سوالی که سرمایه گذاران بایدزمان تماشای گزارش مالی در ذهنشان ایجاد و میپرسند

گزارش مالی
  1. سوالی که سرمایه گذاران بایدزمان تماشای گزارش مالی در ذهنشان ایجاد و میپرسند……..    

گزارش مالی

  1. آیا میزان فروش رشد داشته؟
  2. اگر سود موسسه افزایش یابد ولی روند فروش همچنان نسبت به سال های گذشته ثابت باقی مانده باشد جای نکرانی است.
  3. آیا نسبت های سود ثابت باقی می مانند؟
  4. فروش های بالا به معنای سود بیشتر نیست.
  5. آیا سود وزیان غیرعادی وجود داشته است؟
  6. آیا سود هر سهم با سود مطابقت دارد؟
  7. آیا افزایش سود سبب افزایش گردش وجوه نقد می شود؟
  8. آیا افزایش در دارایی ها و بدهی ها مطابق با میزان رشد موسسه است؟
  9. آیا نشانه ای از مضیقه مالی وجود دارد؟ آیا موسه قادر است بدهی هایش را بپردازد؟
  10. آیا دارایی ها و بدهی هاهی غیرمعمول وجود دارند؟
  11. چگونه می توان از دارایی ها استفاده مطلوب کرد؟
  12. بازده هزینه سرمایه چقدر است؟
  13. موسسه حسابداری آرمان پرداز خبره

گزارش مالی

 

  1. سرمایه چیست و سرمایه گذاری یعنی چه؟
  2. به طور کلی هر گونه دارایی به صورت نقدی مانند پول نقد ، موجودی حساب بانکی ، ارزهای بین المللی مثل دلار و یورو و نیز دارایی های غیر نقدی مانند تجهیزات صنعتی  ، ماشین آلات ، ملک ، زمین و …  سرمایه نامیده می شود. سرمایه دارای تعابیر مختلفی است . البته معنای دقیق سرمایه بسته به مفهومی که کلمه سرمایه در آن استفاده می شود ، مختلف می باشد. به طور معمول ، کلیه منابع مالی و پولی و منابع قابل تبدیل به پول ، سرمایه خوانده می شود. جوامع و شرکت هایی که معمولا دارای سرمایه بیشتری هستند ،  نسبت به رقبای خود که سرمایه کمتری دارند ، عملکرد و فعالیت بهتری دارند. در عصر حاضر ، نیروهای انسانی نیز قسمتی از سرمایه محسوب می شوند. سرمایه می تواند هم نقدی باشد هم غیر نقدی . سرمایه نقدی همان پول نقد است و سرمایه غیر نقدی شامل انواع دارایی ها می شود که افراد در اختیار دارند.

 

گزارش مالی

  1. البته سرمایه با پول متفاوت است و فرق دارد. پول فقط نقدینگی می باشد که همیشه در دسترس است و قابل تبادل سریع می باشد. اما سرمایه دارای مدت زمان و طول عمر زیادتری بوده و به منظور ایجاد ثروت در سرمایه گذاری ، استفاده می شود. به عنوان مثال : برند ها ، نرم افزارها و از این قبیل که از طریق آن ها می توان ثروت ایجاد کرد ، نوعی سرمایه محسوب می شوند.  هرچند که از سرمایه به منظور تولید ثروت استفاده می شود ، ولی می توان به راحتی از طریق یک برنامه ریزی  سالیانه و یا ماهیانه و به منظور ایجاد ثروت ، از طریق سرمایه گذاران تامین نمود.

 

  1. تا زمانی که سرمایه تولید نشود ، به تنهایی دارای وجود خارجی نخواهد بود. به همین دلیل به منظور ایجاد ثروت ، سرمایه باید با فعالیت افرادی که با دریافت پول ، مهارت خود را در اختیار شما قرار می دهند ، ترکیب شود. سرمایه ، به دلیل تولید ثروت در کوتاه مدت و یا بلند مدت ،  ارزش بالایی دارد. 
  2. هر فرد و یا شرکتی ، سرمایه خود را با راه و روش های مختلفی به جریان می اندازد و به این ترتیب می تواند به سود دهی مورد نظر خود دست پیدا کند. روش های مختلفی برای بهره برداری از سرمایه های افراد و شرکت ها وجود دارد که بر طبق شرایط و نیازهای افراد به کار برده می شود. افراد و شرکت ها  ، می توانند سرمایه خود را به شرکت و یا شخص دیگری نیز،  واگذار کنند. به این ترتیب روند فروش و گردش سرمایه ،  ادامه پیدا کرده و سود دهی مطابق برنامه ریزی آن ها به دست می آید. سرمایه یکی از مهم ترین منابع تجاری بوده و بهترین و بزرگ ترین وسیله  برای جذب منافع می باشد. به همین دلیل سرمایه اعم از نقدی و یا غیر نقدی اگر با روشی درست مورد استفاده قرار گیرد ، سود حاصل از آن نیز به مراتب بهتر و بیشتر خواهد بود.

گزارش مالی

  1. سرمایه گذاری چیست؟
  2. به طور کلی سرمایه گذاری یعنی سپرده گذاری پول و یا دارایی با هدف دستیابی به سود بیشتر که ممکن است در کوتاه مدت و یا بلند مدت به دست آید. و به شکلی دقیق تر می توان گفت که سرمایه گذاری یعنی افراد مقدار مشخصی پول را در بخشی به کار ببرند  و از این طریق نه تنها اصل پول و سرمایه آن ها حفظ می شود ، بلکه به سود هم دست می یابند. به این ترتیب سود دهی حاصل از آن از مزیت های سرمایه گذاری محسوب می شود. 

 

  1. البته شناخت و اگاهی درمورد روش های سرمایه گذاری و آگاهی از اصول و ریسک ان نیز از موارد مهمی به شمار می رود که  در روند سوددهی نهایی تاثیر زیادی دارد. زیرا در صورت اشتباه و انتخاب روش های نادرست و عدم بررسی عواقب و یا نتیجه کار ، ممکن است نتیجه خوبی به دنبال نداشته باشد. انتخاب راه درست و سرمایه گذاری های مناسب همیشه بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.
  2. سرمایه گذاری در علم اقتصاد به معنای خرید کالایی می باشد که در حال حاضر مصرف نشده و روند افزایش قیمت نیز دارد . اما ممکن است ، فرد در آینده به آن کالا  نیاز پیدا کند  و به این ترتیب ، آن کالا برای فرد قابل فروش و تبدیل می شود. به تعبیری ، سرمایه گذاری  ، به معنای این است که فردی به عنوان مثال سهامی را خریداری کرده و اینطور پیش بینی می کند که این سهام در آینده افزایش قیمت پیدا کرده و برای او سود خواهد داشت. به همین ترتیب ، سهام را درآینده  به قیمت بالاتر فروخته و به سود خوبی دست پیدا می کند.

 

  1. هدف سرمایه گذاران معمولا ، به منظور رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی ازمنافع آن در آینده ، می باشد. معمولا ، سرمایه گذاران ، ممکن است  سرمایه خود را به مدت طولانی و طی  سال ها و دهه ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند.  البته سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. در اقتصاد شرکت ها ، سرمایه گذاری شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد ، بهتر می توان فعالیت ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست یافت.

  2. گزارش مالی
  3. سرمایه گذاری توسط اشخاص به این صورت است که در طی آن افراد حقیقی ، دارایی ها و یا پول خود  را سرمایه گذاری می کنند. مانند سپرده گذاری در بانک ها و یا سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ، که این کار نیز به منظور دریافت سود می باشد.  . در این سرمایه گذاری ها ، معمولا افراد همراه با پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری ، به کسب درآمد می پردازند. اما این نکته را نیز باید گفت که هر نوع سرمایه گذاری ، در صورتی که بر طبق شناخت روند کسب و کار و یا اقتصاد نباشد ، نتیجه آن لزوما سود دهی نخواهد بود. سرمایه گذاری به منظور افزایش حجم سرمایه و یا ثبات آن ایجاد می شود. همچنین سرمایه گذاری شامل اختصاص مخارجی برای تولید کالاهایی است که ممکن است در حال حاضر قصد فروش آن ها مد نظر نباشد. سرمایه گذاری در واقع ، عبارت است از عدم مصرف منابع مالی در زمان حال و به جریان انداختن منابع مالی به عنوان سرمایه ، با این امید  که در آینده  سود بیشتری به دست آید. البته در این روند  ، موارد مهمی مانند نرخ سود ، بهره ، تورم و غیره نیز باید مد نظر قرار گیرد.

 

  1. گزارش مالی
  2. مهم ترین مسئله پذیرفتن این حقیقت است که در هر نوع سرمایه گذاری ، بدون شک ریسک هم وجود دارد. شناخت کلی و بررسی ریسک های احتمالی در سرمایه گذاری نقش موثری در عکس العمل های درست و منطقی دارد. از این طریق در اختصاص دادن دارایی ها  و مدیریت سرمایه گذاری ،  بهتر می توان عمل کرد. نکته دیگر این است که گزینه ها و مواردی که قرار است در آن سرمایه گذاری انجام شود ،  با توجه به میزان ریسک آن بررسی شود. به این ترتیب می توان با جدیت بیشتر و به صورت قانون مند روش بهتری را انتخاب کرد. یک سرمایه گذار،  زمانی با ریسک مواجه می شود که اطمینان زیادی به بازدهی و سود دهی مورد انتظار خود درآینده نداشته باشد. به همین دلیل مدیریت ریسک سرمایه گذاری ،  یکی از موارد مهم در این زمینه می باشد که اکثر شرکت ها نیز به منظور جلوگیری از زیان های احتمالی آن را به کار می برند.
  3. موسسه حسابداری آرمان پرداز خبره

 

  1. سرمایه گذاری کوتاه مدت
  2. سرمایه گذاری کوتاه مدت شامل سپرده ای است که به صورت نامحدود  قابل  واریز و  برداشت باشد.  این نوع سپرده سرمایه گذاری از جمله منابع ارزان قیمت محسوب می شوند. در سپرده های کوتاه مدت بانکی ، میزان سود دهی کمتر از یک سال می باشد. سپرده کوتاه مدت در هر زمانی قابل برداشت است. همچنین این حساب قابل افزایش و یا کاهش می باشد . با درخواست مشتری ، سود سپرده گذاری کوتاه مدت ، به صورت ماهانه از طرف بانک واریز می شود. البته چنانچه این نوع سپرده پیش از یک ماه برداشت شود هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد.
  3. موسسه حسابداری آرمان پرداز خبره

 

  1. سرمایه گذاری بلند مدت
  2. از طریق سپرده سرمایه گذاری بلند مدت ، افراد سرمایه خود را به مدت طولانی و بلند مدت در بانک سپرده گذاری می کنند. و ازاین طریق می توانند در فعالیت های بلند مدت شرکت کنند. اما باید متذکر شد که برداشت به صورت نامحدود نبوده و فرد نمی تواند هر زمانی که بخواهد وجه سپرده خود را برداشت کند. در واقع می توان گفت که سپرده سرمایه گذاری بلند مدت ، سپرده ای است که افراد به منظور سرمایه گذاری و دریافت سود بیشتر نزد بانک گذاشته و به میزان سرمایه خود در سود حاصل از سرمایه گذاری بهره مند می شوند. حساب سپرده بلند مدت نوعی سپرده گذاری است که به مدت معینی مثلا دو ، سه ، چهار و یا پنج سال در بانک مورد نظر قرار داده شده و سود دریافت می کند. درسپرده بلند مدت فرد نمی تواند مبلغ سپرده گذاری شده را از یک بانک به بانک دیگر انتقال دهد.
  3. گزارش مالی
  4. موسسه حسابداری آرمان پرداز خبره

گزارش مالی

  1. مزایا و معایب سرمایه گذاری بانکی

  2. اکثر افراد به دنبال محل امنی برای نگهداری وجوه و پول نقد خود هستند. اولین فکری که به ذهن افراد می رسد ، معمولا بانک ها هستند. در اینکه کدام بانک انتخاب شود ، هر فردی بنا به شرایط و درخواست خود ، بانک دلخواه خود را انتخاب می کند. شرایط همه بانک ها در نحوه سپرده گذاری و همچنین مدت و میزان سود دهی تقریبا یکسان است. بانک و سپرده گذاری در بانک معمولا برای افرادی که قصد سپرده گذاری و نگهداری وجوه نقد خود را دارند ، معمولا محل امنی به حساب می آید

      و به همین دلیل اطمینان مردم به بانک ها نوعی مزیت محسوب می شود. زیرا افراد مطمئن هستند که وجوه نقد خود را در محلی به امانت گذاشته اند که علاوه بر نگهداری پول شان ، می توانند به صورت ماهانه و یا سالانه سود دریافت کنند. همین موضوع باعث شده است که مردم به بانک ها روی اورده و بر خلاف سود دهی بسیار پایین بانک ها ، وجوه نقد خود را سپرده گذاری کنند.

 

  1. اما در این میان باید به برخی موارد مهم نیز اشاره کرد. شعار هایی مانند 20 تا 30 درصد سود سالیانه ، کارت های هدیه و جایزه های فراوان، در مدت کوتاهی سود خود را چند برابر کنید ، اینترنت بانک همراه همیشگی شما ، هزاران خدمات دیگر و تمام این جملات تنها بخشی از تبلیغات تمام بانک ها و موسسات اعتباری هستند که درصدد جذب سرمایه شما بوده و در واقع به دنبال این هستند که پول هنگفت و زیادی را نصیب خود کنند.

گزارش مالی

  1. تمام بانک ها از همان اولین روز تاسیس ، سود ده بوده اند و معمولا به صورتی عمل می کنند که تا 99 درصد سود می کنند . حتی در زمانی که دچار ورشکستگی هم شوند باز هم صاحبان بانک ها ضرر نکرده و در عوض این سپرده گذاران هستند که مجبور هستند جور این ورشکستگی و بی تدبیری صاحبان بانک ها را بکشند. از جمله معایب سپرده گذاری در بانک ها این است که میزان سود پول سپرده گذاری شده ، حالا چه کوتاه مدت و یا بلند مدت بسیار کم بوده و ارزش سپرده گذاری را ندارد زیرا نسبت به پولی که سپرده می شود ، سود ناچیزی عاید افراد می شود. نکته دوم این که ممکن است بانک و یا موسساتی که افراد در آن سپرده گذاری کرده اند ، دچار ورشکستگی شده ، تعطیل و یا پلمپ شود. در این هنگام این افراد هستند که کاملا دچار ضرر و زیان شده و سرنوشت پول هایی که سپرده کرده اند ، نامعلوم خواهد بود. در بسیاری از موارد نیز تمام پولی که سپرده کرده اند از دست می رود و یا ممکن است تنها مبلغ ناچیزی به آن ها برگردانده شود.

 

  1. لازم به ذکر است بانک ها و موسسات صرفا مالی ، سپرده های مشتریان را با سود های بسیار بالاتر در اختیار اشخاص و شرکت های دیگر قرار می دهند. آن ها سود کمی به سپرده گذار داده و بیشتر سود دریافتی ، نصیب خودشان خواهد شد. به علاوه رانت ها و پول های کلانی که در قالب وام و سرمایه به افراد خاص پرداخت می کنند ، هیچ گونه ضمانتی برای برگشت آن وجود ندارد و متاسفانه ، همین موضوع عاملی است تا شاهد ایجاد مشکلات فراوانی در بخش سپرده گذاری برای سپرده گذاران در برخی از موسسات باشیم.
  2. موسسه حسابداری آرمان پرداز خبره

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...