مهلت اعتراض رای هیئت مالیاتی

مهلت اعتراض رای هیات مالیاتی

با توجه به نص ماده 251 ق.م.م مودی مالیاتی و یا مودیان می‌توانند نسبت به اعتراض رای هیئت مالیاتی ظرف مهلت یک ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اختلاف مالیاتی به شورای عالی مالیاتی و یا هیئت تجدید نظر شکایت و تجدید رسیدگی را درخواست کنند.


جهت دریافت هزینه مشاور مالیاتی کلیک کنید …

مهلت اعتراض به رای هیئت مالیاتی

مطابق ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ برگه تشخیص مالیاتی قابل اعتراض به رای هیئت مالیاتی است .

ابتدا جهت تسریع نمودن رسیدگی، اعتراض به صورت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگر اداره مالیاتی مربوطه اسناد و مدارك را موثر در تعدیل درآمد تشخیص دهد آن را تعدیل می‌نماید.

لذا در صورتی كه موجبات رضایت مؤدی فراهم گردد ظهر برگ تشخیص به امضای مؤدی و مسئول مربوطه می رسد که اختلاف موجود بین مؤدی و دستگاه مالیاتی حل و فصل گردیده و پرونده مختومه می‌شود و مؤدی موظف به پرداخت مالیات متعلق خواهد بود.

در غیر این صورت، پرونده جهت رسیدگی به هیئت حل اختلاف مالیاتی ارجاع می‌گردد.

مرجع رسیدگی به اعتراض رای هیئت مالیاتی

مرجع رسیدگی اعتراض به رای هیئت مالیاتی ، هیئت حل اختلاف مالیاتی می باشد .

مراحل رسیدگی به اعتراض رای هیئت مالیاتی

در ابتدا پرونده اعتراض به رای هیئت مالیاتی ارجاع می شود به هیات حل اختلاف بدوی و آرا این هیات نیز مطابق ماده ۲۴۷ قانون مالیات مستقیم ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض می باشد .

چنانچه اعتراض به رای هیات حل اختلاف بدوی پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر ارجاع می شود . آرا هیات حل  اختلاف مالیاتی تجدیدنظر قطعی و لازم الجرا می باشد .

با وجود این که آرا هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر قطعی می باشند ولیکن ظرف مدت یک ماه قابل اعتراض در شورای عالی مالیاتی و یا هیات موضوع ماده ۲۵۱ و هم چنین ظرف مدت سه ماه قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می باشد .

از آنجا که آرا هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر قطعی و لازم الجرا می باشد می بایست پرداخت شده در صورت عدم پرداخت به واحد اجراییات سازمان امور مالیاتی ارجاع می شود .

اعتراض به رای قطعی هیئت تجدیدنظر مالیاتی

اعتراض به رای قطعی هیات تجدیدنظر از عملیات وصول و اجرا جلوگیری نمی نماید .

مهلت پرداخت برگه های قطعی مالیات

مهلت پرداخت برگه های تشخیص قطعی ده روز می باشد .


ارتباط با حسابدار خبره


ارتباط با مشاور مالیاتی خبره

مواد قانونی مرتبط به اعتراض به آرا مالیاتی به شرح ذیل می باشد :

  • ماده ۲۱۰ قانون مالیات ها در خصوص مهلت پرداخت مالیات قطعی شده .
  • ماده ۲۳۸ در خصوص مهلت اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی .
  • ماده ۲۴۷ در خصوص اعتراض به آرا هیات حل اختلاف مالیات بدوی .
  • ماده ۲۵۱ در خصوص اعتراض به آرا هیات حل اختلاف مالیات تجدید نظر در شورای عالی مالیاتی .
  • ماده ۲۵۱ مکرر در خصوص اعتراض به آرا هیات حل اختلاف مالیات تجدید نظر در هیات ماده 251 .

مشاور مالیاتی

ماده ۲۱۰ قانون مالیات های مستقیم

هر گاه مؤدی مالیات قطعی شده خود را ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ برگ قطعی پرداخت ننماید اداره امور مالیاتی به موجب برگ اجرایی به او ابلاغ می کند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ کلیه بدهی خود را بپردازد یا ترتیب پرداخت آن را به اداره امور مالیاتی بدهد.

تبصره 1 ماده ۲۱۰ قانون مالیات های مستقیم

در برگ اجرایی باید نوع و مبلغ مالیات، مدارک تشخیص قطعی بدهی، سال مالیاتی، مبلغ پرداخت شده قبلی و جریمه متعلق درج گردد.

تبصره 2 ماده ۲۱۰ قانون مالیات های مستقیم

آن قسمت از مالیات مورد قبول مؤدی مذکور در اظهارنامه یا ترازنامه تسلیمی به عنوان مالیات قطعی تلقی میشود و از طریق عملیات اجرایی قابل وصول است.

ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم

در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ میشود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد می تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا به وسیله وکیل تام الاختیار خود به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتباً تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

مسئول مربوط موظف است پس از ثبت درخواست مؤدی در دفتر مربوط و ظرف مهلتی که بیش از سی روز از تاریخ مراجعه نباشد به موضوع رسیدگی و در صورتی که دلایل و اسناد و مدارک ابراز شده را برای رد مندرجات برگ تشخیص کافی دانست، آن را رد و مراتب را ظهر برگ تشخیص درج و امضا نماید.

اگر دلایل و اسناد و مدارک ابرازی را مؤثر در تعدیل درآمد تشخیص دهد و نظر او مورد قبول مؤدی قرار گیرد، مراتب ظهر برگ تشخیص منعکس و به امضای مسئول مربوط و مودی مالیاتی خواهد رسید و هرگاه دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مؤدی را برای رد برگ تشخیص یا تعدیل درآمد مؤثر تشخیص ندهد باید مراتب را مستدلاً در ظهر برگ تشخیص منعکس و پرونده امر را برای رسیدگی به هیأت حل اختلاف ارجاع نماید.

ماده ۲۴۷ قانون مالیات های مستقیم

آراء هیأت های حل اختلاف مالیاتی بدوی قطعی و لازم الاجراء است.

مگر این که ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی براساس ماده (۲۰۳) این قانون و تبصره های آن به مؤدی، از طرف مأموران مالیاتی مربوط یا مؤدیان مورد اعتراض کتبی قرار گیرد که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر احاله خواهد شد.

رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر قطعی و لازم الاجراء میباشد.

تبصره ۱ ماده 247 قانون مالیات

مودی مالیاتی مکلف است مقدار مالیات مورد قبول را پرداخت و نسبت به مازاد برآن اعتراض خود را در مدت مقرر تسلیم کند.

تبصره 2 ماده 247 قانون مالیات

نمایندگان عضو هیأت های حل اختلاف مالیاتی نباید قبلاً نسبت به موضوع مطروحه اظهار نظر داشته یا رأی داده باشند.

تبصره 3 ماده 247 قانون مالیات

در صورتی که رأی صادره هیأت بدوی از سوی یکی از طرفین مورد اعتراض تجدیدنظرخواهی قرارگرفته باشد در مرحله تجدیدنظر فقط به ادعای آن طرف رسیدگی و رأی صادر خواهد شد.

تبصره 4 ماده 247 قانون مالیات

آراء قطعی هیأت های حل اختلاف مالیاتی به استثناء مواردی که رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی بدوی با عدم اعتراض مودی مالیاتی یا مأمور مالیاتی مربوط قطعیت می یابد برابر مقررات ماده (۲۵۱) این قانون قابل شکایت و رسیدگی در شورای عالی مالیاتی خواهد بود.

تبصره 5 ماده 247 قانون مالیات

سازمان امور مالیاتی کشور اجازه دارد شکایت کتبی مودی مالیاتی از آراء هیأت های حل اختلاف مالیاتی صادره تا تاریخ تصویب این ماده که در مهلت قانونی به مرجع مالیاتی ذیربط تسلیم شده است را یک بار به هیأت های حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر به منظور رسیدگی و صدور رأی مقتضی احاله نماید.

تبصره 6 ماده 247 قانون مالیات

در مواردی که شکایت مؤدیان مالیاتی از آراء هیأت های بدوی از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر رد شود و همچنین شکایت از آراء هیأت های تجدیدنظر از طرف شعب شورای عالی مالیاتی مردود اعلام شود، برای هر مرحله معادل یک درصد (۱%) تفاوت مالیات موضوع رأی مورد شکایت و مالیات ابرازی مؤدی در اظهارنامه تسلیمی، هزینه رسیدگی تعلق می گیرد که مؤدی مکلف به پرداخت آن خواهدبود.

ماده ۲۵۱ قانون مالیات های مستقیم

مؤدی یا اداره امور مالیاتی می توانند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اختلاف مالیاتی، به استناد عدم رعایت قوانین ومقررات موضوعه یا نقص رسیدگی، با اعلام دلایل کافی به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقض رأی و تجدید رسیدگی را درخواست کنند.

ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم

در مورد مالیات های قطعی موضوع این قانون و مالیات های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مؤدی شکایت و تقاضای رسیدگی ارجاع نماید.

و در صورت اینکه تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رأی هیأت به اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا می باشد.

حکم این ماده نسبت به عملکرد سنوات ۱۳۶۸ تا تاریخ تصویب این اصلاحیه نیز جاری خواهد بود.


تماس با وکیل مالیاتی


تماس با مشاور مالیاتی

هیئت های حل اختلاف مالیاتی

هیئت حل اختلاف مالیاتی بدوی

هر هیئت حل اختلاف مالیاتی از سه نفر تشكیل خواهد شد.

رای هیئت مالیاتی با اکثریت آرائ قطعی و لازم الاجرا است.

مگر اینکه مودی مالیاتی ظرف ۲۰ (بیست) روز از تاریخ ابلاغ رای به وی، بطور کتبی اعتراض نماید که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر ارسال خواهد شد.

هیئت حل اختلاف تجدید نظر

رسیدگی در هیئت‌ها اصولا به صورت حضوری است و مؤدی یا نماینده وی و نیز نماینده اداره امور مالیاتی می‌توانند در جلسه رسیدگی حاضر شوند.

وقت جلسه بایستی به آنان ابلاغ گردد و تاریخ ابلاغ و روز جلسه نباید كمتر از ده روز باشد.

لیكن عدم حضور آنان مانع از رسیدگی هیئت نخواهد بود.

رای هئت مالیاتی تجدید نظر قطعی و لازم الاجراست، در این حالت حوزه مالیاتی می‌تواند بلافاصله پس از دریافت رای نسبت به صدور برگ قطعی اقدام نماید.

شورای عالی مالیاتی

مودی مالیاتی و یا اداره امور مالياتی می توانند ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ رای قطعی هيات حل اختلاف مالياتی تجدید نظر، به استناد عدم رعايت قوانين و مقررات موضوعه يا نقص رسيدگی، با اعلام دلايل كافی به شورای عالی مالياتی شكايت و نقص رای و تجديد رسيدگی را درخواست كنند. (به شرط تامین وثیقه کافی نسبت به مبلغ مالیات)

هیئت موضوع ماده ۲۵۱ مكرر ق.م.م

در مورد ماليات‌های قطعی كه در مرجع ديگری قابل طرح نباشد و به ادعای غير عادلانه بودن ماليات مستندا به مدارك و دلايل كافی از طرف مودی مالیاتی شكايت و تقاضای تجديد رسيدگی شود وزير امور اقتصادی و دارايی می تواند پرونده امر را به هيأتی مركب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسيدگی ارجاع نمايد.

رأی هيأت به اكثريت آرا قطعی و توسط مودی مالیاتی لازم الاجرا می‌باشد.

دیوان عدالت اداری

دیوان صلاحیت رسیدگی به اعتراضات و شكایات از آرا و تصمیمات كمیسیون‌های حل اختلاف یا شورای عالی مالیاتی یا كمیسیون مقرر در ماده ۲۵۱ مكرر را دارد.


تماس با مشاور مالی خبره


تماس با مشاور مالیاتی خبره

تجدید نظر مالیاتی

نکات اعتراض به رای هیئت مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در این مورد طی بخشنامه شماره 30/4/9888/33082 مورخ 08/07/1368 اعلام نموده است در خصوص رعایت مقررات آیین‌ دادرسی مدنی راجع به مواعد ابلاغ، که به تجویز ماده 209 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 1366 در مورد ابلاغ اوراق مالیاتی لازم‌الرعایه می‌باشد، نکات ذیل را یادآوری می‌نماید:

نکته1:

هرگاه روز آخر موعد مصادف شود با روز تعطیل ادارات، آن روز که تعطیل است به حساب نمی‌آید و روز آخر موعد روزی خواهد بود که ادارات بعد از تعطیل باز می‌شوند.

نکته2:

مواعدی که ابتدای آن تاریخ ابلاغ یا اعلام است روز ابلاغ و اعلام و همچنین روز اقدام جزء مدت محسوب نمی‌شود.

نکته3:

به موجب تبصره ماده 239 قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدی می‌تواند ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، در صورت عدم مراجعه به ممیز کل در مدت مزبور کتباً اعتراض خود را تسلیم نماید.

حال چنانچه برگ تشخیص در تاریخ 15 مهر ماه به وی ابلاغ شده باشد مؤدی می‌تواند حداکثر تا آخر وقت اداری روز 16 آبان ماه اعتراض خود را کتباً تسلیم کند.

زیرا روز 15 مهر ماه و 16 آبانماه که روزهای ابلاغ به مؤدی و اقدام از طرف وی می‌باشد جزء مدت محسوب نمی‌شود.

در صورتی که روز 16 آبان مصادف با تعطیل ادارات باشد و روز 17آبان ادارات باز شوند وی می‌تواند تا پایان وقت اداری آن روز اعتراض کتبی خود را تسلیم نماید.

نکته4:

به موجب بند 1 ماده 247 و 251 ماده 251 قانون مالیات‌های مستقیم مدت یک ماه جهت اعتراض به رأی هیأت حل اختلاف بدوی و یا شکایت از رأی هیأت حل اختلاف تجدیدنظر به شورای عالی مالیاتی پیش‌بینی گردیده.

بر این مبنا با توجه به اینکه طبق ماده 612 قانون (سابق) آیین دادرسی مدنی، ماه مطابق با ماه شمسی است،.

هرگاه رأی هیأت حل اختلاف تجدیدنظر در تاریخ 14 خردادماه ابلاغ شده باشد با در نظر گرفتن مراتب مذکور در بند الف فوق تا آخر وقت روز 15 تیرماه شاکی می‌تواند شکوائیه خود را به شورای عالی مالیاتی تسلیم کند.

نکته5:

اگر رأی مزبور روز 20 شهریور ماه و یا 25 اسفند ماه ابلاغ شده باشد مهلت تسلیم شکوائیه به شورای یاد شده به ترتیب تا آخر وقت اداری روزهای 21 مهر و 26 فروردین ماه سال بعد خواهد بود.

نکته6:

با توجه به نسخ قانون آیین دادرسی مدنی مصوب 1318 ماده 443 قانون آیین‌ دادرسی مصوب 1379 جایگزین ماده 612 مذکور می‌باشد.

این ماده می‌گوید: از نظر احتساب موارد قانونی، سال دوازده ماه، ماه سی روز، هفته هفت روز و شبانه روز بیست و چهار ساعت است.

روشن است که منظور از یک ماه سی روز می‌باشد.

بنابراین شش ماهه اول سال که سی و یک روز می‌باشد به عنوان یک ماه مناط اعتبار برای اعتراض نمی‌باشد.

متن نامه در خصوص اعتراض به رای هیئت مالیاتی

شماره: ۱۳۲۷۲/۴/۳۰

تاریخ: ۲۳/۱۱/۱۳۷۴

نامه شماره ۴۰۳۳۰/۳۹ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۷۴ اداره کل امور هیأتهای حل اختلاف مالیاتی عنوان معاونت محترم درآمدهای مالیاتی حسب ارجاع آن مقام در جلسه مورخ ۱۶/۱۱/۷۴ هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی مطرح است. نامه مذکور مشعر بر این است که چون بعضی نمایندگان عضو هیأتهای حل اختلاف مالیاتی مبداء یکماه مهلت مقرر در بند ۲ ماده ۲۴۷ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه ۱۳۶۶ را تاریخ ابلاغ رأی بدوی در دفتر اندیکاتور حوزه مالیاتی می باشد، علیهذا جهت ایجاد رویه واحد اخذ رأی هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در این مورد ضروری می باشد. هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در اجرای بند ۳ ماده ۲۵۵ قانون یاد شده پس از شور و تبادل نظر در این باره به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می نماید:

نظر به اینکه مواعد مربوط به اعتراض مودی و مامور تشخیص مربوط به ترتیب در بندهای ۱و۲ ماده ۲۴۷ قانون مزبور به طور مجزا بیان گردیده و از حکم بند دوم آن ماده یعنی ” یکماه از تاریخ ابلاغ رأی به آنها ملاک عمل خواهد بود. بدیهی است طبق رویه های اداری موجود حوزه های مالیاتی مکلفند کلیه اوراق رسیده منجمله آراء هیأتهای حل اختلاف مالیاتی را به محض وصول در همان تاریخ ثبت دفتر اندیکاتور بنماید که در این خصوص نظر مأموران و مراجع مالیاتی را به دستور العمل وزارتی شماره ۱۳۱۰۸/ ۱۶۷۵-۴/۳۰ مورخ ۲۶/۳/۱۳۷۳ معطوف می دارد.

علی اکبر سمیعی- علی افرا- محمد رزاقی- محمود حمیدی – علی اکبر نوربخش – صمد کرباسی

نظر اقلیت:

اگرچه در بند ۲ ماده ۲۴۷ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ۶۶ شخص ابلاغ شونده از لحاظ ابلاغ رأی بالصراحه بیان نگردیده است و لیکن با توجه به اینکه آراء صادره از هیأتهای حل اختلاف معمولا به مودی ابلاغ می شوند و نیز با اتخاذ ملاک از مقررات ماده ۲۵۱ قانون یاد شده منظور از تاریخ ابلاغ مذکور در بند ۲ مزبور همان تاریخ ابلاغ رأی به مودی می باشد.


تماس با آرمان پرداز خبره …

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه

عضویت در خبر نامه

مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید

در این نوشته برای شما توضیح می دهیم که چگونه یک مشاور مالیاتی معتبر را بشناسید و به او اعتماد کنیم. در پایان اعتماد شما را به آرمان پرداز خبره جلب می کنیم. مشاور مالیاتی معتبر

ادامه مطلب »
اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و اهمیت مشاور مالیاتی در آن اهمیت مشاوره در زمینه مالیات کسب

ادامه مطلب »
انتخاب کارشناس حسابداری و مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت توسط آرمان پرداز خبره
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت

در این نوشته می خواهیم در مورد نکاتی در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی متناسب با ابعاد شرکت و نحوه انتخاب کارشناس حسابداری بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید و جهت هرگونه نیاز به مشاور مالیاتی

ادامه مطلب »
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی
شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی

در این نوشته میخواهیم به شرح وظایف و اختیارات مشاور مالیاتی در سازمان امور مالیاتی بپردازیم. جهت هرگونه سوال در خصوص مشاور مالیاتی با ما در ارتباط باشید. مشاور مالیاتی کیست؟ مشاور مالیاتی کسی است که

ادامه مطلب »
انواع هزینه ها در حسابداری و مالی توسط مشاور مالیاتی
شرکت حسابداری
انواع هزینه ها در حسابداری

در این نوشته میخواهیم در خصوص انواع هزینه ها در حسابداری و مالی ، بهبود هزینه ها توسط مشاور مالیاتی و همچنین در خصوص انواع هزینه بپردازیم انواع هزینه ها در حسابداری یکی از مهم‌ترین مفاهیم

ادامه مطلب »
مدارک مثبته
شرکت حسابداری
مدارک مثبته

در این نوشته به مفهوم مدارک مثبته و یا اسناد مثبته و نقش آن در حسابداری و چگونگی رسیدگی به آن توسط مشاور مالیاتی می پردازیم. مدارک مثبته یا اسناد مثبته مدارک مثبته اسناد نشان‌دهنده وقوع

ادامه مطلب »
مشاور مالیاتی کیست ؟
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی کیست ؟

مشاور مالیاتی کیست؟ در این مطلب درباره مشاور مالیاتی کیست و خصوصیات یک وکیل مالیاتی خبره ، هم چنین میزان آشنایی او با قوانین مالیاتی و امور مالیاتی کشور به صورت مفصل صحبت می کنیم. با

ادامه مطلب »
اهمیت مشاوره مالیاتی
مشاور مالیاتی
اهمیت مشاوره مالیاتی

اهمیت مشاوره مالیاتی تمامی مشاغل نیازمند دانش مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی و اهمیت مشاوره مالیاتی برای روبه رو شدن با قانون مالیات سازمان امور مالیاتی هستند. با ما باشید زیرا در این نوشته به این

ادامه مطلب »
مفاصا حساب مالیاتی
مشاور مالیاتی
مفاصا حساب و نحوه دریافت مفاصا حساب

درخواست گواهی مفاصا اولین کاری است که مودی و یا مشاور مالیاتی و وکیل مالیاتی وی ملزم است برای دریافت گواهی مفاصا حساب مالیاتی انجام دهد. براساس ماده ۲۳۵ قانون مالیات های مستقیم، اداره امور مالیاتی

ادامه مطلب »
مشاور مالی را چگونه انتخاب کنیم
مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی چه کاری انجام می دهد

اشخاص حسابرس و مشاور مالیاتی در هدایت مالیات دهندگان برای رعایت قوانین، در تمام امور مالی، حسابداری و پرداخت مالیات نقش مهمی دارد. بسته به وضعیت مالیات دهنده، خدماتی که یک مشاور مالیاتی ارائه می‌دهد، متفاوت

ادامه مطلب »
مالیات بر ارزش افزوده
مشاور مالیاتی
مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات ، نوعی از مالیات می باشد، که از درآمدهای به دست آمده از ملک محسوب می شود. املاک و مستغلات شامل سه نوع مالیات می شوند: مالیات بر درآمد اجاره از املاک

ادامه مطلب »
تکنولوژی نرم افزار
شرکت حسابرسی
موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی

    موضوعی برای بحث در زمینه حسابرسی     جمع داراییهای شرکتی ۲۰۰ میلیارد ریال است. حسابرس معتقد است تحریف داراییها بالای ۲۰ درصد، منجر به اظهار نظر مردود می‌شود (برای پرهیز از تردیدهای احتمالی در

ادامه مطلب »
بیمه‌ای به کارفرمایان
شرکت حسابداری
مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود چیست؟   در کسب و کار برای حفظ عملیات، ارائه خدمات بهتر، و ارائه محصولات جدید، آن نیاز به سود می باشد. در هر کسب و کار، سود همیشه با زیان های خاص همراه است. مهم

ادامه مطلب »

مقاله های مرتبط

اهمیت مشاور مالیاتی آرمان پرداز خبره

اهمیت مشاور مالیاتی

اهمیت مشاور مالیاتی در این نوشته میخواهیم به اختصار در خصوص اهمیت مشاور مالیاتی به قلم کارشناس آرمان پرداز خبره بپردازیم. کسب و کار و

ادامه مطلب »
درخواست خود را بنویسید ...
ما را در نقشه بیابید ...