اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی

تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند.

با ما باشید زیرا در این نوشته به این نکات می پردازیم.

در جهان پویای امروز همه سازمان ها به سمت یکپارچه سازی واحد ها و استقرار سیستم های سازمانی پیش می روند و در این میان بایستی فرآیندهای مالی واحدهای اقتصادی نیز با یکدیگر یکپارچه گردند، لذا همواره نیازمند دانش و تجارب مشاوران مالی و مشاوره مالیاتی خبره هستیم تا نسبت به بهینه سازی تعامل با سیستم های سازمانی و بهره گیری بهتر از نرم افزار های شرکتی اقدام شود.

نکته مهم دیگر در این باره این است که صرفا آگاهی از قوانین مربوطه کافی نیست بلکه صاحبان کسب و کار موظفند وظایف و تکالیف قانونی خود را دقیق و به موقع اجرا کنند تا مشمول جرائم مالیاتی نگردند.

مشاوره مالیاتی

این روزها تمامی کسب و کارها تقریبا به طرق مختلف با مالیات سر و کار دارند. مالیات درآمدی است که دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی به دست می آورد.

در بیشتر کشورهای جهان مردم و کسب ‌و کارها ملزم به پرداخت مالیات هستند. اما قانون مالیات در سازمان امور مالیاتی کشورهای مختلف، متفاوت وضع شده است.

قانون مالیاتی باعث شفافیت روابط اقتصادی شده‌اند و از این نظر اهمیت بسیاری دارند.

دانستن قانون مالیاتی و قوانین مالیاتی سازمان امور مالیاتی نیازمند کسب دانش در این زمینه است.

مشاوران مالیاتی کسانی هستند که این دانش را به صورت تخصصی کسب کرده‌اند.

باید توجه کنید که اطمینان کردن به هر مشاور مالیاتی درست نیست. برخی مشاوران مالیاتی ممکن است در زمینه خود به اندازه کافی متخصص نبوده و برای‌تان مشکل‌ساز شوند.

اولین موردی که باید مشاوران مالیاتی به آن تبحر داشته باشند، قوانین و قانون مالیاتی است.

قوانین مالیاتی در ایران ساده نیستند و به همین دلیل ممکن است تمام مشاوران مالیاتی نیز به صورت دقیق از این قوانین آگاهی نداشته باشند.

همچنین مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد، توجه به استثناها و تغییرات دائمی و یا مقطعی در قوانین است.

لذا برای بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مناسب، تنها مراجعه به شرکت حسابداری و مالیاتی کافی نیست.
آنچه اهمیت دارد، شناخت و بررسی کامل موسسات مالیاتی و حسابداری و نیز مشاوران آن است.

اهمیت این قضیه به قدری زیاد است که باید بدانید در صورتی که مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی اطلاعات ناکافی در دست داشته باشد، می‌تواند با راهنمایی غلط خود برای کسب‌کارتان ضرر ایجاد کند.

حتماً قبل از نهایی‌کردن قرارداد خود با مشاور، درباره سوابق علمی، کاری و فعالیت‌های وی تحقیق کرده و حتماً از او درخواست ارائه گواهی‌نامه معتبر را داشته باشید.

اهمیت مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی یعنی چه؟

مشاوره مالیاتی، به‌طور کلی به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که در موسسات مشاوره مالیاتی ارائه می‌شود.

این خدمات معمولا حوزه مالی و مالیاتی را هم‌زمان پوشش می‌دهند. پیچیدگی قوانین مالیاتی، مبهم بودن ماده تبصره‌های این قوانین، تعدد آن‌ها و گستردگی حوزه دارایی‌ها و درآمد‌هایی که مشمول انواع مالیات می‌شوند، دلایلی هستند که باعث می‌شود مودیان محترم نیاز به دریافت خدمات مشاوره مالیاتی پیدا کنند.

درنظر داشته باشید که یک فرد بازنشسته، وارث ملکی شده است. این خانه خالی از سکنه است و حالا باید کارهای مربوط به انحصار ورثه و پرداخت مالیات بر ارث آن انجام شود. این خانه مشمول پرداخت مالیات خانه‌های خالی هم می‌شود؟ این مالیات را وارث باید پرداخت کند؟ وارث که احتمالا فرد جوانی هم نیست می‌تواند به‌راحتی پیگیری امور مربوط به این ارث پردردسر را انجام دهد؟

این مثال ساده و معمولی که ممکن است برای هر شخصی اتفاق افتد به‌خوبی بیانگر نیاز همه افراد به دریافت مشاوره مالیاتی و وکیل مالیاتی است.

اینکه لازم نیست به کسب و کار خاصی مشغول باشید، تا درگیر پیچیدگی‌های قوانین مالیاتی و چالش‌های موجود در سازمان امور مالیاتی شوید، یک حقیقت غیر قابل انکار است.

مشاور مالیاتی کیست ؟

قوانین مالیاتی باعث شفافیت روابط اقتصادی می‌شوند، اما نیازمند دانش و تخصص بوده و اکثر افراد درآمدهای مشمول مالیات خود را تشخیص نمی‌دهند.

در نتیجه در موعد‌های قانونی و مقرر شده نسبت به ابراز و پرداخت آن اقدام نکرده و مشمول جریمه می‌شوند.

از این‌رو کمک گرفتن از افراد متخصص و آگاه در اموری هم‌چون مسائل مالیاتی، ضمن جلوگیری از ایجاد خسارت‌هایی مانند جریمه دیرکرد مالیات، می‌تواند باعث به حداقل رساندن میزان مالیات در چارچوب قوانین کشور شود.

وکیل امور مالیاتی و مشاور امور مالیاتی، یک فرد متخصص، تحصیل‌کرده و مجرب است که علاوه بر این‌که در زمینه مالی و حسابداری دانش و تجربه داشته و به استانداردهای بین‌المللی حسابداری آگاه است، تجربه و تسلط کافی و به‌روز، در حوزه حقوقی و قانونی خصوصا قوانین مالیات‌های مستقیم، روش تشکیل پرونده‌های مالیاتی، موعد تحویل گزارش‌های مالی و مالیاتی به سازمان امور مالیاتی، انواع معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی ابلاغ شده از طریق بخش‌نامه‌ها و هم‌چنین آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان امور مالیاتی کشور دارد.

استفاده از مشورت و راهنمایی وکیل مالیاتی و مشاور مالیاتی باعث می‌شود دیگر نگران پرداخت جریمه‌های سنگین و یا ابطال مجوز فعالیت‌های اقتصادی‌تان نبوده و با اطلاع از معافیت‌های ابلاغ شده مشمول حداقل میزان مالیات شوید.

اهمیت مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی آنلاین باعث حفظ وقت و انرژی شده و آسودگی خاطر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

مشاوره مالیاتی چگونه کمک می کند؟

با توجه به اینکه کسب‌وکارها در صورت عدم تسلط بر قوانین مالیاتی ممکن است مرتکب خطا شوند، نیاز به مشاوره مالیاتی دارند.

مشاوره مالیاتی به شما کمک می‌کند تا از معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌های دولت آگاه شوید.

همچنین با بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی این اطمینان را خواهید داشت که کسب‌وکارتان به صورت ناخواسته دچار تخلف مالیاتی نشده است.

مشاوران مالیاتی عموماً در شرکت حسابداری و مالیاتی مستقر هستند و برای استفاده از اطلاعات و خدمات آنان کافی است به این شرکت‌ها مراجعه کنید.

باید توجه کنید که اطمینان کردن به هر مشاور مالیاتی درست نیست.

برخی مشاوران مالیاتی ممکن است در زمینه خود به اندازه کافی متخصص نبوده و برای‌ شما مشکل‌ساز شوند.

اولین موردی که باید مشاوران مالیاتی به آن تبحر داشته باشند، قوانین مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور است.

قوانین مالیاتی ساده نیستند و به همین دلیل ممکن است تمام مشاوران مالیاتی نیز به صورت دقیق از این قوانین آگاهی نداشته باشند.

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد، توجه به استثناها و تغییرات دائمی و یا مقطعی در قوانین است.

در صورت بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی خوب، می‌توان از تخفیف‌ها و یا معافیت‌ها آگاه شد.

بنابراین اگر مشاور مالیاتی دانش و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد، می‌تواند باعث ذخیره سرمایه خوبی برای کسب‌وکارتان شود.

لذا برای بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مناسب، تنها مراجعه به شرکت حسابداری و مالیاتی کافی نیست.

آنچه اهمیت دارد، شناخت و بررسی کامل شرکت حسابداری و مالیاتی و نیز مشاوران آن است.

اهمیت این قضیه به قدری زیاد است که باید بدانید در صورتی که مشاور مالیاتی اطلاعات ناکافی در دست داشته باشد، می‌تواند با راهنمایی غلط خود برای کسب‌کارتان ضرر ایجاد کند.

حتماً قبل از نهایی‌کردن قرارداد خود با مشاور، درباره سوابق علمی، کاری و فعالیت‌های وی تحقیق کرده و حتماً از او درخواست ارائه گواهی‌نامه معتبر را کنید.

به عنوان آخرین مورد باید به این موضوع اشاره کنیم که مشاوران مالیاتی مجرب در همه جا حضور ندارند.

ارتباط با آرمان پرداز خبره

ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

معیار انتخاب جهت مشاور مالیاتی

در ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیرید که برای چه کاری می خواهید مشاور مالیاتی را استخدام کنید؟

آیا مسئله بزرگ و پیچیده ای در زمینه مالیاتی دارید یا نیاز مالی شما پایه ای و ساده است؟

اگر که فکر می کنید که مشکل مالیاتی اساسی دارید باید به دنبال مشاوری مجرب باشید. راه اندازی کسب و کار، بررسی وضعیت مالیات های معوقه و پرداخت نشده، فرا رسیدن موعد بازنشستگی از جمله مسائلی هستند که نیاز به مشاور و یا وکیل مالیاتی مجرب دارد.

چرا به مشاوره مالیاتی نیاز داریم؟

در دنیای امروز اعمال قوانین و بخشنامه های جدید و قانونمند شدن نظام مالیاتی، باعث شده است که تفسیر این موضوعات برای صاحبان کسب و کار به راحتی صورت نپذیرد و ابهامات ایجاد شده و تناقضات در قانون مالیاتی باعث شود تا صاحبان کسب و کار بدون دریافت مشاوره مالیاتی در درک و رفع این موارد به مشکلاتی بر بخورند.

در اقتصاد تولید و تجارت امروز، مدیران هلدینگ ها و صاحبان نام های تجاری معروف در سطح کشور، همواره از راهنمایی های مشاوران مالی متخصص و حرفه ای بهره مند می شوند.

دلایل اهمیت استفاده از مشاوره مالیاتی

مالیات به تدریج به عنوان بخش جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری درآمده است.

شما در مقام خرید و فروش یک خودرو یا ساختمان و یا در مقام دریافت تسهیلات بانکی و یا دریافت پروانه کسب و یا تأسیس شرکت و یا واردات و صادرات یا ارث و تقسیم و اموال بجا مانده از درگذشتگان و… با مالیات سر و کار خواهید داشت.

بخش بزرگی از زندگی ما امروزه، درگیر مالیات است به طوری که تقریباً هر فعالیت و یا عملی که انجام می دهیم از خرید و فروش اموال گرفته تا تقسیم ارث و میراث قسمتی از آن جنبه مالی و مالیاتی دارد.

با توجه به گستردگی حوزه فعالیت های اشخاص و از طرفی، زیاد بودن مشغله ها و کمبود وقت، نمی توان انتظار داشت که هر شخص، به تنهایی بتواند به حل و فصل مسائل مالیاتی اش بپردازد.

اینجاست که اهمیت مشاوره مالیاتی نمود پیدا می کند و شخص نیاز پیدا خواهد کرد که از افراد متخصص، مشاوره مالیاتی بگیرد.

وکیل مالیاتی در واقع خدمتی است که توسط مشاور مالیاتی ارائه می‌شود.

مشاوره مالیاتی به شما کمک می‌کند تا از معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌های دولت آگاه شوید.

همچنین با بهره‌مندی از مشاوره مالیاتی این اطمینان را خواهید داشت که کسب‌وکارتان به صورت ناخواسته دچار تخلف مالیاتی نشده است.

اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی و ضرورت استفاده از مشاور مالیاتی

ممکن است اگر صاحب کسب و کار خاصی نباشید، تصور کنید هیچ‌گاه سر و کارتان به سازمان امور مالیاتی نخواهد افتاد و هرگز نیاز ندارید که درمورد قوانین مالیاتی اطلاع خاصی پیدا کنید.

اساس و پایه دریافت مالیات از سوی دولت از مودیان، باعث می‌شود تا قانون مالیاتی حوزه گسترده‌ای از دارایی‌ها و اموال اشخاص حقیقی و حقوقی را پوشش دهند.

مالیات بر ارث، مالیات بر خرید و فروش سکه ، طلا ، ارز دیجیتال و ارز های نقدی، مالیات بر تراکنش‌های مالی و مالیات بر خانه‌های خالی تنها بخشی از مواردی هستند که ممکن است حتی پای یک خانم خانه‌دار را نیز به سازمان امور مالیاتی بکشاند.

این گستردگی حوزه اموال و دارایی‌های که مشمول قوانین مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم می‌شوند، باعث می‌شود که بتوان احتمال داد که هر فردی در جامعه ممکن است زمانی به وکیل مالیاتی یا مشاوره مالیاتی نیاز پیدا کند.

اگر شما مالک یک شرکت یا کسب و کار نسبتا بزرگ باشید، یا صاحب یک موسسه نوپای تولیدی و خدمات، ممکن است تصور کنید به خدمت گرفتن یک حسابدار معمولی می‌تواند برای پرداختن به تمامی امور مالی و حسابداری شما کافی باشد.

اما باید گفت این تصور، تنها گویای عدم آگاهی کافی برخی از صاحبان مشاغل (بزرگ یا کوچک) از اهمیت امور مالی و مالیاتی است.

باید بدانید به دلیل حساسیت بالای امور مالیاتی لازم است هنگام تنظیم تمامی دفاتر حسابداری، تمامی صورت‌ها و گزارش‌های مالی، تنظیم فاکتورها و قراردادهای خرید و فروش در هر نوع کسب و کاری که مشغول باشید، دقت و توجه کافی را به‌خرج دهید.

نحوه تنظیم یک قرارداد با در نظر گرفتن یا نگرفتن جزئیاتی که ممکن است اصلا مورد توجه قرار نگیرند، می‌تواند منجر به تغییر چشمگیر در میزان مالیات ابرازی مودیان شود.

مالیات یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت‌ها است.

تمامی بازرسان سازمان امور مالیاتی موظفند که کوچکترین جزئیات را که می‌تواند در بیشتر شدن مالیات دریافتی موثر باشد درنظر بگیرند.

در این مواقع تنها یک مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی مجرب می‌تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا چنین جزئیات مهم و تاثیرگذاری را مدنظر قرار دهند.

اهمیت استفاده از مشاور در امور مالی و مالیاتی

هدف از راه‌اندازی یک کسب و کار چیست؟

صاحبان کسب‌وکارهای مختلف با ایجاد شرکت‌های گوناگون به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای خود و مشتریان‌شان هستند.

از همین رهگذر هرچه میزان سود عایدی یک شرکت بالاتر باشد، آورده مالی صاحبان کسب‌وکارها نیز ارتقا پیدا می‌کند. اگر این مهم اتفاق بیفتند، چرخه اقتصادی شرکت‌ها به‌درستی شکل می‌گیرد.

برای تحقق هدف کسب سود بیشتر در یک شرکت، در وهله اول باید نسبت به حراست از سرمایه مجموعه دقت فراوانی اعمال شود.

مجموعه‌ای از راهکارها برای این منظور پیش روی صاحبان بنگاه‌های اقتصادی است.

یکی از این موارد، مالیات سالانه است که باید به دولت پرداخته شود.

از نگاه بسیاری از فعالان اقتصادی، مالیاتی که برای شرکت‌شان توسط سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود، عادلانه نیست؛ چرا که مشاهده می‌کنند بسیاری از شرکت‌های هم‌تراز، مالیات کمتری را در سال پرداخت می‌کنند. اما چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی دقیقاً همان وجه اختلاف میان این بنگاه‌های اقتصادی است.

وکیل مالیاتی که در این حوزه از تخصص کافی برخوردار است، با علم به قوانین موجود تلاش می‌کند تا از اموال و دارایی‌های شرکت در راستای کاهش پرداخت مالیات حراست کند.

اهمیت مشاوره مالیاتی

نقش مشاور مالی در برنامه‌ریزی مالیاتی

  • نقش مشاور مالی چیست؟
  • آیا می‌دانید بر شرایط مالی شما چه قوانینی اعمال ‌می‌شود؟
  • در چه نوع سرمایه‌گذاری‌هایی مالیات بیشتری پرداخت می‌کنند؟

مشاوره مالی پاسخ این سوالات را می‌داند.

آن‌ها می‌دانند چه سرمایه‌گذاری‌هایی بیشترین تاثیر را بر مالیات میگذارد، چه زمانی و چه مقداری باید پرداخت شود.

وکیل مالیاتی به شما کمک می‌کنند تا در شرایط پایدار بمانید.

مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود.

به یک روز کاری عادی‌ فکر کنید. از وقتی که از خواب بیدار می‌شوید تا زمانی که به رختخواب بروید کارهای مختلفی انجام می‌دهید و با مسائل گوناگونی درگیر هستید.

حال صادقانه پاسخ دهید، آیا فکر می‌کنید می‌توانید ساعت‌ها وقت بگذارید و انتخاب درستی درباره طرح سرمایه‌گذاری مناسب داشته باشید؟ یا بتوانید با برنامه‌ریزی درستی تعادلی بین بودجه و هزینه‌های خود برقرار کنید؟

مرکز سرمایه‌گذاری فیدلیتی در گزارشی از برنامه شرکت‌کننده‌ها در سرمایه‌گذاری‌ها گفته‌است که ۷۷% از آنان اقرار کرده‌اند، اطلاعات و زمان کافی برای انتخاب طرح سرمایه‌گذاری‌های مختلف را ندارند.

آن‌ها تنها کسانی نیستند که با این محدودیت رو به رو هستند، ما حتی اگر محدودیت زمانی هم نداشتیم، حتما آن را برای سپری کردن زمانی با خانواده اختصاص می‌دادیم.

ممکن‌ است ساعت‌ها وقت بگذارید به دنبال تعاریف و معانی و اصطلاحات مرتبط با این موضوع بگردید، اما مشاوران حرفه‌ای این‌کار را نمی‌کنند.

مشاوران مالیاتی کارشان را بلدند و در نصف زمانی که شما برای شروع کار صرف می‌کنید، کار را به سرانجام می‌رسانند، دنیای آن‌ها متشکل از کارهای این‌چنینی است.

اهمیت مشاوره مالیاتی

مالیات چیست ؟

مالیات نوعی هزینه مالی است که از طرف نهاد مربوط به اداره مالیات به‌منظور تأمین هزینه‌های عمومی کشور از اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس میزان درآمد یا گردش مالی یا دارایی به‌اجبار اخذ می‌گردد و در صورت عدم پرداخت، طبق قانون شخص مالیات دهنده مشمول مجازات نیز خواهد شد؛

اشراف به قوانین مالیاتی سازمان امور مالیاتی برای هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به وی کمک کند تا در پرداخت مالیات، با استفاده از امکان‌های قانونی، با پرداخت در موعد مشخص، کم‌ترین مالیات ممکن را پرداخت نماید.

اهمیت پرداخت مالیات

مالیات پولی است که دولت‌ها در کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه، به منظور تامین منابع مالی خود از اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان کسب‌وکار دریافت می‌کنند.

در واقع پرداخت مالیات از طرف شهروندان یک کشور، نوعی هم‌کاری برای پرداخت هزینه‌های عمومی اداره کشور است که در کشورهای توسعه‌یافته، کاملا شناخته و جا افتاده است.

کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در یک جامعه توسعه‌ یافته یا در‌حال توسعه، موظف هستند درصدی از سود، درآمد و یا اموال خود را به عنوان مالیات، برای تامین سرمایه لازم برای عمران و آبادانی کشور، و خدمات عمومی دولت بپردازند.

انواع مالیات در ایران

مالیات در ایران، به دو بخش کلی مالیات های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود که هر یک دارای زیر شاخه‌هایی هستند.

مالیات های مستقیم

مالیات های مستقیم از درآمد یا دارایی افراد اخذ می‌شود و به همین دلیل به دو بخش مالیات بر درآمد و مالیات بر دارایی تقسیم می‌شود.

مالیات های غیر مستقیم

مالیات غیر مستقیم مالیاتی است که پرداخت کننده آن مجهول بوده و پرداخت آن در گرو فعالیت اقتصادی افراد بوده و در نهایت از مصرف کنندگان نهایی به صورت غیر مستقیم وصول می گردد؛

این نوع از مالیات نیز دارای ۳ دسته اصلی حقوق و عوارض گمرکی، مالیات بر مصرف و مالیات بر ارزش افزوده است.

اهمیت مشاوره مالیاتی

نمونه مالیات های قابل پرداخت

  • مالیات بر املاک
  • مالیات بر ارث
  • مالیات بر دارایی
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر مشاغل
  • مالیات بر مصرف و فروش خدمات
  • مالیات بر حقوق
  • مالیات بر واردات
  • مالیات‌های اتفاقی مثل درآمدهای بلاعوض از جمله جوایز و ….

وظایف و زمینه های فعالیت مشاور مالیاتی

شرح وظایف مشاوره مالیاتی

تمام صاحبین مشاغل باید بدانند چطور می توانند یک مشاور مالیاتی خبره یا یک موسسه مشاوره مالیاتی معتبر پیدا کنند.

برای اطلاع از این مهم، یهتر است ابتدا شرحی از وظایف یک مشاوره مالیاتی و یا وکیل مالیاتی را مطرح کنیم.

  • ارائه مشاوره مالیاتی در تمامی زمینه‌های مالیات بر درآمد، مالیات بر املاک و مستغلات، دریافت معافیت مالیاتی و …
  • بررسی سیستم‌های حسابداری شرکت‌ها و رفع نواقص و مشکلات آن‌ها.
  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد‌ها و معاملات به‌نحوی که مودیان بتوانند از کمترین میزان مالیات بهره ببرند.
  • پیگیری پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف.
  • تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی مطابق با قوانین و با تمامی جزئیات.
  • بررسی سوابق مالیاتی شرکت ها و کسب و کارها و رفع مشکلات موجود.

آنچه گفته شد، تنها مهم‌ترین خدماتی است که یک مشاوره مالیاتی موظف به ارائه آن‌ها خواهد بود.

اگر بخواهید یک مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی خوب و کامل را پیدا کنید، این حداقل‌ها باید در خدمات آن‌ها دیده شود.

شما می‌توانید سوابق مشاور مالیاتی را نیز درنظر بگیرید و با بررسی میزان رضایت‌مندی مودیانی که با وی همکاری داشته‌اند، از انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید.

ارتباط با وکیل مالیاتی خبره

ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

اهمیت مشاوره مالیاتی

فرایند مشاوره مالیاتی

  • در وهله اول سیستم مالی کسب و کارها بایستی به طور دقیق بررسی گردند و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شده و سپس پیشنهاداتی برای حل این مشکل ارائه گردد.
  • تمامی نکات مربوط به پرداخت مالیات در جلسات مشاوره ای به اشخاص ارائه می گردد و شرح داده می شود تا افراد به طور کامل از روند کار مطلع گردند و مشمول جرائم مالیاتی نشوند.
  • تمامی اطلاعات مربوط به معافیت های مالیاتی، گزارشات مالیاتی، جرائم علی الراس، مالیات شعب و واحدهای شرکت ها(خارج و داخل ایران)، ارائه خواهد گردید.
  • سوابق مالیاتی شرکت ها در پرونده های مربوط به ارزش افزوده بررسی گردیده و ایرادات آن رفع خواهند شد.
  • سوابق مالیات بر عملکرد سازمان ها در سامانه جامع مالیاتی بررسی و پیشنهاداتی برای حل مشکلات احتمالی داده خواهد شد.
  • روال های جاری شرکت برای خرید و مالیات های مربوط به حقوق، اجاره، و مالیات تکلیفی بررسی خواهند شد.
  • صورت های مالی که بایستی به بانک ها و سازمان های دولتی ارائه گردند به طور کامل بررسی و ویرایش خواهند شد.
  • رسیدگی به پرونده های مالی شرکت، رفع ایرادات و ابهامات فعلی، و تعیین تکلیف بدهی های معوق مالیاتی و در نهایت پیش بینی روند رسیدگی برای سال های بعد بررسی می شوند.
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده، تحریر و نگارش دفاتر قانونی، پلمب دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی جدید، اخذ کد اقتصادی شرکت ها…
  • بررسی چک لیست های حقوق، خریدهای معتبر از شرکت ها و نحوه انتقال پول از حساب بانکی، و در نهایت تعیین و تکلیف بدهی های معوق مالیاتی.

چرا آرمان پرداز خبره؟

مهمترین مزایای استفاده از خدمات مشاوران مالیاتی آگاهی از نحوه پرداخت مالیات ها و تمامی امور مربوط به حسابداری و حسابرسی می باشد.

کارشناسان و مشاوران آرمان پرداز خبره با تحلیل وضعیت فعلی و SWOT سازمان، بهترین استراتژی را با توجه به نتایج ارائه خواهند داد تا بر اساس آن برنامه ریزی تکالیف قانونی خود مربوط به مالیات، بیمه، ارزش افزوده، و تکمیل اظهارنامه ها را به بهترین نحو انجام داده و از ایجاد مشکلات پیش رو جلوگیری کنید.

موارد و اطلاعاتی که در مشاوره های مالی و مالیاتی ارائه می گردند بسته به نیاز اشخاص در زمینه های متفاوت مالیاتی متنوع هستند.

شرکت آرمان پرداز خبره، مفتخر است با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان و فعالیت های مستمر ،  اطلاعات جامعی را در زمینه خدمات مالی و مالیاتی در اختیارتان قرار دهد.

اهمیت مشاوره مالیاتی

کلام آخر در اهمیت مشاوره مالیاتی

پس از انجام تمامی بررسی‌های بالا درخصوص چرایی نیاز به دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و چگونگی خدمات آن‌ها، اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم که می‌توانیم به شما کاملترین و بهترین موسسه خدمات مالیاتی آرمان پرداز خبره را معرفی کنیم.

روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم، تفاوت‌های بسیاری با دوران قبل دارد. در گذشته ایجاد یک کسب و کار، بسیار ساده تر از امروز بود. مردم در هر گوشه از محل سکونت خود اقدام به راه اندازی کسب و کار خود می‌نمودند و به دور از پیچیدگی‌های قوانین و مقررات امروزی سازمان امور مالیاتی ، شخصا و بدون نیاز به حسابدار، مشغول حساب و کتاب درآمدشان بودند.

علاوه بر سادگی شروع کسب و کار، قوانین مالیاتی هم ساده بود. داروغه در مواعد مشخصی برای دریافت مالیات مراجعه و مطابق با عرف و گاهی براساس نظر و برداشت شخصی، مبلغی را دریافت می‌کرد.
امروزه با قانونمند شدن نظام مالیاتی و تعدد بالای قوانین سازمان امور مالیاتی ، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و همچنین وجود ابهام و تناقض در قوانین مالیاتی تبعاتی را برای افراد به وجود آورده است، تا جایی که در برخی از سازمان‌ها با هدر رفت منابع مالی و ایجاد خسارت مواجه هستیم.

ارائه مفاصا حساب مالیاتی توسط مشاور مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...