مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی با آرمان پرداز خبره در ارتباط باشید.

مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

برای شرکت ها یا صاحبان مشاغل با مقیاس تجاری خاص یا بزرگتر، انتخاب یک حسابدار مالیاتی مشاوره و درخواست کارهای مربوط به مالیات طبیعی به نظر می رسد.

اما در هنگام انتخاب مشاور مالیاتی، چه معیارهایی باید ملاک انتخاب شود؟

چگونه مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت خود را انتخاب کنیم؟ به نظر می رسد که معیارهای زیادی وجود دارد.

حال مواردی را که اشخاص حقیقی و حقوقی معمولاً در انتخاب مشاور مالیاتی در نظر می گیرند به اختصار توضیح خواهیم داد. با آرمان پرداز خبره همراه باشید.


تماس با آرمان پرداز خبره

تماس با مشاور مالیاتی

مروری بر وظایف مشاور مالیاتی

یک مشاور مالیاتی اسناد مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی، اظهارنامه مالیات بر وراثت، درخواست تأییدیه بایگانی و سایر اسناد را آماده می کنیم تا از طرف شما به اداره مالیات ارائه شود.

مشاورین مالیاتی علاوه بر حسابداری مالیاتی تجارت، وظیفه بررسی اسناد مالی، دفاتر حسابداری و سایر امور مالیاتی را نیز بر عهده دارند.

علاوه بر موارد فوق، مشاوران مالیاتی در پشتیبانی مالی و مشاوره مدیریت مهارت دارند، اما اساساً کلیه خدمات در محدوده مربوط به حوزه مالی ارائه می شود.

مراجعه به سازمان امور مالیاتی، تنظیم اسناد مالیاتی، مشاوره مالیاتی و … کارهای اختصاصی مشاور مالیاتی است.

لذا افرادی که فاقد صلاحیت مشاور مالیاتی هستند، صرف نظر از حقوق یا رایگان بودن نمی توانند این کار را انجام دهند.

مشاور مالیاتی حرفه ای می بایست همه کارهای فوق را انجام دهد.

نحوه کار مشاور مالیاتی با توجه به ابعاد شرکت ها

موارد فوق محدوده کاری است که توسط مشاور مالیاتی انجام می شود، اما در واقع محتوای کار مورد نیاز حسابدار مالیاتی بسته به مقیاس شرکت مورد درخواست و میزان توسعه تجارت متفاوت است.

ما معتقدیم که نیازهای مشاوران مالیاتی شرکت متقاضی با توجه به دسته بندی های شرکت زیر متفاوت خواهد بود.

  1. شرکتی با کمتر از 5 کارمند و بدون کارمند حسابداری.
  2. شرکتی که دارای کارکنان حسابداری داخلی است اما مدیر مالی ندارد.
  3. شرکتی که دارای یک کارمند حسابداری داخلی و یک حسابرس حسابداری است.
  4. شرکتی که نه تنها کادر حسابداری بلکه کادر تخصصی مالیاتی در شرکت حضور دارد.

1- مشاور مالیاتی شرکت با کمتر از 5 کارمند و بدون کارمند حسابداری :

از آنجایی که در این دسته از شرکت ها، کادر حسابداری اختصاصی وجود ندارد، نه تنها وظایف خاص مشاور مالیاتی مانند تهیه اسناد مالیاتی و مشاوره مالیاتی وجود دارد، بلکه وظایفی که توسط یک کارمند حسابداری شرکت انجام می شود مانند خدمات مالی نیز برعهده ماشور خواهد بود.

در مورد شرکت های متعلق به این دسته معمولاً نیازی به ارائه مشاوره مالیاتی پیچیده نیست و عموماً، میزان مالیاتی که با استفاده از مشوق های مالیاتی می توان صرفه جویی کرد محدود است.

علاوه بر این، ممیزی های مالیاتی به ندرت برای آنها انجام می شود، و حتی اگر انجام شود، بعید است که مقدار زیادی مالیات اضافی اخذ شود، مگر اینکه آنها اقدامات فرار مالیاتی انجام دهند.

در شرایط فوق، مشاور مالیاتی به جای اینکه در امور مالیاتی پیچیده مانند امور مالیاتی بین‌المللی و بازسازی ساختار سازمانی تخصصی عمل نماید، تنها وظایف عادی مانند خدمات حسابداری انجام خواهد داد.

لذا مشاوره مالیاتی در خصوص شرکت های با مقیاس کوچک در حودود 5 کارمند و یا بدون کارمند حسابداری با قیمت مناسب امکان پذیر خواهد بود.

تماس با مشاور مالیاتی متناسب با شرکت شما …

2- شرکتی که دارای کارکنان حسابداری داخلی است اما مدیر مالی ندارد:

در مورد شرکتی که متعلق به این دسته است، نیازی به مشاور مالیاتی برای کارهایی مانند حسابداری نیست، زیرا یک حسابدار در شرکت وجود دارد.

اما از آنجایی که مقیاس تجاری از رده شرکت قبلی بزرگتر است، با یک مشاور مالیاتی همکاری می کند.

نوع کار امور مالیاتی که باید انجام شود نیز پیچیده تر از شرکت های متعلق به دسته قبلی است.

علاوه بر این، شرکت‌های این دسته شامل شرکت‌هایی با مقیاس تجاری نسبتاً بزرگ می‌شوند.

اما حتی پس از گسترش مقیاس تجاری این گونه شرکت‌ها، عملیات حسابداری با همان سیستم زمانی که شرکت‌های کوچک و متوسط بودند انجام می‌شود.

اگر اینطور باشد، به احتمال زیاد موارد زیادی وجود دارد که صحت حسابداری قبل از کسر مالیات و سرعت تسویه حساب ها مشکل داشته باشد.

از آنجایی که رفتار مالیاتی با انجام اصلاحات لازم برای تفاوت بین مالیات و حسابداری با این فرض که رفتار حسابداری صحیح است انجام می شود، لذا پیش نیاز ثبت صحیح اسناد حسابداری است.

از آنجایی که ما حسابرس حسابداری برای شرکت های متعلق به این دسته نداریم، کار درخواستی حسابداران مالیاتی نه تنها کارهایی مانند مشاوره در مورد امور مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی است، بلکه رفتار حسابداری نیز پیش فرض کار مالیاتی است و این احتمال وجود دارد که شما به عنوان یک متخصص بررسی کنید که آیا به درستی انجام می شود یا خیر.

علاوه بر این، کار حسابداری در این سیستم از لحاظ زمانی همانند کاری است که در یک شرکت کوچک و متوسط بود انجام می شود. و این مطلوب است که اشراف در مورد سیستم اطلاعاتی دارد و می تواند با توجه به اندازه شرکت، پیشنهادات بهبودی مانند تغییر به سیستم تجاری حسابداری ارائه دهد.

همچنین، اگر یک شرکت متعلق به این دسته در حال گسترش در خارج از کشور باشد یا یک شرکت ایرانی وابسته به خارجی باشد، دانش در مورد مالیات بین‌المللی و مهارت‌های زبانی با محوریت انگلیسی نیز مورد نیاز است.

برای شرکت هایی که در این دسته قرار می گیرند، معیارهای  مورد نیاز مشاوران مالیاتی نسبت به دسته قبلی پیچیده تر است.

بنابراین نه تنها عواملی مانند هزینه و کار خوب، بلکه رزومه مشاوران مالیاتی نیز وجود دارد.

بر اساس آن باید قضاوت کرد که آیا شرکت تخصص لازم برای اعتماد و درخواست کسب و کار را با توجه به سطح پاسخگویی دارد یا خیر.

3- شرکتی که دارای یک کارمند حسابداری داخلی و یک حسابرس حسابداری است:

تفاوت عمده شرکت های متعلق به این دسته با شرکت های متعلق به دسته (2) در این است که حسابدار مالیاتی ابتدا باید بررسی کند که آیا رفتار حسابداری که مقدمه رسیدگی مالیاتی است به درستی انجام می شود و حسابرسی حسابداری راه اندازی شده است یا خیر.

از سوی دیگر، حسابرس حسابداری نقش بررسی این موضوع را دارد که آیا صورت های مالی تهیه شده توسط شرکت برای اشخاص ذینفع خارج از شرکت مانند سرمایه گذاران و طلبکاران شرکت از دیدگاه شخص ثالث مستقل از شرکت به درستی تهیه شده است یا خیر.

نمی توان انتظار داشت حسابرس حسابداری به خاطر شرکت با شرکت مشورت کند.

بنابراین مشاور حسابدار مالیاتی یک شرکت متعلق به این دسته نه تنها از امور مالیاتی آگاهی دارد، بلکه در مورد رفتار حسابداری مورد نیاز شرکت های بررسی نیز آگاهی دارد و می تواند در صورت لزوم به مشاوره های مربوط به این نوع رفتار حسابداری پاسخگو باشد.

همانند شرکت‌های دسته (2)، شرکت‌های این دسته نیز با توجه به شغل گذشته حسابداران مالیاتی و همچنین عواملی مانند هزینه و کار خوب، تخصص لازم را برای رفع نیازهای خود دارند.

تماس با مشاور مالیاتی متناسب با شرکت شما …

4- شرکتی که نه تنها کادر حسابداری بلکه کادر تخصصی مالیاتی در شرکت دارد:

در این شرکت ها نه تنها کادر حسابداری بلکه کارکنان متخصص مالیاتی نیز در شرکت حضور دارند و عملیات مالیاتی مانند تصمیم گیری در مورد رسیدگی مالیاتی و تهیه اظهارنامه مالیاتی را نیز انجام می دهند.

این شرکت ها مقیاس تجاری بسیار بزرگی دارند.

محتوای درخواست شده از مشاور مالیاتی در این دسته نیز موضوعی است که نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد.

مانند مالیات بر قیمت نقل و انتقالات، تغییر ساختار سازمانی یا مشاوره در مورد مواردی که نیاز به قضاوت دارند و در هیچ کتابی توضیح داده نشده است، در این دسته طبقه بندی می شود.

مشاور مالیاتی متناسب با وضعیت شرکت خود انتخاب کنید:

هنگام انتخاب مشاور مالیاتی، لازم است مشاورین مالیاتی متناسب با وضعیت و ابعاد شرکت خود انتخاب کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، محتوای تجاری درخواست مشاورین مالیاتی بسته به گردش مالی و تجاری شرکت و وضعیت سیستم داخلی متفاوت است.

همچنین در سمت مشاور امور مالیاتی، اساساً هیچ مشاوری وجود ندارد که بتواند پاسخگوی همه نیازها باشد و هر مشاور مالیاتی دارای زمینه‌های تخصصی متفاوت و ویژگی‌های تخصصی خود است.

بنابراین در هنگام انتخاب مشاور مالیاتی به طور خاص، پس از هماهنگی از قبل با توجه به وضعیت شرکت، مشاور مالیاتی متناسب با وضعیت شرکت خود را انتخاب می کنیم.

آرمان پرداز خبره مشاور مالیاتی شرکت شما در ابعاد مختلف

تا اینجا به برخی نکات آشنا شدیم تا بتوانیم مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت خود را انتخاب نمائیم.

اکثر مشتریانی که با آرمان پرداز خبره مشورت می‌کنند، تحت دسته شرکت های (2) یا (3) و بعضاً (4) قرار دارند.

به دلیل شرایطی مانند توسعه در خارج از کشور، همواره نگرانی در خصوص درخواست و انتخاب یک شرکت حسابداری و مشاور مالیاتی وجود دارد.

ما با جلسات رایگان قبل از شروع همراه با ارائه راهکارهای اولیه، اطمینان خاطر به قلب شرکت شما هدیه خواهیم داد.

در پایان از اینکه به آرمان پرداز خبره به عنوان مشاوره مالیاتی شرکت خود اطمینان می کنید، سپاسگذاریم.

تماس با مشاور مالیاتی متناسب با شرکت شما …

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...