مشاور مالی چه کسی است؟

مشاور اقتصادی همان رایزن مالی است که همان تعریف شغلی و درامد را دارد. تعداد کمی از حرفه ای ها عناوین مختلفی برای انچه انجام می دهند دارند. مفاهیم مختلفی از جمله رایزن مالی و برنامه ریز مالی ، رایزن ثروت و مشاور سلامتی، مشاورمالی و راهنمای مالی وجود دارند. این اسامی عجیب همه را گیج می کند چه رسد به افرادی که خود این شغل را دارند.

کسانی که بدنبال کار در حوزه مالی هستند، از اسامی و تعریف های این  کارهای مالی گیج می شوند. در این مقاله یکی از گیج کننده ترین عناوین مالی یعنی مشاور مالی را بررسی می کنیم.

آرمان پرداز-مشاور مالیاتی-استخدام مشاورمالیاتی

برای درخواست حسابدار یا مشاور مالی فرم زیر را پر کنید

[gravityform id=1 title=false description=false ajax=true]

مشاوره مالی چه کسی است؟

نام دیگر مشاور مالی رایزن مالی است. درنهایت هیچ فرقی بین این دو عنوان وجود ندارد. این عناوین ابزارهای مالی وسیعی هستند تا برای جذب نوع مشخصی از مشتریان که موردنظر شرکت است درخواست دهند.

در نتیجه باعث می شود  تا این موضوع به یک مسئله بحث برانگیز در صنعت سرویس های مالی تبدیل شود. جان اندرسون مدیرعامل شرکت راهبردهای مدیریتی پرکتیس میگوید:  

” در صنعت و تجارت ما هیچ قاعده و قانونی در مورد اینکه شخص باید خود را چه بننامد وجود ندارد.برای من این مسئله برای مشتری که دنبال مشاوره می گردد و همچنین شرکت مشاوره دهنده ای که می خواهد خدمات خود را تفکیک کند، یک مشکل است. “

در صنعتی پر از مفاهیم تخصصی و بازاریابی پیچیده، افزودن ابهامات بیشتر بنظر نامناسب است. اما هنوز شرکت ها اصرار می کنند. بعضی شرکت ها مثل TD Ameritrade , Charles Schwab, Fidelity Investments عبارت رایزن را معادل با مشاور مالی بکار می برند. Mercer رایزن را مشاور سلامت مالی می داند.

وقتی در مورد نامگذاری عناوین از انها پرسیدیم ، Fidelity Investments جواب داد: ” مشتری هایی که از خدمات سرویس Fidelity استفاده می کنند با یک مشاور مدریت ثروت ارتباط دارند و مشتری هایی که نیاز به مشاوره بیشتر دارند با یک مشاوره مالی در ارتباط خواهند بود.در هر دو مورد مشتری ها با مشاورینشان یک ارتباط یک به یک دارند.

 

TD Ameritrade فراتر ازین هم رفته است. این شرکت مورد دیگری به تعریف مشاور ارشد مالی خود بدین صورت اضافه کرد: ” افرادی که لیاقت این شغل را دارند ممکن است عنوان و مسئولیت های شغلی مشابه رایزن های مالی، مدیران رایزنی ثروت، مدیریت ثروت، برنامه ریز مالی،برنامه ریزی مالی و رایزن سرمایه گذاری داشته باشند.”

بنابراین درواقع مشاور مالی همان رایزن مالی،برنامه مالی یا مدیریت سرمایه گذاری است. 

شرکت های حسابداری و جایگاه آنها در کسب و کار های نوین شرکت حسابداری حسابداری، حسابرسی، صورت های مالی حسابداری برای شرکت ها هم از منظر اطلاع و اشراف مدیران و تصیم گیران بر جنبه های مالی و اقتصادی فعالیت ها

مشاور مالی چه کاری انجام می دهد؟

  • راهنمایی های مالی و روش های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارائه می دهد که نیاز دارند توانایی خلاصه کردن مفاهیم پیچیده مالی به استراتژی های عملی را داشته باشند.
  • فعالانه در جستجوی مشتریان جدید است.
  • با سمینار های مختلف مشتریان فعلی و اینده را جذب می نند.
  • با مشتریان روابط قوی و پایدار برقرار می کند.
  • با متخصصان مالی مثل وکیل ها ، حسابداران و مدیران سرمایه گذاری همکاری میکند تا مطمئن شود همه نیازهای مالی مشتریان براورده می شود.

از اخبار و رویدادهای مالی بروز که ممکن است روی مشتریان تاثیر بگذارد اگاه است.

خدمات حسابداری

تحصیلات لازم برای شغل مشاور مالی

مشاوران مالی باید لیسانس داشته باشند یا معادل ان سابقه تجربه کاری داشته باشند. لیسانس می تواند از هر رشته ای باشد اما تجارت و امور مالی ارجح است و ممکن است در بین متقاضیان استخدام مورنظر، فرق بگذارد.

زمانی که کار خود را شروع کردید باید مجوزهای تنظیم مقررات صنایع مالی (FINRA) را دریافت کنید. این می تواند بسته به زمینه یا وظایف کاریتان باشد. اکثر مشاوران مالی به مجوزهای  (امتحان یکپارچه حقوق دولتی ترکیبی) series 66  و (امتحان نماینده اوراق بهادار عمومی) series 7 نیاز دارند.

Series 66 را ی تواند با ترکیبی از ) امتحان حقوقی نمایندگی اوراق بهادار)series 63 و (آزمون حقوق مشاور مشاور سرمایه گذاری یکنواخت) 65  پشت سر گذاشت.

همچنین ممکن است برای فروش اوراق سالانه و سایر محصولات مرتبط با بیمه  نیاز باشد ته مجوزهای ایالتی را نیز بدست اورید.

همه زمینه ها به مجوزهای FINRA نیاز ندارند. رایزن های مالی ثبت شده وقتی که نمیخواهید پلن سرمایه گذاری بفروشید بلکه می خواهید روی طراحی پلن های مالی تمرکز کنید، تنها نیاز به یک مجوز “برنامه ریزمالی معتبر” CFP دارند. حتی در شرکت های کارگذاری که محصولات فروخته می شوند نیز همین مدرک ارجحیت دارد.

وکیل مالیاتی مستقل

حقوق مشاور مالی

از انجا که وظایف شغلی انها تا حدی زیادی شبیه رایزن مالی است، انتظار می رود حقوق انها نیز مشابه باشد. حدود حقوق سالانه انها 90 هزار دلار می باشد. افراد حرفه ای تر تا 163 هزار دلار هم حقوق میگیرند در حالی که جوان تر ها یا انهایی که درامد کمتری دارند حدود 60 هزار دلار درامد دارند.

بنابراین حقوق مشاوران مالی محدوده وسیعی دارد. حتی از یکسال تا سال بعد. هنگام کار برای یک شرکت کارگزاری بزرگ ، بخش عمده ای از پرداخت مشاور از پاداش دریافت می شود.

مشاوران مالی حقوق پایه ای (حدود 50 هزار دلار) دریافت می کنند و بقیه را بصورت پاداش از دارایی هایی که به شرکت وارد می کنند و همینطور براساس نتایج رضایت مشتریان بدست می اورند. این پاداشها “پرداخت متغیر” نامیده می شوند و میتوانند از 10 تا 70 درصد از مزایای سالانه کارمند باشند.

در یک سال خوب با مشتریان جدید زیاد، پاداش کارمند ممکن است نزدیک به درامد ثابتش هم باشد، اما در یک سال بد ممکن است درامدی که به دست می اورند نصف بشود.

دیگر مشاوران از طریق کمیسیون درامد کسب می کنند. تقریباً مانند طرح پاداش حقوق و دستمزد که در بالا توضیح داده شده است اما پاداش آن بر اساس محصولات فروخته شده است. مشاورانی که برای خود در زمینه های کوچکتر تحت عنوان مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده فعالیت می کنند ، از طرق دیگر درامد کسب  می کنند.

به عنوان مثال ، مشاورانی که درامد را از مشتری کسب می کنند را با هزینه ساعتی یا سالانه ثابت یا هزینه بر اساس درصد دارایی هایی که مدیریت می کنند پرداخت می کنند.

اختلاف مشاور مالی با رایزن مالی

کدامیک باید باشید؟ یک مشاور مالی یا یک رایزن مالی؟

و مناسب ترین جواب اینست که هر چه رئیستان می خواهد باشید. در نهایت عنوانی که دارید از انچه که بدسیت می اورید اهمیت کمتری دارد.

اندرسون می گوید:

“شرکت ها نیاز دارند تا به وضوح بدانند با چه کسی کار می کنند. مشتریان این افراد با چه مشکلاتی روبرو هستند و چگونه می توانند در حل مشکلات به مشتریان کمک کنند.”

” مشتری دیدگاه مستقلی در مورد این عناوین خواهد داشت، بنابراین شرکت مشاور نیاز دارد تا فراتر از عنوان برود و خدمتی را ارائه دهد تا با مخاطب هدف هماهنگ باشد.”

به جای متمرکز شدن روی عنوانی که در کنار اسمتان قرار می گیرد، به خدماتی که ارائه میکنید یا خواهید کرد فکر کنید .

یک مشاورمالی همانقدر خوب می تواند رایزنی مالی کند که یک رایزن مالی مشاوره مالی می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه