خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص خدمات مالیاتی و مشاور مالیاتی در حسابداری و مالی و ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط آرمان پرداز خبره بپردازیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. همچنین می توانید از بخش تماس با ما از مشاوره مالیاتی شرکت آرمان پرداز خبره بهره مند شوید.

خدمات مالیاتی

در دنیای امروز اعمال قوانین و بخشنامه های جدید و قانونمند شدن نظام مالیاتی، باعث شده است که تفسیر این موضوعات برای صاحبان کسب و کار به راحتی صورت نپذیرد و ابهامات ایجاد شده و تناقضات در قوانین مالیاتی باعث شود تا صاحبان کسب و کار بدون دریافت مشاوره مالیاتی و خدمات مالیاتی در درک و رفع این موارد به مشکلاتی بر بخورند.

خدمات مالیاتی به مجموعه خدماتی گفته می شود که متخصصان این حرفه از جمله مشاور مالیاتی و یا وکیل مالیاتی، برای افرادی که در موضوعات مختلف مالیاتی نیاز به کمک دارند، ارائه می کنند و در صورت بروز مشکلات مختلف در انواع شاخه های امور مالیاتی، با استفاده از روش های قانونی، نسبت به رفع آنها اقدام می نمایند.

یک کارشناس امور مالیاتی نیز ممکن است در یک یا چند مورد از حوزه های مالیاتی تخصص داشته باشد، خدماتی که از اولین مراحل ثبت نام مالیاتی شروع و به تخصصی ترین قسمتهای آن مانند لایحه نویسی در پرونده های مالیاتی و ارائه گزارشات خاص به اداره امور مالیاتی ختم می شود.

سازمان امور مالیاتی، کلیه اشخاص مشمول مالیات را طبقه بندی نموده و بر اساس معیارهای کارشناسی شده، تکالیف مشخصی را برای ایشان تعیین نموده است.

اظهارنامه مالیات بر عملکرد چیست و چگونه تهیه می شود؟

طبق برنامه ریزی که سازمان امور مالیاتی در قالب قانون تعیین نموده است، مشمولین مالیاتی، بایستی در مهلت های مقرر نسبت به ارائه اطلاعات عملکردی خود اقدام نمایند.

مهمترین اظهارنامه ای که به نوعی جمع بندی کارکرد یک ساله و وضعیت مالی یک شخص حقیقی یا حقوقی را نشان می دهد، اظهارنامه عملکرد نامیده می شود.

طبق قانون، اشخاص حقیقی تا سه ماه پس از پایان سال و اشخاص حقوقی چهار ماه پس از پایان آن، برای ارسال این اظهارنامه فرصت دارند.

مهم ترین قسمتهای این اظهارنامه، ترازنامه و صورت سود و زیان می باشد که به تاریخ منتهی به پایان سال تهیه و گزارش می شود.

در این گزارش، میزان مالیات که به میزان 25 درصد سود ابرازی خود شخص بوده، تعیین شده و باید در مهلت مقرر قانونی پرداخت شود.

تهیه اظهارنامه عملکرد، جزو مهمترین خدمات مالیاتی است که متخصصان این حوزه نسبت به تهیه آن اقدام می نمایند و به لحاظ اهمیت این گزارش، پیشنهاد می شود که در تکمیل و ارسال آن، حتما با یک مشاور مالیاتی حرفه ای در ارتباط باشید.

با توجه به این که سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه عملکرد را به عنوان گزارش ابرازی خود مؤدی در نظر میگیرد، اهمیت تکمیل آن را دو چندان می نماید.

اگر می خواهید اظهارنامه حرفه ای و بدون نقصی داشته باشید، می توانید با متخصصان مالیاتی آرمان پرداز خبره در ارتباط بوده و از خدمات مالیاتی آنها بهره مند شوید.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص مشمول این قانون، باید اطلاعات مالی دارای ارزش افزوده خود را در قالبی که در این قانون مشخص شده ارائه نموده و رسید دریافت نمایند.

این اظهارنامه ها که باید حداکثر تا پانزده روز پس از پایان هر فصل تهیه و ارسال شوند، در صورت بیشتر بودن مالیات ارزش افزوده فروش از مالیات بر ارزش افزوده خرید همان فصل، مقدار ما به التفاوت دریافتی را باید طبق قبضی که سایت ارزش افزوده ارائه میکند، پرداخت نمایند.

مهلت پرداخت قبوض، به همان ترتیبی است که برای ارسال این اظهارنامه تعیین گردیده است. تکمیل و ارسال اظهارنامه های ارزش افزوده پس از پایان هر فصل، جزو خدمات مالیاتی است.

صورت معاملات فصلی چیست؟

گزارش صورت معاملات فصلی، که از آن با عنوان تکالیف ماده 169 نیز نام برده می شود، گزارشی است که کلیه معاملات، از جمله خرید، فروش، هزینه و … یک شخص حقیقی یا حقوقی در آن به تفصیل درج شده و به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

در این گزارشات هیچ گونه پرداختی به سازمان اتفاق نمی افتد.

طبق قانون، مهلت ارسال این گزارشات، تا 45 روز پس از پایان هر فصل تعیین شده است و باید به این نکته توجه شود که اطلاعات هویتی طرف حساب ها از جمله فروشندگان، خریداران و … قبل از ارسال، به صورت منظم گردآوری شوند تا در هنگام ارسال، مواردی که تکمیل آنها ضرورت دارند به درستی پر شوند.

ارسال صورت معاملات فصلی، قوانین خاص و پیچیده ای دارد که جزئیات تهیه آن، در طی بخشنامه ها و آیین نامه های مختلف منتشر گردیده است که ممکن است مؤدیان از آنها به خوبی مطلع نباشند.

جهت تکمیل و ارائه صورت معاملات فصلی میتوانید از مشاور مالیاتی، شرکت حسابداری آرمان پرداز خبره بهره بگیرید.

خدمات تحریر دفاتر قانونی

دفاتر روزنامه و کل، دفاتری هستند که مؤدیان باید هر ساله قبل از شروع سال مالی، با ثبت نام از طریق سامانه ثبت شرکتها، اقدام به دریافت دفاتر به صورت پلمپ کرده و کلیه عملیات مالی را در آن ثبت نمایند.

تحریر دفاتر، برای کسی که از علم حسابداری و قوانین مخصوص آن مطلع نباشد غیر ممکن است. علاوه بر آن، آیین نامه مخصوصی برای این کار منتشر گردیده که باید حتما توسط تحریر کننده آن رعایت گردد.

پس از پایان سال مالی، درخواست سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارائه اسناد مدارک، ارسال می شود که باید دفاتر تحریر شده به همراه سایر مدارک، جهت رسیدگی، تحویل سازمان امور مالیاتی گردد.
مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره میتواند شما را در تحریر دفاتر و قوانین مربوط به آن راهنمایی نماید.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

پیگیری پرونده های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی

پیگیری و دفاع در پرونده های مالیاتی از جمله تخصصی ترین بخش های خدمات مالیاتی به شمار می آید.

یک مشاور مالیاتی، با اطلاع از جزئی ترین موضوعات قوانین مالیاتی، مشکلات پرونده های مالیاتی را حل و فصل کرده و از این طریق در احقاق حقوق مؤدی موثر واقع می شود.

شرکت در جلسات هیئت ها و کمیسیونهای حل اختلاف سازمان امور مالیاتی و تنظیم لایحه، از جمله امور تخصصی است که باید حتما از یک کارشناس متخصص مالیاتی راهنمایی های لازم اخذ گردد.

شرکت حسابداری آرمان پرداز خبره، به عنوان یکی از برترین شرکتها در زمینه امور مالیاتی، با سالها تجربه توانسته است خدمات مناسب و با کیفیتی را در زمینه های مذکور ارائه نماید.

خدمات مالیاتی فوق، تنها بخش کوچکی از خدماتی است که در زمینه های مختلف مالی و مالیاتی توسط این شرکت ارائه می گردد. برای ارتباط با این شرکت و بهره مندی از انواع خدمات مالی و مالیاتی، با ما از طریق لینک زیر در ارتباط باشید.


جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

اهم خدمات مالیاتی

  • ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد
  • ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده
  • ارسال اظهارنامه فصلی خرید و فروش
  • ارائه راهکار جهت کاهش مالیات و جرائم
  • ارسال اظهارنامه مالیات اجاره و حقوق
  • نظارت جامع و کامل بر پرونده های مالیاتی
  • تنظیم لایحه دفاعیه مالیات، وکیل مالیاتی و حضور در دادگاه

حسابداری و مالیاتی

تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی مالیاتی

ماموران مالیاتی برای تعیین درآمد مشمول مالیات علاوه بر دفاتر قانونی (روزنامه و کل) و دفاتر مشاغل (درامد و هزینه) به صورتحساب های مودی نیز اتکا میکنند ، که یکی از این صورتحساب ها گزارش خرید و فروش فصلی است.

تنظیم و ارسال اظهار نامه مالیاتی

بررسی و تهیه یادداشت سود و ضررهای سالیانه مالی و گزارشات نرم افزار اموال و داراییهای ثابت است. این یادداشت ها در دفتری ایجاد می شوند و دارای فرم های تصویب شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است.

تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

طبق قانون ثبت شرکتها، هر شرکت تا ۲ ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه ابتدایی می باشد.

برخورداری از معافیت های مالیاتی

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ثبت نام در سامانه تخصیص شماره اقتصادی، شرط بهره مندی از تسهیلات مالیاتی و معافیت از پرداخت علی الحساب است.

وكالت امور مالياتي و تنظيم لايحه دفاع مالياتي

انجام امور حسابداری و حسابرسی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تنظیم دفاتر قانونی و تهیه تراز نامه،انجام امور مالیاتی شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات سال مالی شرکتها و موسسات،مشاوره و اخذ تخفیف مالیاتی و حضور در کمیسیون مالیاتی با وکالت رسمی.

تهیه صورت های مالی و مالیاتی

مجموعه کاملی از صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت جریان وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی (شامل خلاصه‌ای از اهم رویه‌های حسابداری و توضیحات تکمیلی) تنظیم میگردد.

تحریر دفاتر قانونی حسابداری – دفاتر رونامه و کل اداره مالیات

شرکتهای تجاری باید قبل از پایان هر سال مالی اقدام به ثبت و پلمپ دفاتر قانونی خود (دفتر روزنامه / دفتر کل) نزد اداره ثبت شرکت ها ، جهت سالآینده نمایند.لذا دفاتر هر سال مالی باید درسال مالی قبل پلمپ شده باشد.

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده و اخذ یا تمدید گواهی ارزش افزوده

طبق مفاد دستورالعمل اداری سازمان امور مالیاتی حسابرس مالیاتی ‌باید گزارش مالیاتی را همراه با مستندات مربوطه به مودی تسلیم کرده تا وی به نحو مقتضی آن را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

مشاوره مالیاتی چیست ؟

فرآیندی است که به مودیان در شناخت بهتر قوانین مالیاتی کمک می نماید و به تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی، ارزش افزوده، رسیدگی به پرونده های مالیاتی شرکت ها و تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی، بررسی و رسیدگی کامل به صورت های مالی شرکت ها، و سوابق مالیات بر عملکرد سازمان ها در سامانه جامع مالیاتی می پردازد.

چرا به مشاوره مالیاتی نیاز داریم ؟

مشاوران مالیاتی همواره به عنوان یک شریک برنامه ریز برای صاحبان کسب و کارها می باشد.

مشاورین مالی و مالیاتی افرادی هستند که به اشخاص حقیقی و حقوقی در برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز اشخاص کمک میکنند و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی کمک می کنند.

اگر افراد در زمینه قوانین مالیاتی تخصصی نداشته باشند فهم این قوانین و برداشت درست از این بخشنامه ها بسیار سخت خواهد شد.

در صورت انجام خدمات مالیاتی مناسب و تنظیم دفاتر و صورت های مالی به درست ترین شکل آن می تواند باعث نجات کسب و کارها گردیده و صاحبان کسب و کار را از پرداخت مالیات مضاعف معاف نمود.
بنابراین عدم شناخت کسب و کارها و شرکت ها از قوانین مالی و مالیاتی باعث هدررفت منابع مالی سازمان ها شده و خسارت های زیادی را به شرکت ها تحمیل خواهد کرد.
با استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی و حسابداری آرمان پرداز خبره دیگر هیچ ترس و ابهامی از ممیزین مالیاتی و اداره مالیات نخواهید داشت.

در صورت استفاده از مشاوره های مالیاتی مناسب، تمامی قراردادها و دفاتر و صورت های مالی شرکت ها به درست شکل ممکن تنظیم و بسته خواهند شد و در اداره مالیات هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.

همچنین از معافیت های مالیاتی و تخفیفات دولتی در زمان درست خود آگاهی پیدا خواهید کرد.

در مواقعی که صاحبان کسب و کارها از وکلا و مشاوره مالیاتی و اجرای مالیاتی موسسات استفاده نکنند ممکن است بعد ارسال اظهارنامه ها و بسته شدن صورت های مالی، ممیزین اداره مالیاتی مبلغ بیش از اظهارنامه را منظور کنند.

بنابراین شرکت مجبور خواهد شد برای انجام درست مراحل دادرسی مالیاتی از وکلای حرفه ای و متخصص و مشاوران مالیاتی کارآزموده استفاده نماید تا بتواند درصد موفقیت خود را در هیات های حل اختلاف بالا ببرد.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

مشاوره مالیاتی برای چه اشخاصی قابل استفاده است؟

انجام خدمات مشاوره مالیاتی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان کسب و کارها و هلدینگ ها (تولیدی و خدماتی) برای برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی کمک می کنند.

بهترین زمان برای دریافت مشاوره مالیاتی؟

مشاوران مالیاتی همواره به عنوان یک شریک برنامه ریز برای صاحبان کسب و کارها می باشد.

اشخاص حقیقی و حقوقی همواره بایستی در برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز اشخاص و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی در دنیای امروز از مشاوران مالیاتی کمک بگیرند.

اعمال قوانین و بخشنامه های جدید و قانون مند شدن نظام مالیاتی، باعث شده است که تفسیر این موضوعات برای صاحبان کسب و کار سخت تر شده و ابهامات ایجاد شده و تناقضات در قوانین مالیاتی باعث گردیده که صاحبان کسب و کار در درک و فهم آنها به مشکل بخورند، در مواقعی که صاحبان کسب و کارها از وکیل مالیاتی و خدمات مالیاتی موسسات استفاده نکنند ممکن است بعد ارسال اظهارنامه ها و بسته شدن صورت های مالی، ممیزین اداره مالیاتی مبلغ بیش از اظهارنامه را منظور کنند.

بنابراین شرکت ها مجبور هستند از همان ابتدای امور برای تهیه و تنظیم دفاتر قانونی و در صورت بروز مشکل در مراحل دادرسی مالیاتی از وکلای حرفه ای و متخصص و مشاوران مالیاتی کارآزموده استفاده نمایند تا بتواند درصد موفقیت خود را در هیات های حل اختلاف بالا ببرد.

اجرای خدمات مالیاتی چیست؟

اجرای خدمات مالیاتی به معنی انجام تمامی امور مربوط به تکالیف مالیاتی می باشد.این تکالیف شامل تهیه و ارائه لیست مالیات حقوق کارکنان،تهیه و ارسال اظهارنامه های مالیاتی،تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی و ثبت دفاتر قانونی و حضور در مراحل رسیدگی مالیاتی می باشد.

امروزه با گسترش و پیچیده تر شدن امور اقتصادی و تجارت و همچنین نیاز به اطلاعات برای تصمیم گیری،اهمیت وجود حسابداران با تجربه و کاردان برای تولید اطلاعات مالی بیش از پیش می باشد.

برون سپاری خدمات مالیاتی

برون سپاری امور مالیاتی در حال حاضر در خیلی از کشورها امری رایج و با صرفه به حساب می‌آید.

مدیران برخی از شرکت ها برای اینکه بتوانند از تجربیات حسابداران با تجربه در انجام امور مالیاتی شرکت خود استفاده کنند، ترجیح می‌دهند از خدمت های مالیاتی موسساتی استفاده کند که در زمینه خدمات مالیاتی و حسابداری فعالیت می‌کنند.

به علاوه این موسسات از توانایی بالایی در انجام امور حسابداری و انجام تکالیف مالیاتی برخوردار هستند.

هم اکنون در تجارت جهانی شرکت هایی در زمینه خدمات حسابداری و حسابرسی و فعالیت می کنند که بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر پرسنل دارند. همچنین این شرکت‌ها دارای بیش از ۱۴۰ شعبه در سراسر جهان می باشند.

وجود این گونه شرکت‌های قدرتمند، با چنین فعالیت وسیعی در جهان نشان از اهمیت و مقرون به صرفه بودن خدمات مالیاتی و حسابرسی در شرکت ها دارد.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

شرکتهای خدمات مالیاتی چه کارهایی انجام میدهند؟

شرکت های خدمات مالیاتی تمامی اموری که مربوط به مالیات یک شرکت است را انجام می‌دهند.

گاها ممکن است مدیران کسب و کار فقط از یکی از خدمات مالیاتی استفاده کند. یا ممکن است تمامی امور مربوط به مالیات شرکت خود را به طور کامل به یک شرکت خدمات مالیاتی بسپارند.
علاوه بر این نظارت و بررسی اسناد و صورتهای مالی، برای استاندارد سازی آنها برای سازمان امور مالیاتی و کاهش ریسک ها و ابهامات آن، از جمله اقدامات شرکتهای خدمات مالیاتی می باشد.

لیست خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی شرکا آرمان پرداز خبره عبارتند از:

    •  برنامه ریزی به منظور ساماندهی مالیات شرکتها و موسسات و مشاغل وارایه مشاوره مالیاتی بر اساس فعالیت های تجاری
    •  تهیه و نگارش دفاترقانونی ( روزنامه و کل) مطابق آیین نامه اجرای ماده ۹۵ ق م م
    •  تهیه وتنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکتها و موسسات (اظهارنامه ماده 110)
    •  تهیه وتنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (مشاغل)اظهارنامه ماده 100
    •  تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات برارزش افزوده و اجرای عملیات حسابداری و رسیدگی مالیاتی
    •  تهیه و تنظیم اظهارنامه املاک (مالیات بر درآمد اجاره )
    •  تهیه و تنظیم اظهارنامه انحلال شرکتها و موسسات ( اظهارنامه ماده 116)
    •  محاسبات مالیات حقوق کارکنان و تهیه و تنظیم لیست مالیات حقوق و ارسال به سامان امور مالیاتی کشور
    •  تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق م م بصورت آنلاین و آفلاین
    •  خدمات مالیاتی در خصوص اجرای تکالیف مالیاتی (مالیات اجاره ،مالیات اشخاص خارجی و نقل و انتقال)
    •  خدمات مالیاتی پی گیری و استرداد اضافه پرداختی به اداره امور مالیاتی ارزش افزوده
    •  خدمات مالیاتی در زمینه آماده سازی مدارک برای رسیدگی مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده
    •  حضور درمراحل رسیدگی مالیاتی به اظهارنامه های مالیاتی تا اخذ برگ تشخیص مالیاتی
    •  تنظیم لایحه مالیاتی دفاعی با تکیه بر آخرین قوانین و مقررات و آیین نامه های مالیاتی
    •  خدمات مالیات تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی برای شرکتهای تازه تاسیس
    •  خدمات مالیاتی در زمینه پی گیری و اخذ گواهی ماده 186 و 187 ق م م
    •  خدمات مالیاتی برای شرکتهای تولیدی ، بازرگانی ،خدماتی و پیمانکاری
    •  خدمات مالیاتی برای شرکتهای خارجی مستقر در ایران و شرکتهای واردات و صادرات
    •  خدمات حسابداری مالیاتی در خصوص ارزش افزوده ، حقوق و سایر موارد
    •  خدمات مالیاتی نظارت بر کادر حسابداری مالیاتی شرکتها و موسسات و مشاغل

 

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

دسته بندی خدمات مالیاتی

مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم تقسیم می‌شوند که از مصرف‌کننده دریافت می‌شوند. مالیات بر درآمد،مالیات بر اجاره، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق بیشترین پرداختی در شرکت‌ها و اشخاص حقیقی را دارند.

به همین منظور شرکت خدمات مالیاتی آرمان پرداز خبره، خدمات مالیاتی را در بخش‌های زیر طبقه‌بندی کرده است. در ادامه بخشی از تکالیف مالیاتی هر مالیات شرح داده شده است:

مالیات بر درآمد

  1. تشکیل پرونده مالیات بر درآمد
  2. گرفتن کد اقتصادی جدید
  3. تهیه(پلمپ) دفاتر قانونی
  4. تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی
  5. تهیه اظهارنامه مالیات بر درآمد
  6. تحریر دفاتر قانونی
  7. پیوست اسناد حسابداری
  8. تهیه گزارشات مربوط به رسیدگی مالیاتی
  9. دفاعیه مالیاتی
  10. دادرسی مالیاتی و حضور در هیئت های مالیاتی

مالیات بر حقوق

  1. تهیه لیست حقوق و دستمزد
  2. تنظیم لیست مالیات بر حقوق
  3. تهیه فیش مالیات بر حقوق

مالیات بر اجاره

 

 

 

خدمات مالیاتی به کدام شرکت‌ها ارائه می‌شود؟

خدمات مالیاتی به شرکت‌هایی پرداخت می‌شود که حجم فعالیت آنها کوچک یا متوسط باشد.

به شرکت‌هایی با فعالیت بزرگ و وسیع خدمات مشاوره مالیاتی ارائه می‌شود.

خدمات مالیاتی شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مستغلات، مالیات بر درآمد حقوق و مالیات برعملکرد می باشد.بیشتر شرکت های خصوصی مشمول این نوع مالیات ها می شوند.

ویژگی های یک مشاورمالیاتی

  • ارسال اظهارنامه مالیاتی در موعد تعیین شده
  • رسیدگی به امور مالی و بررسی صورت های مالی در زمان معین
  • دارای تخصص و دانش در زمینه مالی و مالیاتی
  • داشتن دانایی و آگاهی لازم
  • دارای تجربه کاری در زمینه های مختلف صورت های مالی
  • سرعت عمل در کارها همراه با دقت لازم در امور مالی

قراردادهای خدمات مالیاتی به چه صورت است؟

قراردادهای خدمات مالیاتی به صورت پروژه ای و پشتیبانی مالی می باشد.

شرکت‌های خصوصی و با حجم فعالیت کم و کوچک از خدمات مالیاتی پروژه‌های استفاده می‌کنند.شرکتهای با حجم فعالیت بالا وزیر از خدمات مالی و پشتیبانی استفاده می‌کنند.

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

قرارداد پروژه چیست؟

در این قرارداد مدارک و اسناد برای موسسه حسابداری ارسال می‌شود تا تکالیف مالیاتی را انجام دهند.

این قرارداد برای شرکت هایی که تازه تاسیس شدند و یا حجم فعالیت کمی دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

در این نوع قرارداد با توجه به اینکه موسسه حسابداری در پایان سال مالی اسناد و مدارک را ارائه می‌کنند،مسئولیتی در قبال صورت معاملات فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نخواهند داشت.

قرارداد پشتیبانی چیست؟

این قرارداد برای شرکت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که امور مالیاتی و اداری زیادی دارند و حین کار به مشاوره مالیاتی نیاز دارند.

اما برای خدمات مالیاتی و مالی هزینه زیادی بنا به شرایطی نمی‌تواند پرداخت نمایند. این شرکت‌ها با این نوع قرارداد می‌تواند کلیه امور مالیاتی خود را با کمترین هزینه انجام دهند.

آیا در کاهش از مالیات هم خدماتی ارائه می‌شود؟

حضور در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و انجام امور مالیاتی یکی از خدمات مالیاتی شرکت های حسابداری است.این امر منجر به کاهش مالیات می شود.

البته این امر نیازمند کادری مجرب و کاردان میباشد.
شرکت خدمات مالیاتی راشا مشاوران راستین با داشتن پرونده های موفق در این زمینه،این امر را محقق کرده است و شرکت در زمینه کاهش مالیات منطقی کمک کند.

تفاوت خدمات مالیاتی و خدمات حسابداری چیست؟

در قراردادهای خدمات حسابداری فقط امور جاری و حسابداری شرکت انجام می شود و خدمات مالیاتی لحاظ می گردد.

ولی اگر شرکتی نیاز داشته باشد هر دو خدمات در یک قرارداد واحد بسته شود، باید از خدمات مالیاتی استفاده کند.

تفاوت مشاوره مالیاتی و خدمات مالیاتی حسابدار چیست؟

انجام خدمات مالیاتی و بررسی و ارزیابی سوابق شرکت بر عهده حسابدار می باشد که با انجام درست وظیفه خود به پرداخت به موقع مالیات و سودآوری شرکت ها کمک می نماید.

اما یک مشاور مالیاتی علاوه بر وظایف فوق وظیفه تدوین و تنظیم استراتژی های مالی شرکت ها را هم دارد.

در حالیکه حسابدار جزء کارکنان داخلی شرکت به حساب می آید اما مشاوران مالیاتی طی قراردادی معین و دور از شرکت ها فعالیت می نمایند و با اتکا به تخصص و تجربه شان احتمال اثربخشی استراتژی های مالی را در بلند مدت بررسی کرده و راه هایی را برای رسیدن به موفقیت تعیین می نمایند.

عمده خدمات مالیاتی آرمان پرداز خبره:

  • مشاوره و اجرای خدمات مالیاتی شامل ثبت نام و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده /خرید وفروش فصلی /عملکرد/مالیات حقوق /مالیات اجاره اعم از موردی و سالانه
  • بستن حسابهای مالی پایان سال و ارسال اظهارنامه مالیات بر عملکرد طی مهلت قانونی مقرر
  • تحریر دفاتر قانونی و تکمیل مدارک و مستندات مالیاتی و آماده سازی پکیج مورد نیاز سازمان مالیاتی به منظور ارایه از سوی شرکت در زمان رسیدگی با رویکرد کاهش ریسک
  •  حضور در جلسه دفاع مالیاتی شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی و ارایه مدارک مورد نیاز سازمان امور مالیاتی و مذاکرات فنی با ممیزین و تدوین صورتجلسات مالیاتی
  • تدوین لوایح مالیاتی و حضور در هیات های مالیات و حل اختلاف بدوی/تجدید نظر/شورای عالی مالیاتی /۲۵۱ مکرر
  • بررسی و اصلاح حسابهای مالیاتی ورفع نواقص و پیش حسابرسی مالیاتی و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت حضور در جلسه رسیدگی
  • ارایه پکیج مختص شرکتهای کوچک شامل یک بار چک کلی سیستم و اعلام نقائص و نظارت بر اجرای مالیاتی و ارایه پیشنهادات و رفع ایرادات و آموزش تیم مالی برای کاهش ریسک
  • پیش حسابرسی ارزش افزوده و بررسی فاکتورهای خرید و فروش و اظهارنامه های ارسالی و رفع ایرادات و تکمیل مدارک و فرمهای مورد نیاز

جهت تماس با مشاور مالیاتی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...