مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد.

بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت خواهد بود.

بنابراین یک مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، نقش مهمی دارد. مشاوران مالیاتی موظف هستند به روز و از آخرین شرایط مالیاتی آگاه باشند، تا در هنگام مشاوره برای موضوعات مالیاتی، نقش موثر و مفیدی داشته باشند.

مشاوره در امور مالیاتی

این یک رشته مشاور مالیاتی کلاسیک است. مشاور مالیاتی در تمام مباحث ساختار بهینه مالیات به مشتریان خود مشاوره می دهد .

در مورد سوالات مربوط به روابط حقوقی ، خصوصی یا تجاری با در نظر گرفتن جنبه های مالیاتی مشاوره می دهد.

مشاور مالیاتی همچنین می تواند نکاتی را در صورت تغییر شکل حقوقی شرکت ها ارائه دهد. بعلاوه ، وی با مقامات یا اشخاص ثالث در امور مربوط به قانون مالیات مشورت می کند ، ارزیابی های مالیاتی را بررسی می کند ، در بازرسی های مالیاتی شرکت می کند و اطلاعات مربوط به نوآوری ها یا تغییرات در قانون مالیات را ارائه می دهد.

رسیدگی به امور مالیاتی توسط مشاوره مالیاتی

رسیدگی به امور مالیاتی در درجه اول شامل تهیه اظهارنامه مالیاتی (اظهارنامه مالیات بر درآمد ، اظهارنامه مالیات شرکت ، اظهارنامه مالیات تجاری ، اظهارنامه مالیات فروش سالانه و همچنین اظهارنامه مالیات بر ارث و اظهارنامه مالیات هدیه)؛ اظهارنامه مالیاتی (مالیات بر درآمد ، اظهارنامه مالیات بر سود سرمایه و اظهارات مالیات بر ارزش افزوده پیش پرداخت)تهیه ترازنامه؛ انجام جزئیات دفترداری (تنظیم دفاتر حسابداری، تهیه نمودار حساب ، خود دفاتر حسابداری، حسابداری برای رسیدها، امور حسابرس). همچنین تهیه صورتهای مالی (حساب درآمد و مازاد ، ترازنامه افتتاحیه، صورت مالی سالانه، صورت مالی میان دوره ای، ترازنامه اختلاف، ترازنامه تصفیه و گزارشهای توجیهی) ، حسابداری حقوق و دستمزد و … .

این رشته مشاور مالیاتی نیز موظف به تنظیم حسابداری حقوق و دستمزد است.

که خود شامل جمع آوری ، لیست کردن و ورودی اطلاعات کارمندان و همچنین توسعه و ورود داده های اصلی مشتری است. از طرف دیگر ، مشاور مالیاتی همچنین از حسابداری حقوق و دستمزد مراقبت می کند.

مهمتر از همه ، وظیفه وی جمع آوری و تهیه داده های مختلف حقوق و دستمزد است.

در صورت درخواست ، سایر فعالیت های مربوط به حسابداری حقوق و دستمزد و منابع انسانی را می توان به مشاور مالیاتی و حسابرس سپرد.

نمایندگی در امور مالیات و موارد مربوط به جرایم مالیاتی

مشاور می تواند مجاز باشد که درخواستهای خاصی را به مقامات مالیاتی ارائه دهد. (تنظیم پیش پرداخت مالیات ، تمدید مهلت زمانی ، به تعویق انداختن بدهی های مالیاتی ، بازپرداخت بدهی های مالیاتی پرداخت شده ، لغو اظهارنامه مالیاتی ، چشم پوشی از بدهی های مالیاتی، لغو یا اصلاح ارزیابی مالیات و بازپرداخت مالیات بازپرداخت خارجی).

وی همچنین حقوق موکلان خود را در برابر ادارات مالیاتی یا دادگاه های مالیاتی ادعا می کند.

کمک در ورشکستگی

همچنین مشاور و حسابرس می تواند علاوه بر مشاوره در زمینه مشاغل قبلی، توانایی تجدید ساختار یک شرکت را بررسی کرده و برنامه های تجدید ساختار مناسب را تنظیم کند. وی با مزایا و معایب سازش خارج از دادگاه سر و کار دارد.

توانیی دارد گزارش های کارشناسی و طرح های ورشکستگی تهیه کند و همچنین قادر به بررسی آنها است. خدمات وی همچنین شامل مشاوره در مورد ورشکستگی و تصفیه است.


ارتباط با حسابدار خبره


ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

چشم انداز شغلی مشاور مالیاتی

شغل مشاور مالیاتی چشم اندازهای بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. این امر اساساً به دلیل قانون پیچیده مالیات ایران است که منجر به تقاضای مداوم مشاوران مالیاتی می شود.

جای خالی بسیاری برای مشاوران مالیاتی و حسابرس حقوق بگیر وجود دارد. اما قدم به سمت خود اشتغالی نوید و موفقیت می دهد.

وقتی مشاور مالیاتی و حسابرس خود را بکار می گیرید، ابتدا راه را برای جذب یک مشتری ایجاد می کنید. هرچه اختیارات شرکتی بزرگتری اضافه کنید ، شرکت حقوقی شما بزرگتر و پر درآمدتر خواهد بود. شما که رئیس تیم خود هستید می توانید کارمندان مالیات را استخدام می کنید .

حتی به عنوان یک مشاور مالیاتی شاغل ، می توانید در یک شرکت حقوقی بزرگ یا بخش حسابداری مسئولیت های فزاینده ای را پیش ببرید و مسئولیت خود را بر عهده بگیرید.

جایگاه مشاور مهمترین نقطه تماس کارآفرینان و کارمندان در هنگام تهیه اظهارنامه های مختلف مالیاتی در تجارت و بخش خصوصی است.

به طور کلاسیک، وی فعالیت های مشاوره ای و حسابرسی در مورد مالیات را انجام نمی دهد، بلکه وظایفی را در زمینه تجارت، فعالیت های حسابداری و حسابرس و در صورت لزوم ، ارزیابی گزارش ها را انجام می دهد.

مشاوران مالیاتی و وظایف آنها:

خواه یک حقیقی باشید یا خواه حقوقی ، هرکسی که در امور مربوط به قانون مالیات به پشتیبانی نیاز دارد می تواند با یک مشاور مالیاتی تماس بگیرد.

وظایف و فعالیت های او بسیار متنوع است. ما برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا و چه موقع باید با یک متخصص مالیات مشورت کنیم ، به شما کمک می کنیم.

وظایف مشاور مالیاتی متنوع است:

مشاوران مالیاتی در زمینه مالیات خبره هستند. هرکسی که تاکنون مجبور به پرداختن به موضوع اظهارنامه مالیات بر درآمد شده باشد قطعاً حداقل فکر این را داشته که با اداره مالیات تماس بگیرد. اما کار مشاور مالیاتی گاه حقیقی و گاه به صورت حقوقی در شرکت حسابداری حوزه بسیار گسترده تری را در بر می گیرد.

از مشاوره مالیاتی گرفته تا فعالیتهای حسابداری متعدد ، مانند حسابداری پرسنل و حقوق و دستمزد ، تا نمایندگی مشتریان در اختلافات با اداره مالیات، امور حسابرس و … متغیر است.

کارآفرینان ، شرکت های تهدید به ورشکستگی یا صاحبان شرکت هایی که در آستانه بازنشستگی هستند نیز می توانند به یک متخصص مراجعه کنند. در آنجا مشاوره تخصصی و پشتیبانی حرفه ای دریافت خواهید کرد.

برای اینکه بتوانند به عنوان مشاور مالیاتی کار کنند ، متقاضیان باید سالها آموزش ببینند و یک امتحان سخت را بگذرانند. آزمون مشاور مالیاتی نیز خالی از لطف نیست ، زیرا برای پذیرش در آزمون باید چندین سال تجربه عملی داشته باشید.

این چند سال بستگی به مسیر آموزشی انتخاب شده دارد. علاوه بر این ، مشاوران مالیاتی باید خود را به طور مداوم به روز نگه دارند و بنابراین به طور منظم آموزش بیشتری می بینند ، زیرا سیستم پیچیده مالیاتی آلمان تحت تغییرات مداوم قرار دارد.

اصولاً حوزه فعالیت مشاور مالیاتی در قانون مشاوره مالیاتی تنظیم شده است.

بنابراین اگر می خواهید بدانید که به طور کلی یک مشاور مالیاتی می تواند وظایف فردی را بر عهده بگیرد، باید نگاهی به قانون بیندازید. همچنین با این روش می توانید بفهمید که آیا یک متخصص مالیات می تواند در یک موضوع خاص کمک کند یا خیر.

آسان ترین راه ، استفاده از مشاوره اولیه رایگان است که بسیاری از دفاتر حقوقی ارائه می دهند. سریعترین راه برای فهمیدن اینکه یک همکاری ارزشمند است یا خیر ، باید متوجه شوید که نگرانی های خاص خود را به متخصص ارائه دهد.

اساسی ترین وظایف مشاور مالیاتی :

اساساً وظایف مشاور مالیاتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • وظایف محفوظ: فعالیتهایی که فقط توسط یک مشاور مالیاتی ممکن است انجام شود.
  • فعالیتهای سازگار: فعالیتهایی که با حرفه مشاور مالیاتی سازگار است ، اما نه تنها مشاور مالیاتی ممکن است آنها را انجام دهد ، کسانی که تخصصی در زمینه حسابداری و حسابرس داشته باشند نیز قادر به انجام آن هستند.

اظهارنامه مالیاتی بخشی از تجارت اصلی است

یکی از مهمترین وظایف مشاور مالیاتی تهیه اظهارنامه مالیاتی است. این سرویس هم به مشتریان خصوصی و هم به مشتریان تجاری اختصاص دارد.

در حالی که افراد خصوصی مانند کارمندان یا بازنشستگان اغلب می توانند به انجمن کمک مالیات بر درآمد مراجعه کنند یا فرم های خود را یا با کمک نرم افزار مالیاتی پر کنند ، در بسیاری از موارد افراد خود اشتغال به حمایت حرفه ای اداره مالیات وابسته هستند.

هنگامی که صحبت از وظایف مشاور مالیاتی می شود ، بسیاری از زمینه ها تحت پوشش قرار می گیرند. تهیه اظهارنامه مالیاتی یکی از وظایف محفوظ است.

این از انجام تعهدات اظهارنامه مالیاتی پشتیبانی می کند، که شامل نه تنها تهیه اظهارنامه مالیاتی ، بلکه همچنین بررسی بعدی ارزیابی های مالیاتی و تهیه اظهارنامه مالیاتی است.

علاوه بر این، به اصطلاح مشاوره طراحی بخشی از مسئولیت اختصاص یافته به مشاوران مالیاتی است. این درباره مشاوره در مورد برنامه ریزی بهینه مالیات و برنامه ریزی مالیاتی است.

مشاور مالیاتی

وظایف محفوظ مشاور مالیاتی :

به طور خلاصه ، وظایف محفوظ زیر معمولاً توسط یک مشاور مالیاتی انجام می شود:

برای اینکه بتواند بار مالیاتی مشتری را به حداقل برساند ، مشاور مالیاتی باید بینش عمیقی نسبت به روندهای کاری خود پیدا کند. بنابراین وی تا آنجا که ممکن است به رسیدها و مدارکی نیاز دارد که بتواند مالیات را کاهش دهد.

این ، به نوبه خود ، به حسابداری بی عیب و نقص توسط کارآفرین نیاز دارد، و این نیز توسط اداره مالیات برای مشتریان آن انجام می شود.

اعم از اظهارنامه مالیات تجاری، شرکتی یا فروش از جمله اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پیش پرداخت، یک کارشناس مالیات باتجربه همیشه انتخاب خوبی است. علاوه بر این، تهیه اظهارنامه های مالیات بر ارث و هدیه یکی از فعالیت های مشاور مالیاتی است.

مشاور مالیاتی خدمات حسابداری را بر عهده می گیرد

دفاتر حسابداری یکی دیگر از زمینه های اساسی فعالیت مشاور مالیاتی است. وظایف موجود در این زمینه شامل موارد زیر است: حسابداری کامل حقوق و دستمزد یک شرکت ، ایجاد نمودار حساب و سایر زیرمجموعه های حسابداری مالی.

البته موسسات حقوقی این خدمات را به افراد خود اشتغالی نیز ارائه می دهند. حتی فریلنسرها که معمولاً مزایای یک متخصص مالیات را دست کم می گیرند ، می توانند از تخصص آنها بهره مند شوند.

اگر یک مشاور مالیاتی برای یک موسسه حقوقی کار نمی کند ، اما به عنوان یک مشاور حقوقی برای یک کارفرمای غیر قانونی مانند یک شرکت یا انجمنی که از وی بعنوان مشاور مالیات داخلی یاد می شود.

از نظر حسابداری ، برخی از گروه های حرفه ای می توانند از دانش بنگاه های حقوقی تخصصی به ویژه استفاده کنند: بسیاری از آنها در صنایع خاص تخصص دارند و از نظر نیازهای ویژه دانش فنی زیادی دارند؛ به عنوان مثال در حقوق و دستمزد. این رشته های تخصصی از صنعت ساختمان سازی گرفته تا حرفه پزشکی و حتی ورزشکاران حرفه ای متغیر است.

مشاوران مالیاتی همچنین می توانند این وظایف را که بخشی از فعالیت های توافق شده است بر عهده بگیرند:

مشاورین مالیاتی نیز می توانند این وظایف را بر عهده بگیرند:

    • <li

>طرح دادخواست به دادگاه مالیات

 

 

تماس با وکیل مالیاتی

تماس با مشاور مالیاتی

هر موسسه حسابداری می تواند مشاوره مالیاتی ارائه می دهد

وظایف مشاور مالیاتی حول ترازنامه ها و حسابرس می چرخد؛ مشاوران مالیاتی دانش گسترده و تجربه زیادی در امور بازرگانی ، مالیاتی و حسابداری دارند.

بنابراین ، آنها همچنین به عنوان مشاور مدیریت عمل می کنند و بنابراین می توانند در مورد مسائل تجاری نیز مشاوره ارائه دهند.

این می تواند از A تا Z موضوع باشد که به زمینه های حسابداری، کنترل و همچنین هزینه، سودآوری و تجزیه و تحلیل نقدینگی مربوط می شوند.

هنگام واگذاری و تأسیس شرکت ها باید جنبه های مالیاتی اساسی زیادی را در نظر گرفت. همچنین مشاوران مالیاتی با وظایف مربوط به راه اندازی ، تجدید ساختار و شرکت های جانشینی آشنا هستند. مشاورهمتناسب با راه اندازی کسب و کار شما برگزار می شود.

شرکت های مالیاتی همچنین می توانند هنگام تهیه یک طرح تجاری ، با دانش تخصصی خود پشتیبانی کنند.

نکته ما برای شما:

مشاوران مالیاتی هیچ کمیسیونی دریافت نمی کنند ، اما هزینه هایی را می گیرند که با دستورالعمل مشاوره مالیاتی تنظیم می شود و همه می توانند بصورت آنلاین مشاهده کنند. هزینه ها به بالا باز نیستند ، اما در یک چارچوب قانوناً تعیین شده حرکت می کنند.

جهت دریافت هزینه مشاور مالیاتی کلیک کنید …

نماینده صالح در اختلافات با اداره مالیات

سیستم مالیاتی ایران بسیار پیچیده است ، به همین دلیل هر از چند گاهی اتفاق می افتد ، به ویژه در موارد پیچیده ، که یک سازمان مالیاتی ارزیابی مالیاتی نادرستی را صادر می کند.

به عنوان بخشی از توصیه های اجرایی ، یک مشاور مالیاتی می تواند ارزیابی های مالیاتی را بررسی کند و در صورت لزوم ، اعتراض خود را مطرح کند.

در مواردی، مشاور مالیاتی همچنین می تواند به نمایندگی از مشتریان خود به هیئت حل اختلاف مالیاتی شکایت کرده و از آنها مراجع ذی صلاح اعلام وکالت کند.

یکی دیگر از کارهای مهم مشاوران مالیاتی، همراهی شما در هنگام بازرسی مالیاتی یا میدانی است. مشاور مالیاتی اولین محل تماس شرکتهایی است که تهدید به بازرسی خارجی توسط اداره مالیات می شوند.

او تمام حقوق و تعهدات افراد آسیب دیده را می داند و می تواند به آنها مشاوره دهد و در صورت لزوم یا تمایل ، فعالانه از آنها حمایت کند.

خدمات مشاور مالیاتی در اختلاف مالیاتی شرکتها

یافتن راه حل برای مسائل مالیاتی و اختلافات مربوط به آن یک تخصص است. مشاور مالیاتی و حسابرس با استفاده از دانش و تخصص خود با کمترین خسارت اختلافات مالیاتی با سازمان امور مالیاتی رفع می کنند که خدمات مشاور امور مالیاتی شامل موارد ذیل می باشد:

        • <

      li>تهیه اسناد و مدارک مربوط به بازرسی های مالیاتی ، بررسی صورتجلسه،

    • بررسی نیاز به میانجیگری یا دادرسی و انواع خدمات مشاوره ای مربوط به این فرایندها،
    • خدمات مشاوره ای در مورد توافق مالیاتی ،
    • در صورت اختلافات مالیاتی ، تهیه کمیسیون سازش و درخواست ها و تهیه و تنظیم لایحه مالیاتی ،
    • ارائه خدمات مشاوره ای برای تهیه برنامه های حاکم ، تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج.

 

 

مشاور مالیاتی در پاسخگویی به خدمات اداری

کارشناسان و مشاورین مالیاتی در فرایند اداری و قانون مالیات بهترین خدمات و راه حل ها را در تمام زمینه های حقوق اداری ارائه می دهد.

مشاور مالیاتی نیازهای مالیاتی را با ارائه یک رویکرد عملی ، خلاقانه و تجاری با وکلای خود که در زمینه تخصص خود با تجربه برتر در قانون مالیات تخصص دارند ، مقایسه می کند.

کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی (و گاهی حسابرس ) با پشتیبانی ملی و بین المللی از مشتریان خود در به حداقل رساندن بدهی های مالیاتی آنها با استفاده از مزایای مالیاتی آنها ، فراهم می کند.

در این زمینه ، مشاور مالیاتی در مورد انواع مالیات بر درآمد ، مالیات شرکتی ، مالیات بر ارزش افزوده و سایر نیازهای مالیاتی راه حل های مناسبی را به مشتریان خود ارائه می دهد؛ و در صورت لزوم برای حل اختلافات مالیاتی نمایندگی مشتریان خود را در هیئت حل اختلاف  مالیاتی ارائه می دهد.

علاوه بر این ، راه حل های سفارشی برای انواع مشوق ها برای سرمایه گذاری مشتریان ما در کشور یا خارج از کشور تهیه می کند.
تماس با مشاور مالی خبره

تماس با مشاور مالیاتی خبره

وکلای مالیاتی در زمینه حقوق مالیاتی ، تجربه کسب کردند و در این زمینه تخصص داشتند و با تکیه بر تجارب و دانش و تخصص خود به یک

وکیل مالیاتی

تبدیل شدند.

ما در بالا به طور کلی توضیح دادیم که مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد ، چه نوع اختلافاتی را بررسی می کند. از آنجا که موارد زیادی ناشی از اختلافات مالیاتی است ، محدود کردن پرونده هایی که وکیل مالیات به آنها رسیدگی می کند امکان پذیر نیست.

وکیل مالیاتی در چه زمینه های می تواند وکالت نماید

موارد زیر را می توان به عنوان مثال ذکر کرد:

 

 

صلاحیت های یک مشاور مالیاتی و نقش آن در اختلافات مالیاتی

یک متخصص و مشاور مالیاتی باید از قوانین مالیاتی و همچنین سایر زمینه های قانون مانند قانون کار بیمه ، تجارت ، قانون مالیات و قانون مالیاتهای مستقیم و کلیه قوانین مربوطه به حسابرس مسلط باشد.

برای رسیدگی به اختلافات مالیاتی ، نه تنها دانش حقوقی مالی کافی است ، بلکه دانش در زمینه هایی مانند حسابرس، حسابداری مالیاتی و مالی عمومی نیز لازم است. علاوه بر همه این دانش نظری ، کسب تجربه و تجربه در عمل نیز بسیار مهم است.

بهترین مشاور مالیاتی ، وکیل مالیاتی است که این همه دانش و تجربه را داشته باشد.

از آنجا که برای حل اختلافات مالیاتی بیش از یک روش راه حل وجود دارد ،

افرادی که می خواهند اختلافات خود را حل کنند باید یکی از این روش ها را انتخاب کنند.

راهی که در حل اختلاف ترجیح داده می شود باید در مواردی مانند کار ، وقت و هزینه ، مزیت مالک اختلاف را فراهم کند. انجام این ارزیابی ترجیحی که باید هنگام انتخاب مسیر اختلاف از طریق یک مشاور مالیاتی با دانش لازم و کافی انجام شود ، دامنه راه حل را گسترش می دهد.

در صورت درخواست برای جبران خسارت اداری مانند سازش ، اصلاح ، کاهش جرایم مالیاتی ، روند اختلاف را می توان در مدت زمان کوتاهی با وکیل متخصص مالیات به نتیجه رسید.

ضمن درخواست، تهیه اسناد و دادخواستهای درخواستی ، تهیه دادخواست برای طرح دعوی ، جمع آوری مدارک لازم و سایر مدارک اختلاف جهت اثبات توسط مشاور مالیاتی انجام می شود و مشاور مالیاتی کل مراحل اختلاف با دقت انجام می شود.

دادن وکالت به وکیل در اختلافات مالیاتی

مدیران شرکت می تواند به وکیلی اجازه دهد که اختلاف را سریعتر و موثر حل کند. برای اختلافات ناشی از قانون مالیات ، وکالتنامه ای که به وکیل مالیات داده می شود می تواند یک وکالت نامه عمومی یا خاص باشد.

وکالت داده شده به وکیل مالیات باید محضری باشد. وکالت محضری به همراه لایحه در پرونده به هیئت حل اختلاف مالیاتی  ارائه می شود.

اگر درک شود که وکالت نامه در پرونده وجود ندارد و یا شرایط اعتبار یا فرم را ندارد، هیئت مالیاتی به شخص مربوطه مهلت می دهد تا این نقص ها را اصلاح کند. اگر در این مدت کمبود برطرف نشود، پرونده رد می شود.

یکی از مواردی که باید از آن آگاهی داشته باشید این است که اگر پرونده توسط یک وکیل باز شود ، این شخص باید وکیل باشد.

نباید فراموش کرد که اگر دادخواست از طرف مشاور که مشاور مالیاتی نیست تشکیل شود ، در بررسی مقدماتی دادرسی مالیاتی این وضعیت مورد توجه قرار خواهد گرفت و ممکن است نتیجه بزرگی مانند رد پرونده وجود داشته باشد .

رابطه مشاور مالیاتی و مشتری منوط به مفاد قرارداد نیابتی در قانون  است. در این زمینه ، مشاور مالیاتی و موکلش وظیفه وفاداری به یکدیگر را دارند. وکالت مالیاتی باید اطلاعات آموخته شده را در طی روند اختلاف حفظ کند و حریم خصوصی مالیات را نقض نکند.

حق الزحمه مشاور مالیاتی

حق الوکاله که از جمله هزینه های حقوقی است بیانگر ارزشی است که مربوط به کمک حقوقی ارائه شده توسط وکیل ، دانش و تجربه منتقل شده به مشتری است.

وکلای مالیاتی همچنین برای کارهایی که انجام داده اند حق دریافت حق الزحمه را دارند.

مشاور مالیاتی و شخص مورد اختلاف می توانند آزادانه از طریق قرارداد در مورد حق الزحمه وکیل تصمیم بگیرند. با این حال ، طرفین هنگام تعیین هزینه نمی توانند هزینه ای را زیر حداقل دستمزد وکالت تعیین کنند.

قانون وکالت پیش بینی حق الزحمه مشاور را کمتر از هزینه مندرج در اینجا منع کرده است. قیمت بالاتر از این به اختیار هر وکیل است.

دریافت حق الوکاله مالیاتی …

اهمیت مشاور مالیاتی در پرونده های مالیاتی و حل اختلافات

در اختلافات ناشی از قانون مالیات هیچ اجباری برای استخدام مشاور مالیاتی وجود ندارد ، اما به دلیل بارهای مالی مختلف از جمله سود و افزایش به دلیل اختلاف ، نیاز به حل اختلاف در مدت زمان کوتاهی نمایان شده است.

به همین دلیل ، کمک به یک مشاور مالیاتی ضروری شده است تا این روند در مدت زمان کوتاه تری و به صورت هدفمند انجام شود.

مشاورین مالیاتی در تمام موارد قانون مالیات و در موارد اختلاف ، بلکه همچنین به کلیه مودیان مالیاتی که اشخاص حقیقی مانند بازرگانان ، بازرگانان یا اشخاص حقوقی مانند شرکت های سهامی عام مشاوره ارائه می دهند.

این برای مودیان مالیاتی ، اشخاص مسئول یا سایر اشخاص ذینفع سودمند خواهد بود که با مشاور مالیاتی باتجربه ، که دانش لازم را هم در مدیریت روند اختلاف و هم در ارائه خدمات مشاوره دارد ، تجربه کند.

چرا به مشاور مالیاتی معتبر نیازدارید؟

به احتمال زیاد ، قبلاً در مورد چگونگی حل مسائل مشکل دار با مقامات مالیاتی مذاکره کرده اید.

قانون مالیاتی مدرن ایران تا حد زیادی پیچیده است. هر ماه ما با تغییرات و اضافات بی شماری در قانون مالیات ایران روبرو هستیم.

همه این تغییرات منجر به این واقعیت می شود که شرکت ها همیشه وقت ندارند که سریع به آنها پاسخ دهند ، که این امر اغلب منجر به نقض قانون ، جریمه ها و اخذ مالیات اضافی توسط ممیزان مالیاتی می شود.

بنابراین استفاده از مشاور مالیاتی معتبر  مشتری را از مشکلات فوق خلاص می کند.

چرا انتخاب مشاور مالیاتی بهترین انتخاب برای شماست؟

این واقعیت به این دلیل حاصل می شود که یک مشاور مالیاتی معتبر در حل مشکل مشتری فعالیت دارد. به دلایل زیر این موضوع به اثبات رسیده است:

    • یک مشاور مالیاتی باتجربه به شما کمک می کند تا سیاست مالیاتی جدیدی را برای شرکت خود تدوین کنید و مالیات فعلی را بهینه کنید.
    • همچنین یک مشاور مالیاتی معتبر تمام محاسبات مالی و اظهارات مالیاتی لازم را برای شرکت شما آماده می کند.
    • یک مشاور مالیاتی خبره در محافظت از منافع شما در اختلافات با مقامات مالیاتی ، از جمله در حسابرسی های مالیاتی میدانی یا در هیئت حل اختلاف مالیاتی ، به شما کمک می کند.

فرار مالیاتی چیست و چه پیامدهایی دارد؟

فرار از پرداخت مالیات یکی از جرائمی است که می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین پیامدهای آن عدم برآورد تخمین دولت از درآمدهای مالیاتی و در نتیجه کسری بودجه است.

البته بی ‌عدالتی دولت‌ها در اخذ مالیات می‌تواند سبب ترویج فرهنگ عدم تمکین مالیاتی شود و اطمینان شهروندان به نظام مالیاتی از بین برود. بدترین پیامد جرائم مالیاتی ایجاد بیشتر بین گروه‌‌های مختلف درآمدی است.

تورم، عدم وجود اعتماد به نظام مالیاتی، پیچیدگی قوانین و نرخ مالیات‌ها، احساس ناامنی و عدم ثبات اقتصادی، از جمله عواملی هستند که ممکن است منجر به فرار مالیاتی شوند. فرار مالیاتی در دسته جرائم اقتصادی قرار می‌‌گیرد و برای آن مجازت‌های سخت‌ گیرانه‌ای در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، بر اساس قوانین مقرارتی کشور اگر فرد یا سازمانی قصد فرار از مالیات داشته باشد و عمدا مدارک و اطلاعاتی مالیاتی خود را برخلاف واقعیت ارائه کند یا سه سال از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کند، از بخشودگی مالیاتی محروم خواهد شد.

مصادیق جرم مالیاتی

 

 

 

طبق قوانین مالیاتی تمام موارد ذکر شده از مصادیق، جرم مالیاتی محسوب شده و مرتکبان حسب مورد، مشمول مجازات قرار می‌گیرند.
فرار مالیاتی

جرم مالیاتی

  • کلیه جرائم مربوط به فرار مالیاتی در عنوان کلی عدم تمکین مالیات قرار می‌گیرند.
  • عدم تمکین مالیاتی به معنی نقض قوانین و تعهدات مودیان مالیاتی در مراحل سه گانه تشخیص و وصول و اجرای مالیات است و به ‌طور کلی هدف افراد از ارتکاب این دسته از جرائم، پرداخت نکردن کامل مالیات یا بخشی از آن است.
  • همچنین، مشارکت در جرم‌‌های مالیاتی و یا معاونت در اجرای آن نیز جرم تلقی می‌شود و مسئولیت کیفری برای اشخاص حقوقی نیز پیش ‌بینی ‌شده است.
  • البته اجتناب از پرداخت مالیات یا کاهش آن با جرم عدم تمکین مالیاتی متفاوت است، چرا که این کار از طریق روش‌های قانونی انجام می‌شود.
  • به عنوان مثال، صاحبان کسب و کار می‌توانند همه یا بخشی از فعالیت‌های تولیدی و یا اقتصادی خود را از یک کشور با نرخ مالیات بالا به کشوری با نرخ مالیات پایین تر منتقل کنند.
  • با آگاهی مودیان در مورد قوانین و مقررات مالیاتی و نحوه محاسبه و چگونی صرف درآمدهای مالیاتی در کشور، تا میزان زیادی می‌توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد و تمکین مالیاتی را افزایش داد.
  • مشاورین امور مالیاتی در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند و علاوه بر ارتقای دانش مالیاتی صاحبان مشاغل، به کاهش جرائم مالیاتی نیز کمک می‌کنند. البته قانون ‌گذار هم باید از طریق اصلاح نرخ‌های مالیاتی و افزایش معافیت‌های مالیاتی در جهت حمایت از کسب و کارها، به این امر خطیر کمک کند.

 تهیه و تنظیم گزارشات فصلی

بر اساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه مودیان وظیفه دارند نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنند؛ و در پایان هر فصل گزارشات فصلی خود را که شامل فهرست خرید و فروش‌های انجام شده است، تنظیم نمایند و این گزارش را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

اگر فرد یا سازمانی از کد اقتصادی فرد دیگری استفاده کند، مشمول جریمه می‌شود. گزارشات فصلی باید حداکثر ظرف مدت یک ماه در پایان هر فصل به سازمان امورمالیاتی ارائه شود.

این گزارشات باید به دقت و با جزئیات کامل در فرم مخصوص تکمیل گردد. یکی از خدمات ارائه شده توسط مشاوران مالیاتی تهیه و تنظیم گزارشات فصلی است.

تنظیم گزارش مالیات بر حقوق کارمندان

تهیه قرارداد کارمندان بر اساس قانون، تنظیم حقوق و مزایا، محاسبه کسورات قانونی آن‌ها از جمله مالیات، بیمه و غیره یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مالی و حسابداری و حسابرس در هر سازمانی است.

همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید پیش از پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود، کلیه کسورات قانونی مانند مالیات بر حقوق را محاسبه کنند و مبلغ به دست آمده را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

محاسبه مالیات بر حقوق کارمندان باید مطابق با قوانین و مقرراتی تعیین شده توسط سازمان‌های مرتبط انجام گردد و از حقوق پرسنل کسر شود. این قوانین معمولا به صورت سالانه تغییر می‌کند و صاحبان کسب و کار باید از جزئیات آن آگاه باشند. در صورتی که وقت و حوصله کافی برای پیگیری قوانین مالیاتی را ندارید، می‌توانید این کار را به یک مشاور مالیاتی بسپارید.‌

تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی

در واقع اظهارنامه مالیاتی به کارنامه مالی یک سال کاری شرکت‌ها یا اشخاص گفته می‌شود که به منظور محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی، تنظیم می‌گردد. اظهارنامه مالیاتی شامل اطلاعاتی چون درآمدها، هزینه‌ها و سایر اطلاعات مالیاتی است که باید به وزارت دارایی ارسال شود.

هر فرد باید متناسب با حرفه خود فرم اظهارنامه مالیاتی مخصوص به خود را تکمیل کند. اظهارنامه مالیاتی هر سال می‌بایست برای همان سال تنظیم شود.

نحوه پرداخت مالیات به دو روش مستقیم و غیر مستقیم است. همه افراد و شرکت‌هایی که مشمول قانون مالیات‌های مستقیم هستند، حتما باید در زمان تعیین شده اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم کرده و همراه با دیگر مدارک مالی لازم به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند.

علاوه بر این، کلیه اسناد و مدارک مربوط به مالیات باید به صورت طبقه بندی شده و مرتب آماده سازی شود.

اظهارنامه مالیاتی باید در زمان مناسب ثبت شود، زیرا که عدم ارسال به موقع آن می‌تواند منجر به پرداخت جریمه گردد. همچنین، ‌ اگر شما میزان سود و زیان خود را اعلام نکنید، مالیات توسط ممیزین اداره مالیات مشخص می‌شود.

یکی از خدمات مشاور مالیاتی، تکمیل اظهارنامه مالیاتی و برنامه ریزی مالیاتی است که در کاهش میزان مالیات شما نقش اساسی دارد.

تنظیم دفاتر قانونی

دفاتر قانونی به دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دیگر دفاتر قانونی گفته می‌شود که هر شرکت، موسسه و یا سازمان که ملزم به پرداخت مالیات است، به منظور ثبت روند مالی شرکت باید از آن استفاده کند.

این دفاتر از جمله مدارک مهمی هستند که باید مودیان به درستی تنظیم کرده و بدون هیچ گونه اشکالی به سازمان مالیاتی ارائه دهند. یکی از دغدغه‌های مالیاتی مدیران، وجود اشتباه در دفاتر قانونی شرکت خود است. اشتباهی که معمولا به دلیل تجربه کم، دانش فنی پایین و دیگر موارد رخ می‌دهد.

اگر تنظیم دفاتر قانونی مطابق با قوانین انجام شود، محاسبه مالیات به صورت خود اظهاری صورت می‌گیرد اما در صورتی که نوشتن دفاتر قانونی بر اساس قوانین مربوطه انجام نشود، مالیات به صورت علی الراس در نظر گرفته می‌شود.

مالیات علی الراس به مالیاتی گفته می‌شود که مبنای محاسبه آن به جای اسناد و مدارک مودی، قراین و ضرایب مالیاتی است. به همین دلیل تنظیم دفاتر قانونی امری خطیر است که باید به دقت انجام شود.

نوشتن دفاتر قانونی باید باید بر اساس شرایط تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود تا مورد قبول واقع شود و مودیان را با مشکلات مربوط به جرائم مالیاتی درگیر نکند.

یکی از خدماتی که مشاوران مالیاتی ارائه می‌دهند، تنظیم دفاتر قانونی است که افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند از تجربه و تخصص آن‌ها استفاده کنند.

تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که در سال‌های اخیر به قوانین مالیاتی کشور افزوده شده است و بسیاری از کسب و کارها موظف هستند که آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

این نوع مالیات که جزء دسته مالیات‌های غیر مستقیم محسوب می‌‌شود، از همه مراحل تولید، توزیع و عرضه یک محصول یا خدمت اخذ می‌‌شود. از تولید یک کالا تا مصرف آن، مراحل مختلفی انجام می‌شود.

مالیات ارزش افزوده در هر مرحله از افراد مختلف دریافت می‌شود تا در نهایت مصرف‌کننده نهایی آن را پرداخت کند.

بنابراین، وقتی که تولید کننده کالا مواد اولیه را تهیه می‌کند، مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها را نیز پرداخت می‌نماید و در مرحله بعد و هنگامی که کالای ساخته شده را به مشتری تحویل می‌دهد، مالیات بر ارزش افروده آن را از او دریافت می‌کند.

در نهایت ما به ‌التفاوت ارزش افزوده دریافتی و پرداختی توسط تولید کنندگان کالا و خدمان به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده به همه کالا و خدماتی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌‌شوند؛ به جز مواردی که در قانون برای آن شرایط ویژه و یا تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند.

اگر که مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نکنید، مشمول جرائم سنگین خواهید شد. علاوه بر این، هر فروشنده می‌بایست گزارش خرید و فروش‌های خود را به همراه مبلغ ارزش افزوده در پایان هر فصل اعلام کند.

توجه داشته باشید که تهیه و تنظیم اظهارنامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و گزارش خرید و فروش‌ها باید با دقت و صداقت انجام شود تا مشمول جریمه نشود. به همین دلیل بسیاری از افراد و کسب و کارها ترجیح می‌دهند این کار را به یک مشاور مالیاتی خبره بسپارند.

دریافت گواهینامه ارزش افزوده

کلیه دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده باید گواهینامه ارزش افزوده را دریافت کنند.

روش اخذ این گواهینامه به این صورت است که تولید کنندگان کالا و خدمات پس از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه سه ماهه مالیات بر ارزش افزوده، می‌بایست نامه‌ای به همراه اسناد مربوطه را جهت درخواست دریافت این گواهینامه تنظیم و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

سازمان امور مالیاتی نیز این نامه و اسناد همراه با آن را بررسی می‌کند و در صورت عدم وجود نقص، اقدام به صدور گواهینامه شش ماهه می‌کند. اگر هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد، این گواهینامه پس از شش ماه دوباره تمدید می‌شود.

توجه داشته باشید بدون وجود این گواهینامه هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند هیچ نوع مالیاتی را تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.

در صورتی که شخصی این موضوع را نقض کند، مرتکب عمل غیر قانونی شده و مشمول جریمه می‌شود.

به همین دلیل، ‌ تولید کنندگان کالا و خدمات باید به موقع گواهینامه ارزش افزوده خود را تمدید کنند، ‌چرا که عدم انجام این کار می‌تواند کلیه فعالیت‌ها و مراودات مالی آن‌ها را مختل کرده و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد کند.

جهت اطمینان از این موضوع می‌توانید امور مربوط به ثبت نام گواهینامه ارزش افزوده و تمدید آن را به مشاوران مالیاتی واگذار نمایید.

تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد

یکی دیگر از خدماتی که مشاوران مالیاتی انجام می‌دهند، تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ثبت آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور است. کلیه افراد و کسب و کارها باید فرم مربوط به اظهارنامه عملکرد خود را در زمان تعیین شده به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند.

در این فرم اطلاعاتی چون دارایی و سرمایه، هزینه‌ها، درآمدها، بدهی‌ها، اطلاعات مربوط به محل و نوع فعالیت‌ها، معافیت و درآمدهای مشمول مالیات یک سازمان است.

جهت تنظیم اظهارنامه عملکرد باید مدارک گوناگونی چون ترازنامه، صورت سود و زیان، میزان درآمد، گردش حساب کلیه کالاهای تولید شده، خریداری شده، صادر شده، اطلاعات ملک محل فعالیت کسب و کار، مالیات‌هایی که پیش از این پرداخت شده و غیره تهیه گردد و به همراه فرم مربوطه ارائه شود.

پیگیری پرونده‌های مالیاتی

ممکن است شما به دلیل تجربه کم، عدم آشنایی با قوانین مالیاتی و دیگر موارد، درگیر یک پرونده مالیاتی شوید. این دسته از پرونده‌ها معمولا حساسیت بالایی دارند و عدم ارائه توضیحات و مدارک لازم و کافی می‌تواند به قیمت جریمه‌های سنگین برای صاحبان مشاغل تمام شود.

اگر در مواردی با سازمان امور مالیاتی دچار اختلاف حساب شدید، می‌توانید شرکت در دفاعیات پرونده مالیاتی و پیگیری دیگر امور مربوط به پرونده خود را به یک مشاور مالیاتی خبره و متخصص در امور مالی و حقوقی بسپارید؛تا مشمول مالیات سنگین و جرائم مربوط به آن نشوید.

توجه داشته باشید که دفاع از پرونده‌های مالیاتی، یک تخصص است و انجام آن باید توسط کارشناس حسابداری و مالیاتی خبره انجام شود.

انتخاب خدمت وکیل مالیاتی …

تهیه و تنظیم دفاتر و اظهار نامه

تهیه و تنظیم مالیات بر ارزش افزودهپیگری پرونده های مالیاتیارتباط با وکیل مالیاتیتهیه و تنظیم اظهار نامه مالیاتی

تهیه و تنظیم گزارش های مالیاتی

مشاور مالیاتی چه تفاوتی با حسابدار دارد؟

به صورت کلی، حسابداری دانشی برای ثبت دارایی‌‌ها، بستانکاری‌ها،‌ بدهی‌‌ها و گردش پول افراد یا سازمان‌ها است. حسابدار و یا کارشناس حسابداری فردی است که به صورت‌های مالی رسیدگی می‌کند و معمولا وظایف مشخصی دارد.

گزارش هزینه‌‌های کسب و کار، گزارش سود و زیان، گزارش صرفه جویی در هزینه‌‌ها، گزارش حاشیه سود، گزارش رشد شرکت در بازه‌های زمانی مختلف، محاسبه مالیات و حقوق کارکنان و گزارشی از سهام کلی شرکت از جمله وظایف یک حسابدار است.

علاوه بر این، ممکن است حسابداران به تجزیه و تحلیل داده‌‌های مالی، مشاوره مالی، پیش بینی‌‌های اقتصادی نیز بپردازند. اما مشاور مالیاتی فردی است که در خصوص قوانین و مقررات مالیاتی آموزش ‌دیده است و وظیفه دارد تا سلامت مالیاتی یک شرکت را تضمین کند.

کار اصلی کارشناسان امور مالیاتی این است که برای ارزیابی ترازنامه‌های شرکت و به حداقل رساندن مالیات بر اساس قوانین مالیاتی فعالیت کنند؛ و با توجه به تسلط بالایی که بر قوانین مالیات دارند، ‌می‌توانند به افراد و صاحبان کسب و کار کمک کنند تا مالیات کمتری پرداخت کنند و در شرایط مالی پیچیده تصمیم‌های درستی بگیرند.

در کل یک مشاور مالیاتی فردی است که به جزئیات قوانین مالیاتی آگاه است، در حالی ‌که حسابدار شخصی است که وظیفه او حفظ حساب‌های یک شرکت و بازبینی صورت‌های مالی است.

چرا به مشاور مالیاتی نیاز داریم؟

برخی از افراد یا شرکت‌ها سال‌های زیادی است که با مقوله مالیات سر و کار دارند اما برخی نیز در ابتدای راه بوده و اطلاع چندانی از ساز و کارهای مالیاتی ندارند؛ اما میزان سابقه و پیشینه یک شرکت آن را از مشاوره مالیاتی بی نیاز نمی‌کند.

این موضوع برای شرکت‌های بزرگ اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند، چر که باید سالیانه مبالغ زیادی به عنوان مالیات بپردازند.

سیستم‌های مالیاتی در هر کشور پیچیدگی‌های زیادی دارند و شما فقط با یادگیری چند ماده قانونی نمی‌توانید به تنهایی مشکلات خود را در این حوزه رفع نمایید؛ حتی در بسیاری از موارد، بین قوانین مالیاتی و آنچه در عمل اتفاق می‌‌افتد، تفاوت زیادی وجود دارد.

اگر مشاور مالیاتی به اندازه کافی در کار خود مهارت داشته باشد، می‌تواند از اتلاف سرمایه‌های مالی شرکت جلوگیری کتد و حتی مبالغ قابل توجهی را به شرکت بازگرداند.

در صورت عدم وجود یک کارشناس مالیاتی مناسب، شما مجبور می‌شوید پول زیادی برای مالیات پرداخت کند. مزیت دیگری که استفاده از تخصص یک مشاور امور مالیاتی دارد این است که می‌تواند میزان مالیات تعیین شده برای شرکت شما را کاهش دهد.

از این رو بسیاری از صاحبان مشاغل تمایل دارند از همان ابتدا امور مالیاتی خود را به یک مشاور مالیاتی برون ‌سپاری کنند.

آیا مشاور مالیاتی حتما باید مدرک وکالت داشته باشد؟

از نظر حقوقی نیازی نیست که حتما یک مشاور مالیاتی، مدرک وکالت داشته باشد.

اگر چه این فرد در بسیاری از پرونده‌های مالیاتی با دریافت وکالت ‌نامه از طرف افراد یا شرکت‌ها، مامور رسیدگی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی، دادگاه اختلاف نظر مالیاتی و غیره در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی می‌‌شود.

با اینکه مشاور مالیاتی دارای درجه وکالت نیست اما باید در کنار اشراف به دانش مالی به قوانین، مقررات، بخشنامه‌‌ها و آیین ‌نامه‌های مالیاتی نیز تلسط کافی داشته باشد تا بتواند مسائل و پرونده‌های مالیاتی مشتریان خود را به خوبی سر و سامان دهد.

در واقع، یکی از مهم‌ترین الزامات مورد نیاز برای اینکه یک مشاور امور مالیاتی بتواند امور مالیاتی شرکت را به‌ درستی انجام دهد، این است که اطلاعات حقوقی کافی و مالیاتی به‌روز داشته باشد.

یک مشاور امور مالیاتی باید توانایی توجیح مدیران و پرسنل یک سازمان را داشته باشد و راهکارهای لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان را به آن‌ها آموزش دهد.

همچنین می‌بایست دارای قدرت تصمیم گیری باشد تا در مواقع لازم راه کارهای صحیحی به مشتریان خود ارائه دهد. از این رو، یک مشاور مالیاتی وظایف مهم‌تر و بیشتری نسبت به یک حسابدار یا وکیل حقوقی و حسابرس دارد.

بنابراین باید گفت یک مشاور مالیاتی فردی متخصص، تحصیل‌ کرده و مجرب در حوزه‌های مالی و حسابداری و حسابرس است؛

که علاوه بر تسلط به روش‌های مالی و حسابداری، تسلط کاملی به حقوق و قوانین مالیاتی داشته و تجربه حل و فصل پرونده‌‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد.

علاوه بر این، یکی از مهم ‌ترین توانایی‌‌هایی که یک مشاور مالیاتی باید داشته باشد، روابط عمومی بالا است و به طور کلی وظیفه اصلی مشاوران مالیاتی، به حداقل رساندن میزان مالیات شرکت‌ها در چارچوب قانون است که این موضوع با تکیه بر دانش، تجربه و اطلاعات حقوقی کافی قابل انجام خواهد بود.

راهکارهای یک مشاور مالیاتی برای کاهش مالیات چیست؟

یکی از بهترین خدماتی که مشاوران مالیاتی ارائه می‌دهند، پیشنهاد راهکارهایی جهت کاهش مالیات است. این موضوع یکی از رایج ترین نگرانی‌های مالی در بین افراد و صاحبان کسب و کار است.

کارشناسان امور مالیاتی با آگاهی کامل از قوانین و مقررات مالیاتی، می‌توانند روش‌های کاهش مالیات را به شما نشان دهند. در ادامه به معرفی برخی از راهکارهای قانونی کاهش مالیات می‌پردازیم.

  • ارائه اطلاعات مالی به صورتشفاف

اولین گام برای برخورداری از تخفیف‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی، ارائه اطلاعات مالی و تنظیم دفترهای قانونی به صورت صادقانه و شفاف است. این کار نشان می‌دهد که شما قصد دارید به خوبی با سازمان امور مالیاتی همکاری کنید و ممیزان مالیاتی نیز با شما همکاری بیشتری خواهند داشت.

  • ارائه به موقع اظهارنامه مالیاتی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای برخورداری از تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی، ارائه به موقع اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی و گزارش مربوط به عملکرد ارزش افزوده است.

  • پرداخت به موقع مالیات

بر اساس قوانین مالیاتی، اگر صورت‌های مالی و دفاتر قانونی افراد و شرکت‌ها در سه سال متوالی مورد تایید اداره دارایی باشد و‌ همچنین مالیات سالیانه خود را در سال تسلیم اظهارنامه بدون مراجعه به مراجع حل اختلاف مالیاتی پرداخت کرده باشند، مشمول دریافت جایزه خوش حسابی در پرداخت مالیات خواهند شد.

با ارائه مدارک و اسناد لازم به سازمان امور مالیاتی می‌توانید برای دارایی‌ها، تجهیزات، ماشین آلات و دیگر سرمایه‌هایی قابل استهلاک خود، تخفیف و کاهش مالیاتی دریافت کنید.

  • کمک به خیریه ها

شما می‌توانید از طریق کمک به موسسه‌های عام المنفعه و خیریه‌ها و ارائه مدارک آن، علاوه بر سهیم بودن در کار خیر، از معافیت و تخفیف‌های مالیاتی برخوردار شوید.

  • ایجاد کسب و کار خانگی

شما می‌توانید از طریق ایجاد یک کسب و کار خانگی و استفاده از خانه خود به جای دفتر کار، از مزایای تخفیف مالیاتی بهره مند شوید و تا میزان زیادی هزینه‌های کسب و کار خود را کاهش دهید.

یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای چه مهارت‌هایی دارد؟

یک مشاور مالیاتی باید به قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آیین ‌نامه‌های مالیاتی مسلط باشد. همچنین این شخص باید بر استانداردهای مالی تدوین شده توسط سازمان حسابرسی اشراف کامل داشته باشد تا بتواند به خوبی از اظهارنامه مالیاتی شرکت خود دفاع کند.

قوانین و مقررات مالیاتی به صورت پیوسته در حال تغییر هستند، از این رو یک مشاور مالیاتی باید اطلاعات خود را به روز نگه دارد و از این تغییرات آگاهی داشته باشد تا بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

مشاور مالیاتی می‌تواند مانع از بروز جریمه‌های مالیاتی سنگین برای شما شود. همچنین، این فرد به شما کمک می‌کند تا بتوانید از تخفیفات، معافیت‌ها و مزیت‌های قانونی استفاده کنید و هزینه‌های مالیاتی خود را کاهش دهید.

علاوه بر این، مشاوران مالیاتی خدمات گوناگونی به مشتریان خود ارائه می‌دهند که در ادامه قصد داریم به معرفی و شرح وظایف آن‌ها بپردازیم.

هر مجموعه تجاری در طول فعالیت خود با چالش‌های زیر مواجه است که یک مشاور مالیاتی می‌تواند به خوبی راه مقابله با آن‌ها را نشان دهد.

 

 

 

  • و…

وظایف یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای چیست؟

برخی از مهم ترین وظایف مشاور مالیاتی به شرح زیر است:

  • یک مشاور مالیاتی باید اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات مالیاتی را در اختیار مدیران سازمان و دیگر افراد طرف قرارداد خود قرار دهد. بنابراین، آگاهی از قوانین و مقررات مالیاتی برای یک کارشناس امور مالیاتی الزامی است. از آنجا که قوانین مالیاتی به صورت پیوسته در حال تغییر هستند، این فرد باید مرتبا اطلاعات خود را به روز نگه دارد و از جدیدترین تغییرات مطلع باشد.
  • امروزه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مالی یک کسب و کار، تکمیل اظهارنامه مالیاتی است و تنظیم صحیح آن برای شرکت‌ها حیاتی است. از این رو یک مشاور امور مالیاتی وظیفه دارد تا در فرآیند نوشتن اظهارنامه مالیاتی مشارکت کند؛
  • به نحوی که اظهارنامه مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد و مالیات وضع شده بیش از میزان مورد انتظار مدیران شرکت باشد، مشاور مالیاتی باید در روند دادرسی مالیاتی به آن‌ها کمک کند.
  • یک مشاور امور مالیاتی به صورت حقیقی و یا در قالب شرکت حسابداری به واحد مالی سازمان در تنظیم گزارش‌‌های مالی و مالیاتی کمک می‌کند تا گزارش‌های ایجاد شده از جنبه‌های مختلف قانونی و اداری مشکل نداشته باشند.
  • در صورتی که سازمان با یک پرونده‌ مالیاتی درگیر شود، مشاوره مالیاتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. یک کارشناس مالیاتی باید توانایی رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی پیچیده را داشته باشد و بتواند به خوبی آن‌ها را حل و فصل نماید تا از وارد آمدن ضررهای مالی سنگین به سازمان جلوگیری کند.
  • بسیاری از شرکت‌ها به خوبی بر قوانین مالیاتی مسلط نیستند و به همین دلیل متحمل جریمه‌های مالیاتی سنگین می‌‌شوند. یک مشاور مالیاتی باید بتواند از بروز چنین جریمه‌‌هایی پیشگیری کند.
  • لذا یک مشاور امور مالیاتی باید به مدیران سازمان در تصمیم گیری‌های مالی کمک کند، به نحوی که از بروز جرائم مالیاتی اجتناب شود و برای دستیابی به این امر خطیر همه توان خود را به کار گیرد.

 

چه کسب و کارها یا افرادی نیاز به مشاوره مالیاتی دارند؟

پیچیدگی قوانین و مقررات مالیاتی و تعدد آن‌ها، معمولا باعث سردرگمی اشخاص می‌شود. علاوه بر این، تشخیص جرم مالیاتی در برخی موارد دشوار است و ممکن است حتی برخی از افراد تشخیص ندهند که مرتکب جرم مالیاتی شده باشند و در صورت بروز آن باید چه اقداماتی انجام دهند و جریان دادرسی و رسیدگی آن به چه صورت است.

از این رو، هر فرد، شرکت و یا سازمانی می‌تواند از مهارت‌های یک مشاور مالیاتی بهره ببرد تا دشواری‌‌ها و پیچیدگی مسیر را خود تحمل نکند.

اما شرکت‌های بزرگ، شرکت‌‌های چند ملیتی و بسیاری از سازمان‌های دولتی به یک فرد خبره در امور مالیاتی نیاز دارند تا با توجه به تجربیات و دانش آن‌ها بتوانند به خوبی امور مالی خود را تنظیم کنند.

شرکت‌ها پیش از شروع فرآیند مالی خود باید بدانند مشمول چه نوع مالیاتی هستند و چگونه باید به آن رسیدگی کنند. شایان ذکر است که این دسته از شرکت‌ها در صورت انجام تخلف مالیاتی با جرائم سنگین روبرو می‌شوند که به کمک یک کارشناس امور مالیاتی می‌توانند از بروز تخلف و خسارت‌های مالی جلوگیری کنند.

علاوه بر این، وجود یک مشاور مالیاتی در شرکت‌‌های بزرگ مالیاتی، حسابداری و موسسه‌های مالی ضروری است و بدون یک کارشناس مالیاتی نمی‌توانند به مشتریان خود خدمات مناسبی ارائه دهند.

همه کسب ‌و کارها نیاز به خدمان یک کارشناس امور مالیاتی دارند تا از ضررهای احتمالی حاصل از پرداخت مالیات مضاعف یا ضرر مالی ناشی از جرائم مالیاتی جلوگیری کنند.

چگونه یک مشاور مالیاتی استخدام کنیم؟

اگر تجربه مدیریت یک بنگاه اقتصادی را داشته باشید و یا در بخش مالی و حسابداری یک سازمان یا شرکت فعالیت کرده باشید، حتما با مقوله مالیات سر و کار داشته‌اید. و اگر در اول راه هستید و تازه می‌خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید بدانید که محاسبه و پرداخت مالیات، جزئی جدا ناپذیر از امور مالی کسب و کار شما خواهد بود.

در دنیای امروز که همه چیز تخصصی شده است، استخدام یک مشاور مالیاتی نیاز هر شرکتی است. این فرد با استفاده از دانش و اطلاعات خود در زمینه عملکرد مالی و امور مالیاتی کسب و کارها، می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی آن‌ها را رفع کند و به بقا و تداوم فعالیت آن‌ها کمک زیادی نماید.

اکنون ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که چگونه می‌توانید یک مشاور مالیاتی را استخدام کنید و از خدمات او در جهت بهبود کسب و کار خود بهره ببرید؟ در ادامه سعی داریم به معرفی این موضوع بپردازیم.

چگونگی به خدمت گرفتن‌ یک کارشناس امور مالیاتی

این موضوع به نوع و ابعاد فعالیت اقتصادی شما و همچنین میزان نیازتان به این فرد نیاز دارد. ممکن است برخی از کسب و کارهای بزرگ به دلیل گستردگی و حجم بالای فعالیت‌های خود نیاز داشته باشند یک تیم از مشاوران مالیاتی را استخدام کنند.

به ‌صورت تمام‌ وقت امور مالی آن‌ها را زیر نظر داشته و ضمن پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده، در هر لحظه آمادگی حل و فصل مشکلات پیش‌ آمده را داشته باشند.

در مقابل شرکت‌های کوچک و یا کسب و کارهای فردی با استخدام یک مشاور مالیاتی به صورت تمام وقت و یا حتی پاره وقت نیز می‌توانند به امور مالیاتی خود سر و سامان دهند.

بسیاری از مشاوران مالیاتی به این صورت فعالیت می‌کنند و در عمل نیز فرد یا افراد استخدام ‌شده قادر به حل بسیاری از مشکلات شرکت خواهد بود.

اما برخی از کارشناسان امور مالیاتی خبره و با تجربه به دلیل اعتبار و مشتریان زیادی که دارند، معمولا به ‌صورت تمام ‌وقت به استخدام یک شرکت در نمی ‌آیند.

امروزه مشاوران مالیاتی با توجه به نیاز مشتریان خود به شکل‌های مختلف اقدام به ارائه خدمات مالیاتی به شرکت‌ها و کسب و کارها می‌‌کنند. در ادامه روش‌های مختلف به خدمت گرفتن یک مشاور مالیاتی را معرفی می‌کنیم.

روش های مختلف به خدمت گرفتن یک مشاور مالیاتی

  • استخدام مشاور مالیاتی تمام وقت جهت پشتیبانی مالیاتی

در این روش شما با یک کارشناس امور مالیاتی یک قرارداد تمام وقت منعقد می‌کنید تا انجام امور مالیاتی شرکت شما را به عهده گیرد. کارشناس مالیاتی در ساعات تعیین ‌شده در شرکت شما حضور پیدا می‌کند و به انجام کارهایی چون ارائه مشاوره مالیاتی، پاسخگویی به سوالات مالیاتی و بررسی و نظارت بر اسناد و صورت‌‌های مالی می‌‌پردازد. در این روش، محدوده وظایف مشاور مالیاتی و نحوه انجام کار در قرارداد فی ‌ما بین شرکت شما با کارشناس امور مالیاتی بیان می‌شود.

  • استفاده از مشاور مالیاتی جهت حل موردی یک پرونده مالیاتی

در صورتی که شما درگیر یک پرونده مالیاتی شوید و یا پرونده مالیاتی شما در اداره مالیات دچار مشکل شده باشد، می‌توانید با مراجعه به یک کارشناس امور مالیاتی و بستن قرارداد با او، وظیفه رسیدگی به پرونده و رفع نواقص آن را به وی بسپارید.

در این مورد، قرارداد شما تنها مربوط به یک پرونده مالیاتی خاص خواهد بود و پس از بسته شدن پرونده، قرارداد شما نیز با مشاور مالیاتی به پایان می‌‌رسد.

  • استفاده از مشاور مالیاتی به منظور ثبت قراردادها و صورت‌های مالی

در این روش، کارشناس امور مالیاتی وظیفه دارد تا بر کلیه قراردادها و صورت‌های مالی و بیمه‌ای یک شرکت نظارت کامل داشته باشد.

مشاور مالیاتی موظف است با حضور در محل شرکت شما در مواقع لازم و یا به‌ صورت دور کاری، همه فعالیت‌های مالی شرکت را زیر نظر داشته باشد تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل مالیاتی احتمالی جلوگیری کند؛

علاوه بر این، با ارائه راهکارهای خود موجب صرفه ‌جویی در منابع مالی شرکت شما شود.

معیارهای انتخاب یک مشاور مالیاتی مناسب چیست؟

برای این که بتوانید یک کارشناس امور مالیاتی مناسب با نیازهای کسب و کار خود انتخاب کنید، باید به معیارهای مختلفی توجه داشته باشید. در ابتدا شما باید اهداف و نیازهای مربوط به بنگاه اقتصادی خود را مشخص کنید.

اگر مدل کسب و کار شما ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، نیاز به یک فرد ویژه ندارید و بسیاری از مشاوران امور مالیاتی توانایی انجام کارهای شما را خواهند داشت.

به عنوان مثال برای محاسبه و ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده به تخصص بالایی نیاز ندارد. اما در صورتی که فعالیت اقتصادی شما دشواری‌های زیادی دارد، حتما از یک مشاور مالیاتی کارآزموده و با تجربه بهره بگیرید.

به عنوان مثال، راه اندازی یک کسب و کار جدید، رسیدگی به مالیات‌های معوقه و… از جمله مسائل پیچیده مالیاتی هستند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین معیارهایی می‌پردازیم که بهتر است در انتخاب مشاور مالیاتی به آن‌ها توجه کنید.

  • بررسی سوابق گذشته مشاور مالیاتی

امروزه افراد و شرکت‌های زیادی در زمینه مشاوره امور مالیاتی فعالیت می‌کنند که این موضوع انتخاب یک فرد مناسب را دشوار کرده است. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب یک مشاور و بستن قرارداد با او، در خصوص سوابق و فعالیت‌های گذشته وی به ویژه در حوزه حسابداری و مالیاتی خود، به خوبی تحقیق کنید.

همچنین این فرد باید دارای گواهی نامه معتبر نیز باشد؛ بهتر است قید استفاده از مشاوران فاقد گواهی نامه معتبر را به کلی بزنید.

  • بررسی تجربیات کاری مشاور مالیاتی

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام انتخاب یک کارشناس امور مالیاتی در نظر داشته باشید، تجربیات کاری وی در حوزه‌های کاری مختلف است. بسیار مهم است تجربه کاری فردی که انتخاب می‌کنید به نیازهای مالیاتی شما نزدیک باشد.

بنابراین، بهتر است در ابتدا اولویت‌های اصلی و مسائل مالیاتی خود را مشخص کنید و تحقیقات خود با توجه به آن‌ها و نیازهای منحصر به فرد خود انجام دهید و شخصی را انتخاب نمایید که در زمینه بر طرف کردن آن‌ها به اندازه کافی تجربه داشته باشد.

  • بررسی مهارت‌های مالی مشاور مالیاتی

سعی کنید از کارشناس مالیاتی استفاده کنید که علاوه بر تسلط بر قوانین و مقررات مالیاتی، در زمینه برنامه ریزی مالی نیز تخصص داشته باشد. چنین فردی می‌تواند امور مالیاتی شما را متناسب با وضعیت مالی‌تان تنظیم کند و با توجه به دانشی که در حوزه مالی دارد، می‌تواند با انتخاب‌های هوشمندانه خود آینده شرکت شما را تضمین نماید.

  •  بررسی مبلغ درخواستی مشاور مالیاتی و نحوه پرداخت آن

هر چقدر نیازهای شما پیچیده‌تر و موارد مالیالی تا بیشتر باشد، طبیعتا باید پول بیشتری نیز به عنوان دستمزد مشاوره پرداخت نمایید. علاوه بر این، مقدار دستمزد به میزان تجربه و مهارت کارشناس امور مالیاتی نیز بستگی دارد.

برخی از مشاوران به ازای هر ساعت فعالیت، مبلغ مشخصی دریافت می‌کنند و ممکن است بعضی از آن‌ها درصدی از مالیات عودت شده را به عنوان دستمزد دریافت نمایند. از این رو، بهتر است پیش از بستن قرارداد و یا استخدام مشاور مالیاتی، در خصوص نحوه پرداخت دستمزد با او به توافق برسید.

 

تماس با مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

چگونه می توانم از مزایای معافیت مالیات استفاده کنم؟

نادیده گرفتن معافیت مالیات می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. معافیت مالیات بسیاری برای افراد و مشاغل موجود است.

معافیتهای شناخته شده کمتر شامل هزینه های آماده سازی مالیات ، مایل های خیریه و هزینه های سرگرمی شما برای نامگذاری چند مورد است! مشاور مالیاتی شما می تواند وضعیت فعلی و قبلی شما را مرور کند تا به شما کمک کند از معافیت مالیات در دسترس شما استفاده کند.

مشاوران مالیاتی می توانند پیش پرداخت و برنامه ریزی اظهارنامه مالیاتی شما را انجام دهند، که شامل بررسی معافیت مالیات و استرداد مالیاتی است که می تواند در دسترس شما باشد. حداقل کردن بار مالیاتی شما همیشه هدف ماست.

جای نگرانی نیست! یک مشاور مالیاتی معتبر می تواند به شما در حرکت در الزامات مالیاتی و همچنین الزامات مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده برای ثبت اظهارنامه مالیاتی دقیق و سازگار کمک کند.
مشاوره در خصوص معافیت مالیاتی

هزینه های مورد انتظار برای یک مشاور مالیاتی چیست؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد. به این دلیل است که نوع مشاوره مالیاتی مورد نیاز شما تا حد زیادی به وضعیت شخصی یا شغلی شما بستگی دارد.

قبل از شروع هرگونه مشاغل مشاوره مالیاتی ، مشاور مالیاتی شما باید تخمین هزینه را برای شما فراهم کند.

با این حال به این فکر کنید: اگرچه برای خدمات مشاور مالیاتی هزینه ای پرداخت خواهید کرد ، مشاور مالیاتی شما می تواند در یافتن راه هایی برای کاهش صورتحساب مالیاتی به شما کمک کند.

تفاوت بین معافیت مالیات و کاهش مالیاتی چیست؟

در اینجا راهی آسان برای نمایش تفاوت وجود دارد: معافیت مالیات درآمد مشمول مالیات شما را کاهش می دهد ، در حالی که کاهش مالیاتی مالیات شما را کاهش می دهد.
علاوه برمعافیت مالیات ، مهم است که از همه معافیتهای مالیاتی قابل استفاده اطمینان حاصل کنید.

این امر به ویژه برای مشاغل بسیار مهم است. بسته به صنعت و فعالیت های تجاری خود ، می توانید واجد شرایط که می تواند بار مالیاتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به عنوان مثال ، اعتبار تحقیق و توسعه معافیت مالیاتی است که اغلب مورد غفلت واقع می شود.

با درک کسب و کار شما ، مشاور مالیاتی شما می تواند معافیت مالیاتی را که می تواند از مزایای اصلی شما باشد ، شناسایی کند.

مالیات تجاری

مشاغل مدرن در مدیریت پیامدهای قانون مالیات شرکتها با طیف گسترده ای از چالش ها روبرو هستند.

گذشته از راهنمایی مشاغل در مورد مسائل مربوط به قوانین مالیاتی ، تیم مشاور مالیاتی ما همچنین راه حل های خلاقانه ای را ارائه می دهد که به منظور به حداکثر رساندن هرگونه معافیت مالیاتی در دسترس ، برای کاهش بار مالیاتی  است.

علاوه بر این ، ما همچنین می توانیم در مورد امور تخصصی مربوط به حق ثبت ، معافیت مالیاتی تحقیق و توسعه  بازسازی  ساختارهای مالی شرکت ها و موارد دیگر مشاوره دهیم.

تنظیم مالیات و برنامه ریزی املاک

برنامه ریزی املاک با هدف کاهش بار مالی ناشی از مالیات وراثت می تواند در به حداکثر رساندن دارایی که شما به نسل بعدی منتقل می کنید ، مسیری طولانی طی کند.

چه یک شغل و چه یک شخص خصوصی باشید ، تیم مشاور مالیاتی شرکت حسابداری آرمان پرداز خبره دانش ویژه ای را در رابطه با هر جنبه ای از برنامه ریزی املاک جمع می کند تا به حداقل ممکن در معرض دید شما کمک کند.

با توجه به اینکه کشورایران طرح جامع الکترونیکی مالیاتی را شروع کرده، قانون جدید پیرامون مالیات به معنای این است که مشاغل دارای ثبت مالیات بر ارزش افزوده در سراسر ایران در حال تغییر جهت مدیریت الکترونیکی مالیات خود هستند.

گذشته از ارائه طیف وسیعی از راه حل های مبتنی بر ابر که به کارآمدتر شدن امور مالیاتی کمک می کند ، تیم مشاور مالیاتی می تواند شما را در مورد مراحل لازم برای ضد آب شدن آینده تجارت خود در این زمینه راهنمایی کند.

مشاغل دارای مالکیت شخصی

این که آیا شما صاحب مشاغل موجود هستید یا در آستانه شروع یک سرمایه گذاری تجاری جدید هستید، تیم خدمات مشاور مالیاتی به صورت حقیقی و یا در قالب شرکت حسابداری و مالیاتی راهنمایی های تخصصی در مورد ایجاد ساختار شرکت با کارایی مالیاتی ارائه می دهد.

از استخراج سود گرفته تا موفقیت کسب و کار ، مشاوران ما در کنار شما کار می کنند تا موفقیت تجاری را در هر فرصتی هدایت کنیم.

خدمات اختصاصی مشتری

مدیریت موثر دارایی شخصی برای حراست از دارایی های شما بسیار مهم است.

به همین ترتیب ، تیم مشاور مالیاتی ما یک سرویس ویژه مشتری خصوصی ارائه می دهیم که به ارائه اثربخشی مالیات در هر جنبه از املاک شما کمک می کند.

این که آیا شما یک فرد ، خانواده یا شغل با ارزش بالایی هستید ، می توانیم در ساختن امور مالی به روشی که برای شما مفید باشد کمک کنیم.

مشاور مالیات مشاغل

مالیات خاص

مالیات بر املاک در سالهای اخیر دستخوش تغییرات اساسی شده است ، و این مهمتر است که بتوانید سبد دارایی خود را به شکلی با کارآیی مالی ساختار دهید.

راه حل های نوآورانه ای را با هدف به حداکثر رساندن ظرفیتهای  دارایی های املاک و مستغلات خود به سرمایه گذاران املاک ارائه می دهند.

تحقیق و توسعه مالیاتی

تحقیق و توسعه تسویه حساب مالیاتی نقش اساسی در نوآوری دارد. اگر کسب و کار شما در حال توسعه فناوری های جدید است ، معافیت مالیاتی تحقیق و توسعه می تواند به کاهش مالیات شرکت و آزادسازی منابع گرانبها کمک کند.

در هر بخش دیگری که در آن فعالیت دارید بستگی به فعالیت شما به شما توصیه می شود در مورد مراحل لازم برای صلاحیت برای تسویه حساب مالیاتی در این زمینه از مشاور مالیاتی استفاده کنید.

معافیت مالیات

تخصیص مؤثر وجوه گامی مهم در تضمین پرداخت مالیات شرکت ، مالیات شخصی و مالیات بر ارزش افزوده است و عدم انجام این کار ممکن است جرایم مالیاتی سنگین از سازمان امور مالیاتی  متحمل شود.

خدمات اختصاصی بودجه مالی ما در جهت به حداقل رساندن زحمت و حفظ جریان نقدی متمرکز شده و از اهداف تجاری شما در این راه پشتیبانی می کند.

پشتیبانی مالیاتی برای حرفه ای ها

مشاوره مالیاتی با ارائه تخصص مالیاتی درجه یک ، هر زمان که به آن احتیاج داشته باشید ، بعنوان یک برنامه ارزشمند تیم داخلی شما عمل می کنند.

بررسی های مالیاتی

صرف نظر از اینکه بخشی از یک تحقیق تصادفی یا ادعای سوء رفتار باشد، تحقیقات مالیاتی می تواند پر هزینه و وقت گیر باشد. تیم مشاور مالیاتی با چندین سال تجربه عملی در رابطه با تحقیقات از این نوع را ارائه می دهد و به شما در تضمین بهترین نتیجه ممکن کمک می کند.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) رایج ترین نوع مالیات است که به کالاها و خدمات اضافه می شود.

در نتیجه، تیم مشاور مالیاتی خدمات گسترده ای را با هدف کمک به مشاغل در پیچیدگی های تجاری ناشی از مالیات بر ارزش افزوده ارائه می دهد.

تیم های مشاوره می توانند از مشارکت در برنامه ریزی مالیات بر ارزش افزوده گرفته تا مشاوره تخصصی مربوط به درخواست تجدیدنظر و حل اختلاف ، در ساده سازی مالیات به شما کمک کنند.

بهینه سازی عملکرد مالی

این که آیا کسب و کار شما به عملکردهای حسابداری روزمره و قابل اعتماد یعنی حسابداری ، حقوق و دستمزد ، فاکتورها ، صورتحساب و غیره یا تخصص سطح بالایی برای کمک به امور مالی معنی دار نیاز دارد؛ خدمات مشاوره حسابداری می تواند به سازمان شما در بهینه سازی عملکرد  در هر مرحله مالی کمک کند.

عملکرد تأمین منابع مالی و عملکردهای حسابداری در بین شرکتهایی که به دنبال ساده سازی فرایندها و راندمان کارایی هستند ، افزایش می یابد خواه در یک بخش باشد یا در کل شرکت.

خدمات برون سپاری به طور معمول کاهش هزینه ها را در حسابداری حقوق و دستمزد ، حساب های قابل پرداخت و حساب های دریافتنی ارائه می دهند؛ اما شرکت ها به طور فزاینده ای علاقه دارند که از فرآیندهای نسبتاً اساسی معاملات به سمت توابع استراتژیک تر مانند بودجه ، پیش بینی و بهبود مراحل حسابداری حرکت کنند.

برنامه ریزی و اجرای استراتژی جامع مالیاتی برای هر چیزی که لازم باشد

هر معامله مالی ، خواه فردی یا صاحب مشاغل باشید ، این پتانسیل را دارد که روی استراتژی مالیاتی خود تأثیر بگذارد. انواع مختلف مالیات می تواند برنامه ریزی و تشکیل پرونده را به چالش بکشد و ماندن در بالای قوانین مالیاتی که دائماً در حال تغییر هستند آسان نیست.

شما به خدمات برنامه ریزی مالیاتی حرفه ای از بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری آرمان پرداز خبره نیاز دارید تا بتوانید منظره مالیاتی در حال تغییر را راهنمایی کنید.

کمک به مشتریان ما در دستیابی به اهداف مالی خود فقط در مورد ادامه جریان با تغییر در قانون مالیات نیست. همچنین این امر مستلزم ادامه شرایط با شرایط فردی آنها و توصیه هایی برای استفاده از قوانین جدید و موجود است.

متخصصان می توانند بر اساس موقعیت منحصر به فرد شما، استراتژی های مالیاتی مؤثری را ارائه دهند که با هماهنگی و اجرای آنها انجام شود.

اگرچه تشکیل پرونده فقط یک بار در سال اتفاق می افتد ، ولی بررسی های عمیق و تحلیلی درباره استراتژی فعلی مالیات شما مستمر بوده و ارتباطات مداوم را در طول سال فراهم می کنند.

تیم مشاوران شما را از هرگونه تغییر مالیاتی که می تواند بر وضعیت شما تأثیر بگذارد آگاه خواهد کرد و توصیه هایی را به شما ارائه خواهد داد که به شما یا شرکت شما امکان می دهد بار مالیاتی کلی را کاهش داده و برای آینده برنامه ریزی کنند.

استفاده از مزایای مالیات خود را حداکثر کنید

در فضای رقابتی تجاری امروز ، حداکثر رساندن جریان وجوه نقدی و شامل هزینه ها از اولویت های اصلی صاحبان مشاغل است.

به عنوان یک مشاور مالیاتی، می دانید که مالیات های گزاف به طور معمول بزرگترین بار مالیاتی شما هستند، که مستقیماً بر حاشیه سود و ارزش خالص شما تأثیر می گذارد.

با استفاده کامل معافیت مالیاتی و راهبردهای برنامه ریزی ، بار مالیاتی خود را کاهش دهید.

تعدادی استراتژی برنامه ریزی مالیاتی که می تواند به حداقل رساندن بار مالیاتی شما کمک کند ، اما همه آنها ممکن است برای شما یا شغل شما کربد ندارد.

بخش مشاوران مالیاتی می توانند به شما کمک کنند نه تنها به تأثیر مالیات بر کسب و کار شما بلکه چگونه استراتژی های اثبات شده می توانند پس انداز مالیاتی کوتاه مدت و بلند مدت شما را به حداکثر برساند.

 

ساختار محیط

نحوه ساختار یک نهاد تأثیر مستقیمی بر موفقیت کسب و کار دارد.

مشاور مالیاتی با شما و سایر ارائه دهندگان خدمات حرفه ای شما همکاری خواهد کرد تا اوضاع را تجزیه و تحلیل کرده و به شما در تعیین اینکه کدام گزینه های ساختاری به بهترین وجه با اهداف شما عمل می کند ، کمک خواهد کرد.

پرداخت مالیات بر درآمد مسئله مهم در زندگی است ، اما شما می توانید با داشتن برنامه های مناسب ، فرآیند را بهتر مدیریت کنید.

این که آیا چالش مالیاتی شخصی شما برنامه ریزی گردش پول، ثروت طولانی مدت یا برنامه ریزی مالی است ، داشتن اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت برای شما و خانواده مهم است.

برای رسیدن به این اهداف ، شما نیاز به یک برنامه جامع دارید که حول وضعیت مالیاتی خاص شما طراحی شده باشد.

استراتژی های مالیاتی انعطاف پذیر و برنامه های سفارشی به افراد ثروتمند کمک می کند تا میزان مالیات خود را به حداقل برسانند و خود را برای موفقیت مالی قرار دهند.

مشاورین کلیه جنبه های برنامه مالی کل شما و استراتژی مالیاتی فردی را برای راه حل های جامع که به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می کند ، هماهنگ می کنند. آنها یک طرح متناسب با همه برنامه های مالیاتی ایجاد کند.

اما این سیستم ها نمی توانند بر اساس نیازها و اهداف بی نظیر شما مشاوره خلاقانه ، جامع و مشاوره ای در زمینه برنامه ریزی ارائه دهند.

مشاورین تمام متغیرهای خاص مالی ، شخصی و اقتصادی شما را در نظر می گیرند ، سپس در تلاش هستند تا طرحی را تهیه کنند که متناسب با نیازهای فعلی و آینده شما و خانواده شما باشد.

مالیات بر درآمد فردی می تواند پیچیده ای از قوانین در حال تغییر باشد که حداکثر رساندن رشد مالی و به حداقل رساندن بار مالیاتی از هر زمان دیگری دشوار است.

هرگونه پیشرفت جدید این پتانسیل را دارد که سردرگمی ایجاد کند یا سطح پیچیدگی را به مالیات شما اضافه کند که می تواند وضعیت مالی شما را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد.

جهت بهینه سازی عملکرد مالی خود اکنون با ما تماس بگیرید …

استراتژی های جامع مالیاتی برای موفقیت

یک تیم با تجربه ، چند رشته ای و منابع گسترده را برای وضعیت مالیاتی منحصر به فرد هر مشتری به ارمغان می آورد، و برای توسعه استراتژی های جامع و هماهنگ برای اطمینان از رعایت قوانین مالیات و بهینه سازی عملکرد همکاری می کند.

همچنین درک کاملی از قانون مالیات ها ارائه می دهد و از آن دانش برای بهینه سازی تلاش های برنامه ریزی مالیاتی استفاده می کند. قابلیت های ما متناسب با نیازهای خاص هر مشتری ، برگرفته از خدمات تخصصی  است.

برای شرکتهای بزرگ و مشاغل کوچک به طور یکسان تخصص ارائه می دهد. از آخرین به روزرسانی ها ، قوانین و مقررات مطلع هستیم تا مطمئن شویم که مشتریان ما از کلیه تعهدات گزارشگری مطابقت دارند.

برنامه ریزی مالیاتی به شما کمک می کند تا در مسائل تغییر قوانین مالیات ، کنترل خود را به دست آورید.

 

برنامه ریزی مالیاتی بین المللی

این که آیا شما به دنبال گسترش تجارت خود در سطح بین المللی هستید و یا برای ورود به بازارهای ایران نیاز دارید .

متخصصان مالیاتی بین المللی به طور ایده آل با نیازهای شما مطابقت دارد. از ورود به بازارهای جدید تا اطمینان از رعایت مرزها ، تیم ما از کارشناسان امور مالیاتی با تجربه و تجربه موردنیاز و رویکرد اختصاصی مشتری اول را که شایسته شماست به شما ارائه می دهد.

ساختار معاملات مالیاتی. هر معامله تجاری ریسک و فرصت را ارائه می دهد ، بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری آرمان پرداز خبره دانش و تجربه لازم برای رسیدن به تعادل ایده آل را دارند.

با هر مشتری برای حرکت در مسائل پیچیده مالیاتی و جلوگیری از خطرات مربوط به قوانین ، همکاری می کنند.

معافیت مالیاتی و مشوقها

با تجربه عمیق در معافیتهای مالیاتی و مشوق ها ، مشاور مالیاتی به مشتریان کمک می کند تا تعیین کند که آیا آنها برای مشوق های لازم واجد شرایط هستند، کمی پس انداز مالیاتی مربوطه را تعیین می کنند؛

همچنین اطلاعات دقیق مربوط به پرونده های ادعا را مستند می کنند.

این که شرکت شما حضور بین المللی مستقر داشته باشد ،به دانش و تجربیات ما نیاز دارید تا در مسائل پیچیده مالیاتی بتوانید حرکت کنید.

تیم بین المللی مشاور مالیاتی برای هر تعامل یک رویکرد متفاوت برای مشتری را به ارمغان می آورد.

آنها در تلاش هستند تا اهداف شما را بفهمند و پشتیبانی خود را برای ایجاد ، رشد و محافظت از ارزش های شما ، ساختار دهند و با جدیت کار کنند و در قوانین مالیاتی بین المللی ایران و فرایندهای نظارتی را به بهترین نفع شما هدایت کنند.

و همچنین آنها در سطح جهانی به حسابداری محلی و تخصص مالیات دسترسی کامل دارند و به ما این امکان را می دهند تا در هر جای تجارت خود به نیازهای خودمان پوشش دهیم.

برنامه ریزی تراکنش

کارشناسان امور مالیاتی می توانند از هر طرف معامله احتمالی به طرفین کمک کنند.

علاوه بر کمک به فرآیند مراقبت دقیق ، می توانند به مشتریان برای انجام معامله در آینده برنامه ریزی کنند ، و کمک کنند تا زمینه های نگرانی را شناسایی کرده و به توصیه ها و ارائه راه حلها می پردازند.

کارشناسان مالیاتی به مشتریان خود در بررسی فعالیت ها و ایجاد یک رابطه و شناسایی حوزه های مختلف در مورد مالیات کمک می کنند.

از بررسی وضعیت های فردی تا مطالعات جامع تر ، به مشاغل در هر اندازه کمک می کنند تا ریسک قرار گرفتن در معرض مالیات را بهتر ارزیابی و مدیریت کنند.

روشهای جدیدی را برای کمک به شما در حل مسائل مالیاتی چند کشور و در یافتن پس انداز مالیات با وجود پیچیدگی ارائه می دهند.

در مواردی مانند ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و بهبود عملیات که تجارت شما سزاوار آن است.

یک تحلیل یا ارزیابی عملیاتی می تواند به شما در جهت یابی در مشاغل و محیط خاص صنعت شما کمک کند و راهکارهایی را برای مقابله با چالش های عملکردهای روزانه سازمان خود ارائه دهد.

تخصص مشاورین در امور مالی و بهره برداری و تجربه صنعت عمیق بدان معنی است که می توانند در مورد طیف گسترده ای از موضوعات به شما توصیه نمایند تا به شما در بهبود عملکرد عملیاتی کمک کند.

به موضوعات خاص سازمان شما می پردازند و برنامه هایی را برای متناسب با نیازهای شما طراحی می کنند. این می تواند از طریق بهبود فرآیند، ادغام سیستم یا استراتژی های دیگر باشد.

به شما کمک می کنند بهترین راه را برای بهبود بهره‌وری و تأثیر مثبت بر خط نهایی پیدا کنید.

برنامه ریزی مالیات

بهتر شدن کار و ماندن در مسیر درست در هنگام برنامه ریزی مالیاتی و رعایت آن در بهترین حالت ممکن است. قوانین مالیاتی و الزامات انطباق پیچیده است.

افراد باید عواقب مالیاتی تصمیماتی را که در مورد مشاغلشان درمورد وضعیت مالیات شخصی گرفته شده و تأثیر بالقوه بر اعتماد و املاک خود ارزیابی کنند.

برنامه ریزی مالیات را به عنوان یک فعالیت سالیانه نمی بینند ، بلکه یک رویکرد سالیانه است که به هنگام وقوع تغییراتی را ارائه می دهد ، بنابراین فرصت های برنامه ریزی برای دستیابی به پس انداز مالیاتی مشخص می شود.

به دلیل درک از ساختارهای پیشرفته مشارکت ، دارایی های پیچیده افراد با ارزش خالص بالا ، ساختارهای پیچیده شرکت ها می توانند پیچیده ترین برنامه ریزی مالیاتی و نیازهای انطباق افراد و مشاغل با ارزش بالا را برطرف کنند.

هدف آنها ارائه راهنمایی هایی است که به شما در کاهش ریسک و ایده های برنامه ریزی کمک می کند تا به شما در دستیابی به اهداف مالی خود کمک کند.

برنامه ریزی و تهیه مالیات تجاری

با برنامه ریزی مالیات مشاغل و خدمات آماده سازی ، برنامه ریزی مالیاتی پویا و مؤثر از متخصصانی دریافت می کنید که وقت خود را برای درک ، تجارت و صنعت شما در داخل و خارج می گذارند.

مشاور مالیات نه تنها می تواند با چالش های منحصر به فردی را که در صنعت شما با آن روبرو هستید مقابله نماید بلکه می تواند با بهینه سازی فعالانه، برنامه مالیاتی خود را ارائه دهد، تا شما اطمینان حاصل کنید که بیشترین خدمات را برای خود به دست آورده اید.

متاسفانه ، بسیاری از شرکت های حسابداری ممکن است این سوال را برای شما ایجاد کنند که چرا بدهی های شما اینقدر زیاد است ، چرا حسابرسی می شوید ، یا چرا حتی هزینه خدمات آنها را پرداخت می کنید. اما پاسخ این سوالات در این است:

آنها اطمینان می دهند که چه اتفاقی می افتد ، چه موقع و چرا ، و با یک برنامه فعال که برای آینده تجارت شما ارائه می دهند به صنعت شما ارزش مضاعف می بخشند.

خدمات مالیاتی موجود در بخش مشاور مالیاتی شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی مالیاتی؛
  • تهیه مالیات؛
  • تحقیق و مشاوره مالیاتی؛
  • نمایندگی مالیاتی – در هیئت حل اختلاف مالیاتی؛
  • مشوق های مالیاتی تحقیق و توسعه؛
  • مشکلات مالیات بر دارایی شخصی؛
  • بررسی مالیاتی استراتژیک بین المللی ، از جمله برنامه ریزی معافیت مالیاتی خارجی؛
  • کمک به قانون پیروی از مالیات حسابداری خارجی؛
  • مزایا و مشوق های مالیاتی از جمله معافیتهای مالیاتی در صادرات؛
  • برنامه ریزی و مشاوره در مورد ساختار و تشکیل شرکت های تابعه خارجی؛
  • مشاوره در مورد مالیات کارمندان خارج از کشور.

دریافت برنامه ریزی مالیاتی مختص تجارت خود …

رویکرد ما

مشاوران مالیاتی در رفع مشکلات مالیاتی عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده به شما به صورت حقیقی و یا حقوقی در قالب شرکت حسابداری و مالیاتی کمک کنند.

همچنین می توانند با شغل شما همکاری نمایند تا ضمن رعایت قوانین و مقررات مالیاتی قابل اجرا ، اهداف و موقعیتهای شما قابل دستیابی باشد.

به طور خاص ، متخصصان ماهر در بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری به شما در به حداقل رساندن بدهی دولت و مالیات کمک می کنند.

وظایف مشاور حسابداری

مالیات بر درآمد

با وجود هزاران مسئولیت قانونی و نظارتی ، مالیات بر عملکرد می توانند چالش های پیچیده ای را برای مشاغل ایجاد کنند.

بدون تحقق تعهدات مالیاتی قابل اجرا ، شرکت شما می تواند با جرایم مالیاتی جدی روبرو شود. از طرف دیگر ، تجارت شما می تواند از مشوق ها ، معافیتها و مزایایی که از طریق قوانین مالیاتی ارائه می شود ، عبور کند.

بازپرداخت و اعتبار:

می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید بازپرداختهای احتمالی مربوط به اضافه پرداخت فروش و استفاده از مالیات را مشخص کنید.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

بررسی حسابرسی:

در بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری می تواند به شما در پاسخ دادن به ممیزی ها و یافته های بررسی کمک کند تا به حداقل رساندن تعهدات مالیاتی احتمالی کمک کند.

خدمات افشای داوطلبانه:

مشاور مالیاتی شرکت حسابداری می تواند به شما کمک کند تا کمترین هزینه های مالیات برای پرداخت حداقل مجازات ها و بهره استفاده کنید.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

تشخیص بندهای مالیاتی:

شرکت حسابداری با کمک مشاوران مالیاتی می تواند فرایندها و خط مشی های انطباق مالیاتی شما را گزارش دهد تا یافته ها و مشاهدات مربوط به راندمان و پس انداز احتمالی مالیات را گزارش دهد.

با ما در تماس باشید تا اقتصادی ترین روش ها را به شما ارائه دهیم!

راهنمایی کتبی مالیاتی:

می توانند دستورالعمل ها و راهنمای کتبی یا ماتریس هایی را تهیه کنند که فروش را تحت پوشش قرار دهد و شما را از خرید و فروش و  پیامد های مالیاتی مصون نگه دارند.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

مشاوره شفاهی و تلفنی مالیاتی:

تیم مالیاتی شرکت حسابداری می تواند از طریق مشاوره به معاملات روزانه مالیات بر فروش یا پیامدهای مالیاتی برای خریدهای بزرگ پاسخ دهد.

آموزش مالیاتی:

با کمک مشاور مالیاتی شرکت حسابداری و حسابرسی می توانیم در مورد مسائل مالیاتی ویژه منطقه ای و محلی ، همچنین ارائه بهترین روشها برای رویه ها ، آموزش را به کارمندان خود ارائه دهیم.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

مشوق ها:

بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری می تواند به شما در شناسایی مشوق های مالیاتی موجود برای پروژه های پیش بینی شده کمک کند و در تهیه فرم ها و برنامه های لازم کمک کنند.

مالیات تجاری

برنامه ریزی و انطباق استراتژیک مالیاتی برای موفقیت شغل شما مهم است.

مشاورین مالیاتی مستقر در شرکت حسابداری از یک رویکرد یکپارچه برای کمک به شما در یافتن بهترین موقعیت مالیاتی خود استفاده می کنند، و به طور معمول با ترکیبی از دانش و تجربه به شما تفکر استثنایی و حل مسئله ارائه می دهند.

مشاوران اختصاصی به شما کمک می کنند با حرکت در یک محیط مالیاتی که به طور مداوم در حال تغییر و به طور فزاینده ای پیچیده است احساس اطمینان کنید.

با تجربه گسترده و عمیق تیم حسابداری در صنعت ، به سرعت وضعیت را تشخیص ، نیازها و اهداف تجارت شما را درک و یک برنامه جامع مالیاتی را برای کاهش بار مالیاتی شما و به حداکثر رساندن گردش پول خود تهیه می نمایند.

همچنین در بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهند که شامل روشهای حسابداری ، احکام نامه خصوصی ، برنامه ریزی مالیاتی و کمک به مسائل مالیاتی در حال ظهور است.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم

اگر به دنبال متخصصان حرفه ای برای مشاوره مالیاتی هستید ، همین امروز پیشنهاد رایگان ما را دریافت کنید!

وظایف مشاور حسابداری

مالیات بین المللی

این که آیا شما یک شرکت ایرانی هستید و به دنبال فرصت در خارج از کشور هستید یا یک سرمایه گذار خارجی در ایران هستید ، رعایت مالیات بین المللی می تواند دست و پا گیر باشد.

با نداشتن پشتیبان مالیاتی مناسب، می توانید سازمان خود را در معرض فرصت های از دست رفته یا جریمه های سنگین قرار دهید.

متخصصان امور مالیاتی بین المللی می توانند به شما در ارائه خدمات جامع برنامه ریزی مالیاتی کمک کنند.

مشاورین طیف وسیعی از پیشنهادها را ارائه می دهند و برای معاملات مرزی برنامه ریزی، استراتژی هایی برای پایین نگه داشتن نرخ مالیات مؤثر جهانی، خدمات تحرک جهانی و برنامه ریزی معافیت مالیاتی خارجی برای کمک به شما در پیشبرد اهداف محلی ، قوانین منطقه ای و کشوری، قوانین مالیاتی بین المللی آگاه باشید.

برنامه ریزی مالیاتی جهانی:

اطمینان و عدم اطمینان از یک استراتژی قوی مالیاتی بین المللی بسیار مهم است. کارشناسان خبره بینش های بین المللی برای کمک به شما جهت حرکت در بازارهای پیچیده جهانی ارائه می دهند، و منابع شرکت جهانی را پشت سر هر تصمیمی قرار می دهد.

از مسائل مربوط به امور مالیاتی مرزی ، گرفته تا الزامات مربوط به انطباق بین المللی ، و  تصمیم گیری های ساختاری و … متخصصان بین المللی شما را برای فردا ، سال آینده و دهه های بعدی آماده می کند.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

ایران و تعهدات مالیاتی خارجی:

انطباق مالیات درمورد معاملات بین المللی به کانون مقامات مالیاتی در سراسر جهان تبدیل شده است. آنها با شما و کارکنان شما همکاری می کند تا از درستی و به موقع بودن کلیه اظهارنامه های مالیاتی لازم پیروی کنید تا از جرایم پرهزینه جلوگیری شود.

خدمات تحرک جهانی:

برنامه های تحرکی جهانی قدرتمند با سیاست های رقابتی و کارآمد مالیاتی ساخته می شوند.

کارشناس متخصص می تواند در مورد پیامدهای شغلی و مالیاتی تکالیف کارمندان جهانی و همچنین در مدیریت استعدادهای جهانی برای بهینه سازی هزینه ها و سرمایه گذاری ها در راستای اهداف کلی مشاغل به شما مشاوره دهد.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
وظایف مشاور حسابداری

ادغام و مالیات بر اکتساب:

متخصصان بین المللی در بخش مشاور مالیاتی شرکت حسابداری از طریق ساختار مالیاتی، مدل سازی مالیات و تجزیه و تحلیل هزینه های معامله ای، به حداقل رساندن بدهی مالیات جهانی، و افزایش سطح پایین شما، پشتیبانی و ادغام را از طریق مالکیت ارائه می دهند.

هوشیاری مالیاتی جهانی:

هنگامی که به تدبیری رسیدگی می شود ، تمرکز تیم به سراسر جهان قرار دارد. خریداران باید تأثیر عملیات خارجی را بر مالیات یک معامله و ارزش کل معاملات در نظر بگیرند.

متخصصین می توانند به شما کمک کنند در مواردی که می توانند هنگام خرید مشاغل که در خارج از ایران فعالیت می کنند ، حرکت کنید.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم

اگر به دنبال متخصصان حرفه ای برای مشاوره مالیاتی هستید ، همین امروز پیشنهاد ما را بخواهید!

وظایف مشاور حسابداری

برنامه ریزی و رعایت اعتبار مالیاتی خارجی:

معافیت مالیاتی خارجی برای جلوگیری از مالیات مضاعف ضروری است. متخصصان می توانند با حداکثر رساندن معافیت مالیات خارجی خود، بار مالیاتی جهانی را بر شرکت چند ملیتی شما به حداقل برسانند.

مشاوران خبره راهنمای کسب و کار خاص کشور را ارائه می دهند که داده های محقق شده و راهنمایی های مربوط به سرمایه گذاری های تجاری و همچنین نرخ ها و مقررات فردی و شرکت را ارائه می دهد.

قیمت گذاری نقل و انتقالات:

با قوانینی که تقریباً در هر کشوری اعمال می شود ، قیمت گذاری نقل و انتقالات افزایش یافته و مورد توجه مقامات مالیاتی در سراسر متفاوت جهان است.

قوانین تنظیم صحیح ، و سپس دفاع از قیمت گذاری بین دو شرکت مشترک ، بسیار پیچیده است و بسیاری از کشورها مستندات دقیق را می خواهند.

با تجربه در بازار خارجی ، مشاور مالیاتی شرکت حسابداری نه تنها می توانید از نحوه رعایت قوانین کمک بگیرید بلکه می توانید در برنامه ریزی برای جلوگیری از ریسک و بهینه سازی وضعیت مالیاتی خود بهره بگیرید.

مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم

استخدام مشاور مالیاتی

سود مالیاتی بهینه

هیچ کارآفرینی نمی خواهد سود خود را به مقامات مالیاتی برساند. بنابراین هدف مشاوره مالیاتی دستیابی به سود بهینه مالیاتی برای شما در کوتاه مدت و بلند مدت است. در ایران چند گزینه برای این کار وجود دارد.

مهم است که مشاور مالیاتی را به موقع درگیر برنامه های خود کنید ، تا بتوانید گزینه های مالیات را به شما نشان دهد و با راهنمایی های او بتوانید آگاهانه انتخاب کنید.

کمک اظهارنامه مالیاتی

مشاور مالیاتی به شما کمک می کند اظهارنامه مالیاتی خود را به درستی پر کنید.به کمک آنها ارائه اظهار نامه مالیاتی فقط کمی از وقت شما را می گیرد.

این در حالی است که خدمات ما در حوزه مشاور مالیاتی معمولاً درآمدزا هستند و باعث صرفه جویی در وقت و استرس  شما می شوند.

مزایای مشاوران مالیاتی

قانون مالیات ایران سال به سال پیچیده تر می شود و فارغ از اندازه و صنعت به یک موضوع اصلی تبدیل شده است.

با این حال، می توان گفت که مالیات بر شرکت ها برای کسب سود ، درک تعهدات مختلف مالیاتی ، رعایت مقررات و صرفه جویی در مالیات مهم است.

کارایی کار را افزایش دهید

پردازش ناکارآمد مالیات باعث اتلاف وقت و منابع می شود. استخدام  مشاور مالیاتی می تواند در وقت شما در امر مالیات صرفه جویی کرده و کارایی کل تجارت شما را بهبود بخشد.

بعلاوه ، اگر پردازش مالیات به دلیل جزئیات نادرست ، عدم درک درست از مقررات  ، عدم تجربه و غیره به خوبی پیش نرود ، منجر به جرایم مالیاتی  می شود و نه تنها فعالیت های تجاری بلکه کل شرکت های گروه نیز آسیب می بینند و ممکن است به ورشکستگی برسد.

کاهش بدهی و هزینه های مالیاتی

مزیت بزرگ استخدام مشاور مالیاتی این است که می توانید پرداخت های مالیاتی خود را کاهش دهید. مشاوران مالیاتی دانش زیادی در مورد سیستم مالیاتی ایران دارند.

با مشاوره یک مشاور می توانید مطابق قوانین و مقررات باشید ، از انجام معاملات و قراردادهای صحیح اطمینان حاصل کنید و از پرداخت بیش از حد مالیات خودداری کنید. همچنین می توانید از جریمه و مجازات های غیرضروری ناشی از تأخیر در ارسال خودداری کنید.

جلوگیری از موارد عدم تشکیل پرونده مالیاتی

مجازات ها ، جریمه ها و دعاوی کلان و بدون برخورد مالیاتی مناسب می تواند برای شرکت هایی که قصد ورود به بازار ایران را دارند چه از نظر مالی و چه از نظر شکل تجاری بسیار ضرر داشته باشد.

این فقط صرفه جویی در وقت نیست. با پرسیدن یک مشاور با دانش تخصصی تر، می توانید خطر زیان را کاهش داده و با آرامش خاطر روی کارهای دیگر تمرکز کنید.

مشاوره مالیاتی

اکثر شرکتها در ایران برنامه مالیاتی ندارند در حالی که برنامه ریزی مالیاتی می تواند در هزینه و مزاحمت زیادی صرفه جویی کند!

در مورد مشاغل ایران ، به سختی توصیه می شود که برنامه ریزی مالیاتی را به همراه یک مشاور مالیاتی یا یک کارشناس حقوقی انجام دهند، حتی در صورت فعالیت تجاری ساده تر، برای تعیین امکانات و فعالیت در چارچوب قانونی مناسب می بایست از مشاور مالیات بهره گرفت.

آنها مالیات را به طور غیرضروری پرداخت می کنند یا به دلیل قراردادهای معیوب مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی کنند. شما همیشه باید هم در برنامه ریزی مالیاتی و هم در تهیه قراردادها فکر کنید که مدیران شرکت عملاً در زمان شروع به کار این دو را فراموش می کنند. برنامه ریزی مالیاتی نیز مانند زندگی شرکت دارای چندین مرحله است.

نکته ما برای شما:

تمام صاحبین مشاغ و حتی اشخاص حقیقی باید قبل از تأسیس شرکت، در طول فعالیت شرکت و مطمئناً در زمان تعطیلی شرکت ، توسط مشاور، مالیات کسب و کار خود را برنامه ریزی نمایند.

مشاور مالیاتی در مورد قانون مالیات

قانون مالیات شامل مشاوره در مورد شرکتهای کوچک و متوسط و افراد ، اغلب در مقیاس بین المللی است.

در بخش مشاور مالیاتی در این زمینه ، تأکید زیادی بر ارائه خدمات جامع و یکپارچه به مشتریان خود دارند. مشاوره مالیاتی با خدمات حسابداری ، گزارشگری ، حقوق و دستمزد ، بودجه و مشاوره تجاری تکمیل می شود.

کارکنان بخش مشاور مالیاتی تخصص ویژه ای دارند ، به خصوص برای شرکت های پروژه املاک و مستغلات . علاوه بر مشاوره مستمر مالیاتی ، در زمینه مشکلات ساختاری به مشتریان خود کمک می کنند.

بهره گیری از معافیت ها و مشوق های مالیاتی

مشاور مالیاتی بین المللی

یکی از زمینه های مهم فعالیت شرکت های مشاور، مشاوره مالیاتی بین المللی است ، زیرا بخش قابل توجهی از مشتریان در سطح بین المللی نیز فعالیت می کنند.

در میان این خدمات ، برنامه ریزی مالیاتی بین المللی ، توسعه مدل های مالیاتی ، مسائل مربوط به مکان ، موضوعات مربوط به قیمت انتقال (قیمت انتقال) ، اعزام کارکنان گروه به خارج از کشور و غیره باید برجسته شود.

مشاور مالیاتی متعهد به انجام حسابداری ، تهیه اظهارنامه مالیاتی ، خدمات دفترداری و ارائه مشاوره مالیاتی با کمک یک حسابدار ثبت شده است.

علاوه بر مشاوره مالیاتی با کیفیت بالا، حسابداری نیز نقش مهمی دارد، زیرا کسانی که به مشاور مالیاتی مراجعه می کنند خدمات زیادی دریافت می کنند. به نظر ما ، مهم است که شرکت شما حسابداری را به یک حسابدار مناسب واگذار کند.

دلایل دیگر جهت استخدام مشاور مالیاتی

      • نظر کارشناسی هنگام خرید شرکت ها،
      • برنامه ریزی معرفی سیستم های رایانه ای،
      • تحلیل کسب و کار،
      • مشاوره حقوقی برای تاسیس یک شرکت ، تجزیه و تحلیل محیط اقتصادی،
      • نمایندگی در برابر مقامات،
      • غربالگری شرکت ها در صورت تغییر مالکیت،
      • اجرای قوانین مالیات در پروژه ها،
      • تهیه یک طرح تجاری برای مطالعه سودآوری و کارایی،
      • محاسبه سود و زیان کوتاه مدت.

     

ویژگی کار مشاور مالیاتی با قابلیت اطمینان و دقت ، از طریق کارمندان ما با تجربه جدی و دانش از حسابداری و قانون مالیات است.

شما می توانید نه تنها کار دقیق و مسئولانه ، انطباق مداوم با قانون ، سابقه فناوری اطلاعات مدرن و اطلاعات سریع ، بلکه مشاوره های مورد نیاز را نیز داشته باشید.

اظهارنامه مالیاتی ، بازرسی های مالیاتی

مشاورین اظهارنامه های مالیاتی مشتریان خود را به طور کامل آماده می کنند و در صورت نیاز، اظهارنامه های مالیاتی تهیه شده توسط مشتریان را بررسی می نمایند.

حسابرسی مالیاتی به ویژه در مواردی که مشاغل مجبور به اعمال قوانین پیچیده مالیاتی هستند بسیار سودمند است.

در طول حسابرسی مالیاتی ، در بخش مشاور مالیاتی اسناد حسابداری و مالیاتی شرکت را بررسی و در صورت لزوم ، بازرسی را توصیه می کنیم. در نتیجه می توان خطر جریمه و مجازات را کاهش داد.

برنامه ریزی مالیاتی

مشاوران مالیات یک استراتژی کلی مالیاتی و یک برنامه مالیاتی تهیه می نمایند که سودآورترین راه حل مالیاتی را برای شرکت ها و هولدینگ تجاری  ارائه می دهد. خدمات ما همچنین برنامه ریزی مالیاتی بین المللی را پوشش می دهد.

در خصوص معاملات فردی مانند ادغام ، سازماندهی مجدد ، تقسیم یا فروش املاک و مستغلات ، توصیه هایی برای ساختار بهینه مالیات ارائه می دهند.

در بخش مشاور مالیاتی ، مشاوره ای با کیفیت ، قابل اعتماد ، عملی و خاص مشتری ارائه می دهند که در نتیجه آن می توانید به طور موثری ریسک های مالیاتی را در زمینه انواع مختلف مالیات مدیریت کرده و اختلافات خود را با مقامات مالیاتی حل و فصل کنید.

هنگام طراحی خدمات، تأکید ویژه ای بر این دارند که خدماتشان در حوزه مشاور مالیاتی می تواند به خوبی با راه حل های مختلف مالی ترکیب شوند.

 

مشاوران و کارمندان در شرکت های حسابرسی مالیاتی، متخصصین باتجربه ای هستند که قوانین اقتصادی و مالی قابل اجرا را تا کمترین جزئیات می دانند؛ و قادرند آنها را در عمل به روشی پیچیده و انعطاف پذیر و متناسب با فضای کسب و کار مشتریان اعمال کنند.

با یک شبکه گسترده از شرکای همکاری در زمینه حسابداری ، حسابرسی ، مالیات ، قانون و مشاوره مالی کار می کنند، و در حوزه مالیاتی به قوانین مالیاتی مسلط هستند.

آیا شما به روز از قانون مالیات آگاهی دارید؟

فضای اقتصادی و مالیاتی همیشه در حال تغییر است ، به روز نگه داشتن تغییرات مالیاتی که بر کسب و کار تأثیرگذار است اجتناب ناپذیر است؛ زیرا در بهترین حالت ما “فقط” بیش از مالیات بهینه پرداخت می کنیم.

اما مورد اشتباه در پرداخت می تواند منجر به جریمه های سنگین به دلیل عدم ارائه اطلاعات شفاف شود.

برای جلوگیری از این امر ، به طور مداوم از طرف شما تغییرات در قوانین را زیر نظر دارند و اگر تغییراتی نیز بر تجارت شما تأثیر بگذارد ، توجه شما را جلب می نمایند.

علاوه بر پیگیری تغییرات، مطمئناً شما را در جریان امور مالیاتی شرکت خود قرار خواهند داد، توجه شما را به مراحل بعدی جلب خواهند کرد ، اظهارنامه مالیاتی شما را تهیه و ارائه می دهند و در صورت لزوم نمایندگی تجارت خود را به مقامات ارائه می دهند.

آنها دائماً در مورد روند مالیات و تعهدات آینده به مشتریان خود اطلاع می دهند. میزان مالیات پرداختی را پیگیری و پیش بینی می کنند ، بنابراین نباید هنگام تعیین مالیات های سه ماهه سالانه تعجب کنید.

 

چه زمانی باید با مشاور مالیاتی مشورت کنید؟

  • وقتی شرکتی تأسیس می شود ، طبیعی است که به وکلا نیاز است ، اما کارهایی مربوط به مالیات وجود دارد که وکلا نمی توانند به آنها کمک کنند ، اما مشاور مالیاتی این کار را می کند.
  • در صورت افزایش سرمایه ، خدمات مشاور مالیاتی نیز ممکن است مورد نیاز باشد تا بهترین تصمیم در مورد اینکه به چه شکل و با چه ویژگی مالیاتی را برای اجرای افزایش سرمایه انتخاب می کند ، اتخاذ شود.
  • بیایید واقعیت بهینه سازی مالیات را قبل از تصمیم گیری اقتصادی نادیده نگیریم ، زیرا بعداً ممکن است پشیمان شویم. همین امر در مورد بهینه سازی مالیات قبل از پایان سال صادق است. در اینجا نیز مشاوره مالیاتی لازم است.

نکات مهم در مورد مشاور مالیاتی!

بسیاری از مردم بر این باورند که کار مشاور مالیاتی زمانی آغاز می شود که مشکلی از قبل وجود دارد و اکنون لازم است برطرف شود. این تفکر کاملاً اشتباه است.

در بسیاری از موارد ، یک مشاور مالیاتی می تواند امور را در مسیر درست هدایت کند و می تواند تأثیر مثبتی در روند کارها داشته باشد. اگر مشاوره مالیاتی در مکان مناسب و در زمان مناسب در نظر گرفته شود و انجام شود، موفقیت زیادی در تجارت خواهید داشت!

مشاوره مالیاتی برای کارآفرینان و افراد خصوصی

هر ساله در قانون مالیات تغییراتی ایجاد می شود. تغییراتی که می تواند پیامدهای مالی زیادی داشته باشد. کسرهایی که دیگر مجاز نیستند و از طرف دیگر گزینه هایی برای پس انداز مالیات هستند.

حیف است اگر اجازه دهید برخی اقلام قابل کسر در حالی که حق استفاده از آنها را دارید، اجرا شوند.

به خصوص اگر این اتفاق برای سالها بیفتد، این می تواند کمی صرفه جویی کند. متأسفانه، اگر مالیات و گمرک را اعلام نکنید، در صورت عدم ذکر موارد کسر ، به شما اطلاع نمی دهد.

دفتر مشاوره به شما در پیچ و خم قوانین مالیاتی کمک می کند، به موجب آن اطمینان می دهد که حداکثر بهره را از مزایای مالیاتی می برید.

در اظهارنامه مالیاتی خصوصی یا مشاغل خود کمک کنید

آنها به شما کمک می کنند تا اظهارنامه های مالیاتی خود را به طور صحیح تنظیم کنید. مشاور این کار را به روشی شخصی و اختصاصی انجام می دهد تا اطمینان حاصل کنید که امور شما همیشه به طور کامل و به موقع تنظیم شده است.

اظهارنامه مالیات بر ارث را تکمیل کنید

مشاورین در تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارث تخصص دارند. کارشناسان تجربه زیادی در این زمینه دارند و به طور مداوم دستورالعمل ها را دنبال می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که مالیات زیادی پرداخت نمی کنید.

قانون ارث در سالهای اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارث به خودی خود یک حرفه است.

بنابراین ما در بخش مشاور مالیاتی تلفنی به شما توصیه می کنیم که این اظهارنامه مالیات بر ارث را خودتان تکمیل نکنید .

اگر به دنبال متخصصان حرفه ای برای مشاوره مالیاتی هستید ، همین امروز پیشنهاد ما را بخواهید!

مشاوره در خصوص مالیات بر ارث

هفت دلیل برای ارتباط با مشاور مالیاتی

      • هنگامی که تعیین یک حسابدار مالیاتی در شرکت سخت است.
      • اگر تازه وارد بازار ایران هستید و می خواهید در مورد مسائل مالیاتی اطلاعات کسب کنید.
      • اگر معامله پیچیده ای دارید.
      • اگر در چندین زمینه فعالیت می کنید و باید قوانین مختلف را رعایت کنید.
      • اگر می خواهید مالیات را به طور موثرتری انجام دهید.
      • اگر تجارت شما در حال رشد است و می خواهید از قبل پایگاه مالیاتی ایجاد کنید.
      • اگر عمل مالیاتی که در داخل انجام می دهید ناکارآمد است.

     

 

نحوه انتخاب مشاور مالیاتی

مشاوره مالیاتی فراتر از تهیه اظهارنامه است. همچنین شامل مشاوره در مورد پس انداز مالیات و رعایت مالیات است.

در حالت ایده آل ، شما باید با یک مشاور مالیاتی همکاری کنید که بتواند به شما مشاوره دهد تا از دیدگاه مالیات کارایی موثرتری داشته باشید.

به خصوص هنگام ورود به بازار گسترده ایران، از یک مشاور مالیاتی که خدمات با کیفیت بالا، را ارائه می دهد، نحوه کار و ارائه اظهارنامه های مالیاتی را بپرسید.

مشاوران مالیاتی ممکن است بر نحوه تجارت شما در ایران تأثیر بگذارند. همچنین ضروری است که مشاور یک شریک قابل اعتماد باشد ، زیرا وی همچنین شریکی است که با او محتوای مالی مشترک است.

اگر کسب و کار شما از ساختار تجاری مشابهی با مشتریان برخوردار است ، یا اگر از دفتر خود بسیار راضی هستید، می توانید قضاوت کنید که این یک دفتر با تجربه و قابل اعتماد است.

تجربه مشاور مالیاتی

استخدام مشاوری که نه تنها در ایران بلکه در کشوری که دفتر شما در آن واقع است با قوانین مالیاتی آشنا باشد برای موفقیت در تجارت در هر دو کشور ضروری است.

اگر یک مشاور مالیاتی دارید که از توافق نامه ها و معاهداتی مانند معاهدات مالیاتی و تجربه ورود به بازار ایران آگاه است، می توانید تجارت خود را بیشتر توسعه دهید.

علاوه بر این ، زمینه های تخصصی مختلفی از جمله مالیات شرکت ها، معافیت مالیاتی، تحقیقات مالیاتی، سیاست مالیاتی،  و غیره وجود دارد. از قبل مطمئن شوید که حوزه تخصص شما با تخصص مشاور مالیاتی شما مطابقت دارد.

مشاوره مالیاتی و خدمات ورود به بازار

خدمات مالیاتی تنها بخشی از خدمات شرکت حسابداری است. همکاری با شرکتی که دانش، منابع و پشتیبانی گسترده ای از ورود به بازار ایران از جمله مالیات دارد ، ورود به بازار را آسان می کند.

مشاور مالیاتی خدماتی را ارائه می دهد که از کل تجارت در ایران پشتیبانی می کند ، مانندبرون سپاری از امور حسابداری و پشتیبانی از پرسنل و قوانین کار .

آینده مالیات

فضای مالیاتی ایران همچنان در پس زمینه های اقتصاد کلان مانند گسترش کسری بودجه ، و تغییرات قوانین مالیاتی ، سیستم تأمین اجتماعی و حفظ رقابت بین المللی تغییر خواهد کرد.

پیش بینی صحیح نحوه تغییر سیستم مالیات و تأثیر آن بر شرکتها در آینده دشوار است. با این حال ، مقامات مالیاتی به بررسی اینکه آیا شرکت های مستقر در ایران درآمد مشمول مالیات گزارش می دهند ، ادامه خواهند داد.

اقدامات مالیاتی برای توسعه تجارت در ایران ضروری است. همکاری با یک شرکت حسابداری معتبر برای ایجاد یک روند ناب مهم است.

حتی بهتر است اگر بتوانیم موارد دیگری به غیر از امور مالیاتی را با تمرکز بر امور مالی مورد بحث قرار دهیم. مشاور مالیاتی خدمات مختلفی را به شرکتهای تجاری در ایران ارائه می دهد.

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی شرکت ها

علاوه بر مشاغل معمول تشکیل پرونده مالیات شرکت های داخلی ، همچنین از خدمات انطباق منحصر به شرکت های وابسته به خارج از کشور پشتیبانی می گردد.

محاسبه پیش بینی مالیات

محاسبه سریع و دقیق میزان مالیات متعلق به شرکت که باید در گزارشات حسابداری منعکس شود. همچنین می توان با یک برنامه فشرده گزارش دهی در ابتدای سال مطابقت داشت. همچنین امکان ایجاد یک برگ محاسبه برای گزارش دهی به شرکت مادر وجود دارد.

مشاور مالیاتی یک کارشناس مالیات است و شخصی برای مشاوره در امور مربوط به مالیات است ، اما برخی از آنها تخصص خاص خود را دارند.
به عنوان مثال ، یک مشاور مالیاتی که دارای تجربه فراوانی در زمینه مالیات شرکت ها و پرونده های افراد است ، می تواند در مورد کاهش مالیات و همچنین کارهای تسویه و تشکیل پرونده مشاوره ارائه کند؛ و یک مشاور مالیاتی که با مالیات بر ارث آشنا است می تواند اقدامات ارث را انجام دهد.

اگر می خواهید به بهبود قابلیت های مدیریت شرکت خود کمک کنید ، بهتر است با یک مشاور مالیاتی مشورت کنید که به عنوان یک شریک مدیریت ، مدیریت بازرگانی و راهنمایی های تجاری را ارائه می دهد.

اعلامیه مالیات برای شرکت ها و اشخاص

تشکیل پرونده مالیات بر درآمد ، تشکیل پرونده تسویه حساب مالیاتی شرکت ها ، تعدیل پایان سال ، تنظیم سوابق قانونی ، و غیره از وظایف انحصاری مشاور مالیاتی است.

اگر با یک مشاور مالیاتی که در وضع مالیات برای شرکت ها و اشخاص تبحر دارد مشورت کنید ، نه تنها می توانید از حسابداری پیچیده روزانه پشتیبانی کنید؛ بلکه می توانید با سوالات و نکات نامشخصی که در انجام تجارت پیش می آید مشورت کنید. همچنین می توانید در مورد اقدامات پس انداز مالیات مشاوره بگیرید.

 

مشاوره مالیاتی

با جهانی شدن، پیچیدگی و تنوع بخشیدن به معاملات اقتصادی، برای شرکت ها و افراد ضروری است که برنامه ریزی مالیاتی مناسبی را انجام دهند تا خطرات مالیاتی غیرمنتظره در معاملات شرکت های بزرگ رخ ندهد.

مشاوره های مختلفی در مورد تنظیم فرم های معاملات ، تهیه پیش نویس قراردادها ، مدیریت اسناد و غیره از منظر جامع ارائه می دهد که در هنگام شروع معامله جدید مشتری ، امور حقوقی و مالیاتی را ادغام می کند.

به ویژه ، با مشتری در زمینه هایی مانند سازماندهی مجدد گروه ، و معاملات بین المللی (مشارکت های مشترک ، مجوزها ، توسعه مشترک و غیره) با در نظر گرفتن امور حقوقی و مالیاتی ، تجربه زیادی دارد.

علاوه بر این ، در زمینه های مدیریت ثروت و جانشینی تجاری افراد ثروتمند، خدمات استراتژیک منحصر به فردی را با توجه به خطرات قانونی و مالیاتی ارائه می دهد

هنگام پاسخگویی به سوالات مالیاتی از مشتریان، به طور مداوم سعی می کنیم پیشنهادهایی را از نقطه نظر مودیان ارائه دهیم ، نه اینکه نتیجه گیری کنیم که به مقامات مالیاتی نزدیکتر باشد.

علاوه بر ابلاغ نتیجه شما ، ما همچنین در مورد چگونگی ایجاد و ذخیره معافیت مالیاتی برای تسهیل تحقیقات مالیاتی به شما مشاوره خواهیم داد.

علاوه بر این ، برای توسعه مشتریان ، ما همچنین برنامه ریزی خواهیم کرد تا هزینه های مالیات را در محدوده رعایت مالیات به حداقل برسانیم.

با سپردن امور به یک مشاور مالیاتی مطمئن ، می توانید با اطمینان بیشتر روی کارهای دیگر تمرکز کنید

تماس با آرمان پرداز خبره …

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...