تاریخ وصول تقاضای مودی مفاصا حساب مالیاتی تهیه و به مودی تسلیم كند.

صدور مفاصا حساب موضوع ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم

1. درخواست کتبی مودی مبنی بر صدور مفاصا
2. دستور ارجاع و اقدام و ثبت به واحد مالیاتی توسط رئیس امور مالیاتی یا رئیس گروه مالیاتی
3. بررسی پرونده و تهیه خلاصه وضعیت توسط کاردان یا کارشناس مالیاتی
4. بررسی و تایید خلاصه وضعیت توسط کارشناس ارشد و رییس گروه مالیاتی
5. ثبت خلاصه وضعیت در واحد مالیاتی مربوط
6. اعلام میزان بدهی قطعی به مودی
7. پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده توسط مودی
8. صدور گواهی عدم بدهی نسبت به مالیات قطعی شده لغایت عملکرد تسویه شده در فرم مخصوص و امضا توسط کارشناس ارشد و رییس گروه مالیاتی و تحویل به مودی

ارائه مفاصا حساب مالیاتی با کمترین هزینه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...