نکات مهم اظهارنامه مالیاتی عملکرد

اظهارنامه مالیاتی عملکرد

 

ازنکات مهم اظهارنامه مالیاتی چگونه می توان در صورت نصب نسخه جدید اظهارنامه به اطلاعات اظهارنامه های ثبت شده نیز دسترسی داشت؟

 

 

 

به این منظور می بایست نسخه جدید اظهارنامه را نیز در مسیر قبلی نصب نمود و یا از مسیر قبلی فولدر TSTFiles را Copy نموده و در مسیر جدید کنار فایل اجرایی (exe) نرم افزار paste نمایید. لازم به ذکر است مودیان گرامی به منظور تهیه پرینت از اظهارنامه خود می بایست فولدر TSTFiles را داشته باشند. 

مسیر پیش فرض اظهارنامه اشخاص حقوقی: C:\Program Files\Ezharnameh Hoghooghi1395 

مسیر پیش فرض اظهارنامه اشخاص حقیقی: C:\Program Files\Ezharnameh Haghighi1395

مسیر پیش فرض اظهارنامه املاک: C:\Program Files\Ezharnameh Amlak1395

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

پیغام خطای (8-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

حداکثر اطلاعاتی که کاربر می تواند برای افراد مختلف ارسال نماید اطلاعات 10شخص (حقیقی یا حقوقی) می باشد و در صورت ارسال اظهارنامه بیش از (ده شخص) از روی یک سیستم خطای 8- نمایش داده می شود. لازم به ذکر است در تعداد اظهارنامه های هر یک از این (ده شخص) محدودیتی وجود ندارد.

 

 

پیغام خطای (2-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

 

 

این پیغام خطا به این معنی است که اظهارنامه مربوط به آن عملکرد قبلا ثبت شده است، ممکن است مودی هنگام ثبت اظهارنامه اصلی موفق به مشاهده کد رهگیری نگردیده است که در این صورت می بایست به حوزه مالیاتی خود به منظور دریافت پرینت اظهارنامه مراجعه نماید.

لازم به ذکر است اگر مودی قصد ارسال اظهارنامه اصلاحی را دارد پیغام خطای (504-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

مودیان هنگام ارسال اظهارنامه می بایست وضعیت ثبت نام کد اقتصادی آنها 45 باشد و همین طور هنگام ارسال اظهارنامه حتما شناسه ملی را ثبت نمایند.(اگر به جای شناسه ملی نام کاربری را وارد نمایند خطای عنوان شده را دریافت می نمایند) می بایست حتما کد رهگیری اظهارنامه اصلی را ثبت نماید.

 

هنگامی که اظهارنامه را ثبت می نماییم ولی با ورود مجدد به سامانه اطلاعات ثبت شده قابل مشاهد نیست چه باید کرد؟

 

 

به منظور برطرف نمودن مشکل عنوان شده در صورت استفاده از ویندوز 7 یا 8 می بایست برنامه حتما Run As Admin شود و همین طور دسترسی فردی که اظهارنامه را ثبت می نماید می بایست دسترسی administrator باشد و مجوز create در فولدر نصب برنامه را هم داشته باشد. هنگام جستجو اطلاعات می بایست اطلاعات دقیقا مشابه اطلاعات ثبت شده وارد گردد در غیر این صورت پیغام هیچ اظهارنامه ای پیدا نشد مشاهده می شود. به منظور آگاهی از ذخیره اطلاعات می توانید به پوشه نصب برنامه مراجعه نموده و از ثبت اطلاعات اطمینان حاصل نمایید.

لازم به ذکر است که اگر اطلاعات ذخیره نگردد در هنگام حرکت بین Tab ها پیغام خطا نمایش داده خواهد شد.

Top of Form

 

خطای عدد در اظهارنامه را چگونه می توان برطرف نمود؟

⏺ مربوط به اظهارنامه الکترونيک ماليات عملکرد و اجاره املاک

⏺ مربوط به سوالات و نکات مشترک اظهارنامهخطای عدد را چگونه می توان برطرف نمود؟در ویندوز XP :

به منظور برطرف نمودن خطای عنوان شده می بایست به قسمت Control panel، Regional and Language Options رفته و دکمه customize را انتخاب نمایید. سپس از پنجره باز شده گزینه Numbers را انتخاب نمایید. در اولین قسمت (Decimal symbol) باید نقطه (.) و در دومین قسمت (Digital grouping symbol) باید کاما(،) و سومین قسمت (List separator) باید سمیکالن مشخص گردد.

در ویندوز 7 و ویستا :
در ویندوز 7 و ویستا می بایست به قسمت Control panel، Regional and Language رفته و دکمه Additional settings را انتخاب نمایید. سپس از پنجره باز شده گزینه Numbers را انتخاب نمایید. دراولین قسمت (Decimal symbol) باید نقطه (.) و دومین قسمت (Digital grouping symbol) باید کاما(،) و در سومین قسمت (List separator) باید سمیکالن مشخص گردد.

آیا سوال خوانده شده برای شما مفید بود؟

بله

خیر

سوال بعدی

سوال قبلی

⏺ شماره مرجع سوال: 99

⏺ مرتبط با سوالات و نکات مشترک اظهارنامه ویژه سامانه اظهارنامه الکترونیک

⏺ تاریخ آخرین بروزرسانی: 1396/02/25
نکات مرتبط با اظهارنامه اشخاص حقیقی
نکات مرتبط با اظهارنامه اشخاص حقوقی
نکات مرتبط با اظهارنامه اشخاص املاک

لیست همه سوالات

پربازدید ترین سوالات مرتبط با این بخش

⏺ چگونه می توان در صورت نصب نسخه جدید اظهارنامه به اطلاعات اظهارنامه های ثبت شده نیز دسترسی داشت؟
⏺ پیغام خطای (8-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟
⏺ پیغام خطای (2-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟
⏺ پیغام خطای (504-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

 


⏺ مودی هنگام ارسال اظهارنامه (کد رهگیری) یا (پیغام خاصی) را مشاهده نمی نماید، مودی می بایست چه اقدامی انجام دهد ؟
⏺ هنگامی که اظهارنامه را ثبت می نماییم ولی با ورود مجدد به سامانه اطلاعات ثبت شده قابل مشاهد نیست چه باید کرد؟
⏺ خطای تاریخ را چگونه می توان برطرف نمود؟
⏺ تنظیمات مربوط به نمایش فونت های فارسی را چگونه می توان انجام داد؟
⏺ هنگام ارسال اظهارنامه الکترونیکی چه نکاتی را می بایست در نظر گرفت؟
⏺ پیغام خطای (200-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

 

کليه حقوق اين سامانه متعلق به سازمان امور مالياتي کشور مي باشد
Copyright © 2018 Iranian National Tax Administration (INTA). All rights reserved.

Bottom of Form

 

هنگام ارسال اظهارنامه الکترونیکی چه نکاتی را می بایست در نظر گرفت؟

 

زمانی که مودی گزینه ارسال اطلاعات بدون / با امضاء را کلیک می نماید می بایست تا نمایش پاسخ سیستم منتظر بماند، ممکن است حتی 2 یا 3 دقیقه طول بکشد تا سیستم پاسخ دهد. اگراشاره گر موس از شکل ساعت شنی خارج گردید و مودی هنوز پیامی از سیستم دریافت ننموده بود می بایست دکمه Alt+Tab را فشرده و آیکن برنامه را انتخاب نماید که در این صورت پیغام برنامه نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است زمانی که مودی دکمه ارسال را کلیک می نماید، دکمه های روی فرم برنامه تا زمان پاسخ سیستم قابل استفاده نمی باشد و مودی می بایست تا زمان دریافت کد رهگیری یا شماره خطا منتظر بماند. وضعیت ثبت نام الکترونیکی به منظور ارسال اظهارنامه چگونه می بایست باشد؟

به منظور ارسال اظهارنامه می بایست ثبت نام الکترونیکی در وضعیت 45 قرار داشته باشد. لازم به ذکر است داشتن وضعیت 45 برای مودیانی که ثبت نام آنها غیر فعال است الزامی نمی باشد.

 

مودیان به منظور ارسال اظهارنامه از چه کسانی می توانند کمک بگیرند؟

 

 

مودیان به منظور ارسال اظهارنامه می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مجاز، کافی نت های مجاز، دفاتر پست، مشاوران مالیاتی مجاز و حسابداران رسمی مجاز برای ارسال اظهارنامه مراجعه نمایند.</h2>

پیغام (عدم تراز اظهارنامه) چیست؟

اگر در جدول ترازنامه (صفحه 11) جمع دارایی های با جمع بدهی و سرمایه یکسان باشد اظهارنامه تراز است در غیر این صورت پیام عدم تراز به مودی نشان داده خواهد شد.

پیغام خطای (60-) یا (61-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

در صورت مشاهده خطای عنوان شده می بایست پنج دقیقه صبر نموده و مجدد اقدام به ارسال اظهارنامه نمایید.

پیغام خطای (200-) را در ارسال اظهارنامه الکترونیکی چگونه می بایست برطرف نمود؟

 

 

خطای 200- به این معنی است که وکالت نامه اشخاص حقوقی ثبت نشده است و می بایست به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایند.

 

هنگام ارسال اظهارنامه الکترونیکی چه نکاتی را می بایست در نظر گرفت؟

زمانی که مودی گزینه ارسال اطلاعات بدون / با امضاء را کلیک می نماید می بایست تا نمایش پاسخ سیستم منتظر بماند، ممکن است حتی 2 یا 3 دقیقه طول بکشد تا سیستم پاسخ دهد. اگراشاره گر موس از شکل ساعت شنی خارج گردید و مودی هنوز پیامی از سیستم دریافت ننموده بود می بایست دکمه Alt+Tab را فشرده و آیکن برنامه را انتخاب نماید که در این صورت پیغام برنامه نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است زمانی که مودی دکمه ارسال را کلیک می نماید، دکمه های روی فرم برنامه تا زمان پاسخ سیستم قابل استفاده نمی باشد و مودی می بایست تا زمان دریافت کد رهگیری یا شماره خطا منتظر بماند.

مودیانی که در یک ملک شریک هستند چگونه می بایست اظهارنامه ملک مورد نظر را ثبت نمایند؟

در اظهارنامه املاک اظهارنامه شراکت وجود ندارد به همین خاطر می بایست هر فرد بصورت مجزا و به میزان سهم خود اقدام به ثبت و ارسال اظهارنامه نماید.

 

هنگام ثبت اظهارنامه املاک در صورت ندانستن کد ملی مستاجر باید چه کرد؟

 

 

بدون داشتن کد ملی مستاجر امکان ثبت اظهارنامه املاک وجود ندارد .

اگر مودی چندین ملک دارد چگونه می بایست اظهارنامه املاک را ثبت نماید؟

در اظهارنامه اجاره املاک مودی می بایست اطلاعات تمام املاک / مستاجرین مربوط به یک واحد مالیاتی با کلاسه پرونده های متفاوت را در یک اظهارنامه ثبت نماید (اگر تمامی ملک ها در یک حوزه باشند می بایست همه ملک ها را در یک اظهارنامه ثبت شوند) .

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

در صورتی که مودی بخشی از سال ملک خود را اجاره داده باشد، مبلغ اجاره در اظهارنامه املاک چگونه می بایست ثبت گردد؟

اظهارنامه اجاره املاک را برای محدوده زمانی حداکثر یک سال می توان ثبت نمود، در صورتی که تنها بخشی از سال ملک اجاره داده شده است می بایست اجاره ماهیانه در هر دوره را مودی محاسبه نماید.

 

لازم به ذکر است مدت اجاره در محاسبات تاثیری ندارد.

چگونه می توان برای مودیان فوت شده اظهارنامه ثبت نمود؟

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

 

ابتدا می بایست پیش ثبت نام مودی فوت شده انجام گردیده و سپس درخواست غیر فعال شدن پیش ثبت نام وی به اداره مربوطه داده شود. در صورت غیر فعال بودن پیش ثبت نام / ثبت نام مودی می توان برای مدت زمان فعالیت مودی فوت شده اظهارنامه ثبت نمود.

 

در اظهارنامه شراکتی به منظور تقسیم درست معافیت 101 زمانی که یکی از شرکا فوت می کند نوع شراکت را چگونه می بایست تعریف نمود؟

در اظهارنامه شراکتی هنگامی که یکی از مودیان فوت کرده و ورثه جایگزین آن می شوند می بایست نوع شراکت وراث قهری و نوع شراکت شرکا اختیاری انتخاب گردد.

علت عدم محاسبه معافیت 101 برای مودیان اشخاص حقیقی چیست؟

 

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

در اظهارنامه مشارکت در صفحه اطلاعات هویتی شرکا می بایست نوع شراکت (اختیاری یا قهری)، و در صورت شراکت با همسر در واحد کسبی مربوطه، کدملی همسر مشخص شود.

 

همچنین اشخاص حقیقی به منظور استفاده از معافیت 101 می بایست به سوال نصب سامانه صندوق فروش پاسخ دهند. در صورتی که مودی جزء مشاغل ذکر شده است موظف به نصب سامانه صندوق فروش می باشدکه در صورت عدم نصب معافیت 101 به او تعلق نخواهد گرفت.

 

در صورتی که هر یک از شرکا مشمول معافیت ماده 101 باشند توسط خود سیستم به هر یک از شرکا معافیت داده می شود و در نهایت معافیت شرکا جمع شده و به جدول محاسبه مالیات فیلد مربوطه منتقل می شود.

 

لازم به توضیح است معافیت بر اساس درصد سهم اعمال نمی گردد و فقط وابسته به تعداد شرکا و نوع شراکت می باشد.

در مواردی که زن و شوهر شریک هستند اطلاعات کد ملی آنها چطور می بایست ثبت گردد؟

در جدول شماره 4 که برای ثبت اطلاعات مودی و شرکا است، می بایست در ستون شماره ملی همسر در صورت شراکت، برای مرد شماره ملی زن، و برای زن شماره ملی شوهر ثبت شود.(اطلاعات می بایست به صورت ضربدری تکمیل گردد.)

چگونه در اظهارنامه حقیقی در جدول (پرداخت های مربوط به این اظهارنامه) می توان بیش از سه رکورد ثبت نمود؟

مودی می بایست ابتدا اطلاعات مربوط به سه رکورد را ثبت نموده و سپس مجموع مابقی را در ردیف چهارم (نقل از پیوست) ثبت نماید.

 

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

پیغام (مبلغ وارد شده در بخش فعالیت های مشمول مقطوع) مغایر با (مبلغ وارد شده در بخش محاسبات معافیت ) می باشد؟

 

 

مبالغ وارد شده در جدول 5 (درآمدهایی مقطوع که قبلا پرداخت شده است) شامل (جمع درآمدهای مقطوع) و (سود(زیان)درآمدمقطوع) می باشد که این مبالغ به جدول شماره 6 (محاسبه معافیت ها) انتقال می یابد. چنانچه مبلغ (جمع درآمدهای مقطوع) بزرگتر از مبلغ (سود(زیان)درآمدمقطوع) باشد می بایست در جدول شماره 6 مبلغ/مبالغ مربوط به هزینه های مربوطه نیز وارد گردد تا (سود(زیان) درآمد معاف) برابر با مبلغ (سود(زیان)درآمدمقطوع) در جدول شماره 5 گردد.

 

در ثبت اظهارنامه اشخاص حقیقی اسامی شرکا قابل مشاهد نیست ؟

 

 

اطلاعات مودیان از سامانه ثبت نام الکترونیکی خوانده می شود به همین خاطر در صورت بارگزاری نشدن اطلاعات شرکا، می بایست در سامانه ثبت نام تاریخ شروع شراکت شرکا بررسی گردد که می بایست کوچکتر یا مساوی سال عملکرد اظهارنامه باشد.

در ثبت اظهارنامه اشخاص حقیقی اسامی شرکا قابل مشاهد نیست ؟

نکات مهم اظهارنامه مالیاتی

 

اطلاعات مودیان از سامانه ثبت نام الکترونیکی خوانده می شود به همین خاطر در صورت بارگزاری نشدن اطلاعات شرکا، می بایست در سامانه ثبت نام تاریخ شروع شراکت شرکا بررسی گردد که می بایست کوچکتر یا مساوی سال عملکرد اظهارنامه باشد.

 

پس از ثبت اظهارنامه مودی چگونه می تواند قبض های صادر شد ه را مشاهده و پرینت نماید؟

مودی با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات می تواند پرینت قبض های خود را مشاهده نماید.

سامانه خطایاب خودکار چیست؟

به منظوربرطرف نمودن خطای (100-) و (103-) هنگام ارسال اظهارنامه می توان از نرم افزار خطایاب استفاده نمود، به منظور استفاده از این سامانه اینجا کلیک نمایید.

در اظهارنامه شراکتی به منظور تقسیم درست معافیت 101 زمانی که یکی از شرکا فوت می کند نوع شراکت را چگونه می بایست تعریف نمود؟

در اظهارنامه شراکتی هنگامی که یکی از مودیان فوت کرده و ورثه جایگزین آن می شوند می بایست نوع شراکت وراث قهری و نوع شراکت شرکا اختیاری انتخاب گردد.

اگر مودی چندین ملک دارد چگونه می بایست اظهارنامه املاک را ثبت نماید؟

در اظهارنامه اجاره املاک مودی می بایست اطلاعات تمام املاک / مستاجرین مربوط به یک واحد مالیاتی با کلاسه پرونده های متفاوت را در یک اظهارنامه ثبت نماید (اگر تمامی ملک ها در یک حوزه باشند می بایست همه ملک ها را در یک اظهارنامه ثبت شوند) .

.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...