مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟

در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم.

با ما تا آخر این نوشته همراه باشید.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد و کسب و کارها مسائل مربوط به مالیات و امور مالیاتی است.

همان‌طور که می‌دانید، قوانین مالیاتی گاهی سخت و پیچیده هستند و الزام پرداخت مالیات نیز می‌تواند به سردرگمی بیشتر افراد دامن بزند.

در این مواقع بهترین و ساده‌ترین راه کمک گرفتن از یک حرفه‌ای است.

اگر روزی خواستید از یک مشاور مالیاتی به صورت حرفه ای مشاوره بگیرید بهتر است بدانید که چه انتظاراتی باید از او داشته باشید.

مشاور مالیاتی یا همان وکیل مالیاتی یک فرد متخصص، تحصیل‌کرده و باتجربه در حوزه‌های مالی و حسابداری است که علاوه بر تسلط به دانش حسابداری و حسابرسی، اشراف کاملی به حقوق و قوانین مالیاتی داشته و تجربه‌ی اداره‌ی پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارد و در مورد مسائل مالی و قوانین مالیاتی به مشتریان خود مشاوره می‌دهد.

فهم و درک مسائل مالیاتی پیچیده و سخت است ولی با این‌حال مشاوران مالیاتی با کلمات و جملات ساده این مفاهیم را برای مشتریان خود قابل‌فهم می‌کنند.

به علت اینکه این قوانین و مقررات حقوقی مدام در حال تغییر و به‌روز شدن هستند، مشاور مالیاتی حرفه‌ای باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کند تا بتواند به مشتریان خود کمک کند.

مشاوران مالیاتی گاهی اوقات عضو ثابت یک شرکت نیستند و تنها نقش مشاور و مشورت دهنده در امور مالی به مدیران شرکت‌ها را دارند و قراردادهایی چندماهه با شرکت‌ها تنظیم می‌کنند.
تماس با وکیل مالیاتی کسب و کار شما

مالیات چیست؟

به زبان ساده، مالیات پولی است که افراد حقیقی یا حقوقی باید به دولت‌ها بپردازند.

پولی که به عنوان مالیات پرداخت می‌شود صرف هزینه‌های عمومی و دولتی مثل پرداخت حقوق کارمندان دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، هزینه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، پروژه‌های عمرانی، ساخت جاده و موارد این چنینی می‌شود.

پرداخت مالیات می‌تواند کمک بزرگی به رشد اقتصادی و رفاهی یک جامعه داشته باشد.

پرداخت مالیات از اهمیت خاصی برای دولت‌ها برخوردار است؛ به همین دلیل، کشورها و دولت‌ها قوانین سفت و سختی برای مالیات وضع کرده‌اند و عدم تبعیت از این قوانین می‌تواند تبعات سنگینی برای افراد و کسب و کارها در پی داشته باشد.

مالیات انواع مختلفی دارد که هر کدام شامل قوانین خاص خود هستند.

ضمن اینکه قوانین مالیاتی به طور مستمر و بنابر شرایط اقتصادی دچار تغییرات و اصلاحات می‌شوند.

همین پیچیدگی انواع مختلف مالیات در کنار تغییرات قوانین مربوطه است که نیاز به مشاور مالیاتی و مشاوره مالیاتی را توجیه پذیر می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، کلیه فعالان اقتصادی که برای دریافت پول از مشتریان و یا کسب درآمد از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، باید برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنند.

مشاور مالیاتی کیست؟

به راستی مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کسی است که به مشتریان خود کمک می‌کند تا با اتخاذ تصمیمات درست در خصوص مسائل مالیاتی و به حداقل رساندن میزان مالیات بر طبق قوانین مالیاتی، درآمد افراد یا کسب و کارها را به حداکثر برساند.

وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی بعد از مصاحبه با مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات کافی از وضعیت مالی افراد و شرکت‌ها استراتژی‌هایی می‌چینند تا با استفاده از قوانین مربوط به کسورات و معافیت‌های مالیاتی به کاهش دیون مالیاتی مشتریان کمک کنند.

مشاوران مالیاتی این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهند که تمامی امور مالیاتی آن‌ها بر طبق قوانین مالیاتی و تعهدات قانونی انجام می‌شود.

مشاور مالیاتی چه کاری انجام می‌دهد؟

وظایف یک مشاور مالیاتی بنابر زمینه کاری و حوزه‌ای که روی آن تمرکز دارد می‌تواند متفاوت باشد.

یک مشاور مالیاتی خوب از حل مشکلات مشتریان و تعامل و ارتباط با دیگران لذت می‌برد و در کار خود دقت و صداقت دارد.

وظیفه اصلی مشاور مالیاتی رسیدگی و حل مسائل مختلف مالیاتی مشتریان است.

مشاوران مالیاتی، در وهله اول، اطمینان حاصل می‌کنند که مشتریان از قوانین و مقررات مالیاتی پیروی می‌کنند.

همچنین با استفاده از تخصص و دانشی که پیرامون قوانین مالیاتی دارند به افراد و کسب و کارها کمک می‌کنند تا دیون خود را پرداخت کنند. آن‌ها با کاهش درآمدهای مشمول مالیات و با استفاده از کلیه تعدیلات، کسورات و اعتبارات مالیاتی سعی می‌کنند که دیون و بدهی‌های مالیاتی مشتریان را به حداقل برسانند.

برخی از مشاوران مالیاتی در حوزه‌های خاصی از قوانین مالیاتی تخصص دارند، در حالیکه برخی دیگر رویکردهای عمومی‌ را پیش می‌گیرند.

معمولا، مشاوران مالیاتی وظیفه تهیه و ارائه گزارشات و اظهارنامه مالیاتی مشتریان را به عهده می‌گیرند و یا اطلاعات و توصیه‌های لازم برای پر کردن اظهارنامه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

آن‌ها به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند، به آماده کردن پرونده مالیاتی و وضعیت مالیاتی مشتریان کمک می‌کنند و اطلاعات را تحلیل می‌کنند تا از قانونی بودن روندها اطمینان حاصل کنند.

مشاور مالیاتی کیست ؟ تماس با مشاور مالیاتی مشاغل

چرا به مشاور مالیاتی، وکیل مالیاتی نیز گفته می‌شود؟

یک مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی، به لحاظ حقوقی دارای درجه وکالت نیست، اما در پرونده‌های مالیاتی با گرفتن وکالت‌نامه از سوی شرکت، مأمور رسیدگی و دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی می‌شود.

وکیل مالیاتی به قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالیاتی تسلط داشته و با اشراف بر استانداردهای مالی تعیین‌شده از سوی سازمان حسابرسی، به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت می‌پردازد.

با توجه به کار انجام‌شده از سوی مشاور مالیاتی در پروسه‌های دادرسی مالیاتی و روند حقوقی آن، به مشاور مالیاتی وکیل مالیاتی نیز اطلاق می‌شود.

مشاور مالیاتی کیست

مشاوره مالیاتی چه مسائلی را شامل می‌شود؟

به طور کلی، اصلی‌ترین مواردی که در مشاوره مالیاتی مورد توجه مشاوران است شامل این موارد می‌شود:
• تهیه و آماده سازی فرم‌های مالیاتی
• برقراری ارتباط با مشتریان و مراجع قانونی و حقوقی
• ارائه مشاوره در خصوص مسائل حقوقی و تشریفات اداری
• ارائه مشاوره مالی و مالیاتی به کسب و کارها، شرکت‌ها و سازمان‌ها
• ارائه خدمات حسابداری
• حفظ و نگهداری رسیدها و سوابق مالیاتی مشتریان

وظایف و زمینه های فعالیت مشاور مالیاتی

اینکه لازم نیست به کسب و کار خاصی مشغول باشید، تا درگیر پیچیدگی‌های قوانین مالیاتی و چالش‌های موجود در سازمان امور مالیاتی شوید، یک حقیقت غیر قابل انکار است.

تماس با مشاور مالیاتی خود

مشاور مالیاتی چه خصوصیاتی دارد؟

مشاور مالیاتی باید مهارت بالایی در برقراری ارتباط با دیگران، تفکر انتقادی و حل مسائل پیچیده داشته باشد.

از آنجایی‌که مشاور مالیاتی با عموم افراد سروکار دارد، باید در مقوله خدمات مشتریان و تعامل بین فردی نیز تبحر داشته باشد.

او باید شنونده خوبی باشد تا شرایط و وضعیت مالی مشتریان را درک کند و بفهمد آن‌ها چه نیازی دارند و چگونه باید به آن‌ها کمک کند.

همچنین باید گوینده و نویسنده خوبی باشد تا بتواند از طریق کلامی و نوشتاری با دیگران ارتباط برقرار کند.

مشاورین مالیاتی باید بتوانند اطلاعات حقوقی و قانونی پیچیده را رمزگشایی کنند.

وی باید کار کردن با اعداد و ارقام را خوب بداند، مرتب و منظم باشد و به جزئیات توجه ویژه‌ای کند.

همچنین، مهارت در تحقیقات و کنکاش‌های حقوقی و فهم قوانین مدنی، نظام نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، قوانین دولتی و مقررات صنفی نیز می‌تواند کمک بزرگی به مشاور مالیاتی کند.

باید اهل منطق و برهان باشد تا بتواند برای حل مشکلات رویکردهای استراتژیک تدوین کند.

نحوه استفاده و کار با فناوری‌های جدید، مثل نرم افزار حسابداری، ایمیل، نرم افزارها و ابزارهای تحلیل داده‌های مالی و نرم افزارهای تهیه گزارشات مالی و اظهارنامه مالیاتی را به خوبی می‌دانند.

آنها باید بتوانند به راحتی با کامپیوتر کار کنند.

مشاوران مالیاتی حرفه‌ای در دفاتر اداری کار می‌کنند و برای انجام کارهای خود از برنامه‌ها و نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می‌کنند.

برای برقراری ارتباط با مشتریان از تلفن استفاده کرده و ممکن است از دفترچه‌های راهنمایی که در خصوص قوانین مالیاتی تهیه شده در موارد حاد و پیچیده کمک بگیرند.

بسیاری از شغل‌های مرتبط با مشاوره مالیاتی به تجربه و سابقه کار مرتبط نیاز دارند.

حداقل مدرک دانشگاهی برای این شغل مدرک کارشناسی در حوزه‌های اقتصاد، امور مالی و حسابداری یا حقوق است.

اما مهم‌تر از هر چیز، آشنایی کامل با قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی است.

مشاوران مالیاتی در کدام سازمان‌ها مشغول به کار هستند؟

سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مشاور مالیاتی استخدام می‌کنند.

برای نمونه، موسسسات خدمات مالی و حسابداری، موسسات مشاوره مالیاتی، سازمان‌های حقوقی و غیره از مشاوران مالیاتی و تخصص آن‌ها سود می‌برند.

همچنین نهادها و سازمان‌های دولتی به مشاور مالیاتی نیاز دارند.

سازمان‌ها و ادارات وابسته به امور مالیاتی کشور، شرکت‌های بین‌المللی و برخی بنیادها و نهادهای غیرانتفاعی نیز مشاور مالیاتی استخدام می‌کنند.

مسئولیت‌های مشاور مالیاتی چیست؟

یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای ممکن است پست‌ها و منصب‌های مختلفی داشته باشد که بنابر هر موقعیت مسئولیت‌ها و وظایف مختلفی شامل حال او می‌شود.

تعیین دیون مالیاتی

مشاور مالیاتی مشخص می‌کند که مشتری او چه مقدار بدهی مالیاتی دارد.

در برخی موارد نیز مازاد پرداختی مالیاتی را تعیین می‌کند.

آن‌ها با استفاده از کامپیوتر و ماشین حساب و طبق دستورالعمل‌های فرم‌های مالیاتی مبلغ دقیق را محاسبه می‌کنند.

آنها در موارد لازم و برای اطمینان از صحت محاسبات خود از جداول مالیاتی کمک می‌گیرند.

مصاحبه با مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات

مشاوران مالیاتی با مشتریان خود مصاحبه کرده و اطلاعات مالی و مالیاتی مرتبط را جمع‌آوری می‌کنند.

این اطلاعات مواردی مثل درآمدهای مشمول مالیات مشتریان، کمک هزینه‌ها و هزینه‌های قابل کسر را شامل می‌شود.

در برخی موارد، از همین اطلاعات برای تهیه اظهارنامه مالیاتی استفاده می‌شود.

گاهی نیز این اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا خودشان اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند.

استفاده از فناوری

اصولا کارفرمایان انتظار دارند که مشاوران مالیاتی با فناوری‌های جدید آشنا باشند و کارها و وظایف خود را با کمک و از طریق آن‌ها انجام دهند.

برای مثال، استفاده از نرم افزارهای حسابداری، ایمیل، برنامه‌های صفحه گسترده مثل اکسل، نرم افزارهای تحلیل داده و نرم افزارهای مالیاتی برای مشاوران مالیاتی لازم و ضروری هستند.

ارائه اطلاعات به مشتریان

اغلب مشتریان مشاور مالیاتی استخدام می‌کنند تا برای آن‌ها اطلاعات جمع کند و در خصوص قوانین حقوقی و مالیاتی تحقیق و کنکاش کند.

مشاور مالیاتی باید بداند چطور داده‌ها و اطلاعات موردنیاز مشتری را در اختیار او قرار دهد تا بتواند فرم‌های مالیاتی را به نحو صحیح و کامل پر کند.

همچنین باید بتواند قوانین مالیاتی و حقوقی را به صورت واضح و قابل فهم برای افراد حقیقی و حقوقی توضیح دهد.

درک قوانین و مقررات مالیاتی

از آنجایی‌که قوانین مالیاتی مدام در حال تغییر هستند، مشاوران مالیاتی باید همواره دانش خود را به روز نگه دارند تا بتوانند اطلاعات درست و موثق به مشتریان بدهند.

این امر می‌تواند از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی مستمر، عضویت فعال در نهادها و انجمن‌های مرتبط با مشاوران مالیاتی و یا حضور در همایش‌ها حاصل شود.

چطور امور مالیاتی کسب و کار خود را سامان دهیم؟

مشاور مالیاتی کیست ؟ با پاسخ به این سوال می توانیم خود را برای رها سازی از مشکلات مالیاتی کسب و کار خودمان آماده کنیم.

همان طور که گفتیم، یکی از راه‌های رسیدگی به امور مالیاتی کمک گرفتن از مشاوران مالیاتی است.

اما بهتر است قبل از اینکه کار از کار بگذرد فکری برای سروسامان دادن به وضعیت مالی و مالیاتی کسب و کار خود کنیم.
این روزها، به لطف فناوری‌های جدید، خیلی راحت می‌توانید مسائل و مشکلات مربوط به امور مالیاتی را حل و فصل کنید.

طبق قوانین و مقررات اداره دارایی و امور مالیاتی کشور، مشاغل مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه گزارشات معاملات فصلی هستند.

بر همین اساس، نرم افزار حسابداری علاوه بر ارائه امکانات گوناگون برای هر صنف، مورد تایید اداره دارایی بوده و گزارشات فصلی را در قالب یک فایل برای بارگذاری در سامانه معاملات فصلی ارائه می‌کند.

به همین سادگی می‌توانید بخش بزرگی از دغدغه‌های خود را حل کنید.

تماس با مشاور مالیاتی شرکت ها

مشاور مالیاتی کیست

مسئولیت‌ها و توانایی‌های مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی کیست و چه وظایفی دارد؟

متقاضیان کارشناس مشاور مالیاتی شامل شرکت‌های بزرگ مالیاتی و حسابداری، مؤسسات مالی، شرکت‌های بزرگ قانونی، شرکت‌های چندملیتی و بسیاری از ادارات دولتی هستند.

چراکه قبل از شروع فرآیند مالی، شرکت‌ها و حسابداران باید بدانند واحد تجاری‌شان مشمول چه مالیاتی است و چگونه باید رسیدگی کنند.

هم‌چنین باید بدانند چگونه ممکن است جرائم و مالیات سنگین متحمل آن‌ها شود و با کمک کارشناس امور مالیاتی چگونه از این چالش‌ها بگذرند.

  • انجام تحقیقات در مورد قوانین مالیاتی
  • مشاوره در مورد نحوه‌ی تنظیم دفاتر قانونی
  • مشاوره در خصوص تهیه‌ی اسناد و مدارک مالی
  • استراتژی با مشتریان برای به حداقل رساندن بدهی مالیاتی
  • انجام امور مربوط به ثبت‌نام ارزش‌افزوده
  • ارتباط با مشتریان برای توضیح موارد مالیاتی و کمک به آن‌ها برای درک بهتر نیازهای مالی آینده
  • آماده‌سازی بازپرداخت مالیات
  • مشاوره در مورد پیگیری اعتراض‌های مالیاتی
  • تحلیل سیستم‌های مالی
  • نگه‌داشتن مشتریان با تعهدات مالیاتی خود
  • تحلیل گردش مالی جاری و روزانه
  • تهیه اسناد و مدارک مالی
  • مشاوره مالیاتی در خصوص معافیت‌های مالی مالیاتی
  • انجام محاسبات تخصصی و پیچیده
  • تحقیق منظم در خصوص آخرین قوانین و مقررات مالیاتی وضع‌شده و کسب اطلاع از آخرین تغییرات
  • تجزیه‌وتحلیل و بررسی این قوانین طی روندی منظم
  • ملاقات با مشتری‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی به آن‌ها درباره تغییرات قوانین مالیاتی

ارتباط با آرمان پرداز خبره

ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

تفاوت بین حسابدار و مشاور مالیاتی

ازنظر بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل، مشاور مالیاتی همان حسابدار است در حالی‌که با وجود شباهت‌های کاری، تفاوت‌های زیادی میان تخصص‌های یک حسابدار و مشاور مالیاتی وجود دارد.

حسابدار به‌عنوان عضو داخلی یک شرکت محسوب می‌شود که به‌صورت تمام‌وقت در شرکت مشغول به کار است و وظیفه‌ی تدوین و بررسی سوابق مالی شرکت، پرداخت به‌موقع مالیات‌ها و همچنین افزایش کارایی شرکت را دارد.

مشاور مالیاتی عضو داخلی شرکت نیست و ممکن است قرارداد چندماهه داشته باشد .

وظایفش علاوه بر وظایفی مانند حسابرسی و رسیدگی به پرداخت مالیات‌ها که با حسابدار یکی است، مسئولیت‌هایی در خصوص تعیین استراتژی‌های مالی شرکت نیز دارد و با تخصص و مهارتی که دارد می‌تواند احتمال نتیجه‌بخشی استراتژی مالی شرکت را در بلندمدت بررسی کند و روش‌هایی را برای سنجش شانس موفقیت استراتژی به کار گیرد.

حسابدار به‌عنوان حسابرس در شرکت مشغول است و مسئولیتی در قبال موفقیت و عدم موفقیت شرکت ندارد ولی مشاور مالیاتی مسئول موفقیت مالی شرکت است.

حسابدارها به علت وظیفه‌ی حسابرسی در این حوزه مهارت زیادی دارند و سعی می‌کنند مهارت‌هایی در مورد نرم‌افزارهای حسابداری به دست بیاورند ولی مشاوران مالیاتی از دانش خود بیشتر در حوزه‌ی مدیریتی استفاده می‌کنند و همچنین در برنامه‌ریزی مالی و سرمایه‌گذاری مهارت دارند.

برای استخدام یک مشاور مالی و یا مشاور مالیاتی باتجربه باید چه کرد؟

برای اینکه مسیر مالی شرکت اصلاح شود مدیرعامل تصمیم می‌گیرد یک مشاور مالی و مالیاتی باتجربه و موفق را به کار بگیرد تا بتواند به‌خوبی راه‌حل‌هایی ارائه دهد.

این افراد را مدیرعامل می‌تواند به کمک تاجران و مدیران شرکت‌های موفق انتخاب کند تا بتوانند به شرکت برای رسیدن به اهداف کمک کنند.

در بعضی‌اوقات مدیرعامل نمی‌داند برای چه کاری می‌تواند مشاور مالی استخدام کند. از نظر حقوقی نیز استخدام این‌گونه افراد برای شرکت بسیار مفید است.مشاور مالیاتی کیست

میزان دستمزد مشاور مالی و مشاور مالیاتی به چه عواملی مربوط است؟

مهم‌ترین مسئله‌ای که برای انتخاب یک مشاور مالی و مالیاتی موردنظر قرار می‌گیرد، میزان حقوق و دستمزد وی است.

همان‌طور که مشخص است مشاوران مالی کارکشته و متبحر دارای دستمزدهای بالاتری نسبت به مشاوران مالی عادی هستند.

به بیانی دیگر مشاور مالی که بتواند شما را در زمینه‌های درست مالی و انجام سرمایه‌گذاری‌های پرسود و جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های زیان آور راهنمایی کند، درخواست دستمزد بالایی نیز خواهد داشت.

بیشتر مشاوران مالی شرکت ها به صورت درصدی کار می‌کنند، این بدان معناست که آنها یک بخش از حقوق خود را ثابت دریافت می‌کنند و بخش دیگر را به صورت پورسانتی محاسبه می‌کنند.

بهتر است بدانید که مشاور مالی و مالیاتی باتجربه و موفق پورسانت خود را بیش از میزان دارایی‌های شرکت محاسبه می‌کنند.

مراقب باشید به مشاور و یا وکیل مالیاتی حقوقی بیش از درآمد شرکت پرداخت نکنید.

تفاوت نقش مشاور مالی و مالیاتی در زمینه‌های مختلف

مشاوران مالی شرکت‌ها به صورت گروهی فعالیت می‌کنند که این کار از نظر حقوقی برای شرکت‌ها بسیار مفید است.

در نتیجه مشاوران مالی متناسب با زمینه کاری خود پیشنهاداتی را به شرکت ارائه می‌دهند.

مثلا اگر مشاور مالی در شرکت صنعتی فعالیت می‌کند باید در این زمینه محاسبه مبلغ تمام شده محصول و یا یک کالا را ارائه دهد.

همچنین اگر مشاور مالی در زمینه دولتی کار می‌کند، در مورد بودجه، ثبت و کنترل آن مشاوره‌هایی را ارائه می‌دهد. اگر مدیران نیز به مسائل حقوقی آگاه باشند برای شرکت بسیار مفید است.

در انتها توصیه می‌شود برای شرکت خود از مشاورانی را برای انجام و رسیدگی به فعالیت‌های حقوقی مالی و مالیاتی استفاده کنید، همچنین از یک وکیل خبره و باتجربه در این زمینه مشورت بخواهید.

تماس با مشاور مالیاتی

بهره‌گیری از مشاوره مالیاتی مستمر جهت پشتیبانی مالیاتی

در این شیوه با قراردادی که شرکت شما با شخص مشاور جهت انجام مشاوره مالیاتی منعقد می‌کند، کارشناس مالیاتی در ساعات مقرر تعیین‌شده در شرکت حضور میابد و ضمن پاسخگویی به سؤالات مالیاتی و ارائه مشاوره مالیاتی، به بررسی و نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی می‌پردازد.

نحوه انجام کار و میزان وظایف مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی در این شیوه، به نحوه قرارداد فی‌مابین شرکت شما و مشاور مالیاتی بستگی دارد.مشاور مالیاتی کیست

بهره‌گیری از وکیل مالیاتی جهت حل موردی یک پرونده مالیاتی

در این شیوه درصورتی‌که پرونده مالیاتی شما در اداره مالیات دچار مشکل شده باشد، با مراجعه و بستن قرارداد با وکلای مالیاتی ، وظیفه رسیدگی به پرونده و رفع نواقص آن بر عهده مشاور مالیاتی قرار می‌گیرد.

طبیعی است که قرارداد شما تنها مربوط به یک پرونده مالیاتی مشخص است و پس از بسته شدن پرونده قرارداد شما نیز با مشاور مالیاتی به پایان می‌رسد.

بهره‌گیری از مشاور مالیاتی جهت ثبت کلیه قراردادها و صورت‌های مالی

در این شیوه، مشاور مالیاتی وظیفه ثبت و نظارت کامل بر کلیه قراردادها و صورت‌های مالی و بیمه‌ای را بر عهده دارد.

مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی وظیفه دارد یا با حضور در محل شرکت شما در مواقع لازم و یا به‌صورت مکاتبه‌ای، تمامی مسائل مالی شرکت را زیر نظر بگیرد تا از بروز هرگونه مشکل مالیاتی احتمالی جلوگیری کرده و حتی با راهکارهای خود باعث صرفه‌جویی در منابع مالی شرکت شما شود.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...